Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

hehe hade missat att techies fick closed nu
ska patcha upp spelet bara
hinner väl klara gta4 tills det e klart

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Jag har allt på Max, dragit upp View Distance på max, och 16x/8Q i AA och 16xAF

ligger på ca. 40-50 Fps i staden och jungeln,, kanske drar ner AA ser inte direkt så stor skillnad på dom när dom är så höga

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Någon som kan kommentera hur range combat funkar, är det lock target eller krävs det enbart skills för att aima?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Jag har allt på Max, dragit upp View Distance på max, och 16x/8Q i AA och 16xAF

ligger på ca. 40-50 Fps i staden och jungeln,, kanske drar ner AA ser inte direkt så stor skillnad på dom när dom är så höga

Hur mycket ram drar den i dessa inställningar.

Ska uppgradera min sunkiga dator (sign) bara för conan,
ska köra XP 32-bit ett tag till så känns ovärt o köpa 4gb ram,
har dålig budget

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

ok, men jag skulle nog dra på ett 64-bitars system, men om du verkligen vill ha kvar 32-bitars så äre ok, ram minnen idag är väldigt billiga så 4 bg DDR2 skulle inte kosta så mkt annars tycker jag du ska ha 2-3 gb ram, men det är bäst med 4 gb, Men kom ihåg att om du har 32-bitars och 4 GB kan dne bara använda ca, 3,3 Gb ram för ett 32-bitars system pallar inte mer än 4 GB,, men det beror ju oxå på t.ex. hur mkt minne ditt grafikkort har osv.

Edit: AoC kommer nog rulla på finare för mig när det släpps för Dx 10 och 64-bitars system

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar varmt 4GB ram.
En kompis till mig och jag har i stort sett identiska riggar, den enda skillnaden är att jag har 4GB ram och han har 2. AoC är ospelbart på hans dator, på min flyter det på förhållandevis bra. (eller bra och bra. med ett 7600GT ställer jag ganska låga krav, men spelet krachar i alla fall inte var 5:e minut på min som den gör på hans.)

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Jag rekomenderar varmt 4GB ram.
En kompis till mig har i stort sett identisk rigg som jag, den enda skillnaden är att jag har 4GB ram och han har 2. AoC är ospelbart på hans dator, på min flyter det på förhållandevis bra. (eller bra och bra. med ett 7600GT ställer jag ganska låga krav, men spelet krachar i alla fall inte var 5:e minut på min som den gör på hans.)

mm, men med 4 GB tycker jag han ska ha ett 64-bitars system som pallar alla GB,, och mellan XP och Vista där skulle jag ta vista mer framtidssäkert

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Du behöver sikta för att träffa fiender ja. I meelee träffar du den fiende som så att säga stå iv vägen för ditt vapen och inte per automatik den du valt som mål. Kan faktiskt träffa 2-3 fiender med samma slice.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

<3 HoX, dock är den lite vek tycker jag.. Sen har jag märkt ett skumt problem att när man slår på en motspelare så gör man ingen damage, även fast han inte blockar

Permalänk
Medlem

ospelbart me 2gb :/
när jag testade med 1gb ram.. de var ospelbart kan jag säga, även på lägsta grafik.

Men kanske lika bra o köra me 4gb endå, mer framtidssäkert.

EDIT: iof betan drar mycket mer minne..

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

HoX vilken klass är det?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
HoX vilken klass är det?

Herald of Xothi troligtvis, ej säker dock.

Permalänk

ok, magiker??

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Någon som spelar med låga inställningar och kan säga vad som krävs? Har nämligen en kass dator som har ca 5-6 år på nacken nu (1 gig ram, 6800xt 3200+) så jag undrar bara om någon med ett liknande system har testat.
Jag räknar inte med att få ut allt ur speluplevelsen grafikmässig om ni mot all förmodan trodde det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Någon som spelar med låga inställningar och kan säga vad som krävs? Har nämligen en kass dator som har ca 5-6 år på nacken nu (1 gig ram, 6800xt 3200+) så jag undrar bara om någon med ett liknande system har testat.
Jag räknar inte med att få ut allt ur speluplevelsen grafikmässig om ni mot all förmodan trodde det

Brorsan sitter på 3200+, 1.5 GB Ram, 6800 och tja, ute i naturen funkar det väl på absolut sämsta inställningarna, men han föredrar att hålla sig utanför Tortage då det laggar rejält där inne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Brorsan sitter på 3200+, 1.5 GB Ram, 6800 och tja, ute i naturen funkar det väl på absolut sämsta inställningarna, men han föredrar att hålla sig utanför Tortage då det laggar rejält där inne.

Tackar för det!
Min ekonomi håller inte riktigt för att köpa nya delar. Kan ju inte uppgradera en grej utan jag måste köpa ett helt kitt om jag ska uppgradera. Sitter ju på ett agp kort och tänkter inte slänga ut pengar på dåliga grejer. Men får se hur det blir.
Kommer om man har tur flyta på lite bättre när det väl är släppt

Permalänk

Vad tycker ni hittills? Kommer ni fortsätta köra AoC när det släpps i butikerna?

Sen undrar jag vilka klasser som är mest overpowered?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Jag kommer definitivt att spela det när det släpps (har redan förbokat och registrerat mig för "tjuvstarten")

Angående overpowered så vet jag inte. Jag har bara spelat en klass efter level 20 (Herald of Xotli), och har inte PvPat någonting än. Men bland den klassen jag spelat är definitivt HoX den bästa

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

kommer helt klart fortsätta spela när det släpps

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Vad tycker ni hittills? Kommer ni fortsätta köra AoC när det släpps i butikerna?

Sen undrar jag vilka klasser som är mest overpowered?

JAA! ;D klart ja ska köpa redan förhandsbokat

Overpowred säger alla att Ranger är men å andra sidan säger folk att t.ex. Guardians dödar snabbare, jag är Guardian nu och kommer fortfarande vara det, kmr kanske han andra klasser bara för skojjs skull

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Förbokat och redo och dra igång tillsammans med över 50st guildmedlemmar, kommer bli så härligt!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Det känns positivt att såpass många som kör Betan redan har bestämt sig för att köra spelet när det släpps, det ger mig utan beta-ticket lite hopp

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Daamn vad en HoX tål lite..

Permalänk
Hedersmedlem

well......det enda riktigt dåliga med spelet måste vara systemkraven.
Man hade rätt höga förväntningar på spelet, och de flesta har faktiskt
infriats

Är man van vid wow-prestanda (aka aldrig under 60 fps) då ska man nog
se bort ;).
Inte ens med Quad 9800 gx2 kommer man få en minimi-fps över 40
med maxad grafik :p.

Det var som någon här tidigare sa, med 8800 gt SLI 1680x1050 får man iaf
över 30 fps fdm

I dungeons ligger jag väl rätt stabilt alltid över 70 fps 1920x1200
med systemet i sign, men i städer får man vara glad om det håller
sig över 30 fps.

Jag kör medium details 4xAA 4xAF, bloom off, Shadows ALL

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat att köpa spelet. Visst, det finns ett par buggar.
Men, som många säger, likaså jag. Builden i betan är gammal. Och releasen KOMMER vara annorlunda, om det är mycket eller litet får vi se då.
Jag tycker om det som det är just nu.
Men det kommer antagligen ändras ganska mycket, filas, fixa buggar, och då blir det nog bara bättre.
Mina åsikter.

Permalänk

Nån annan som har problem men att runt t.ex. items på marken har som en vit ram runt sig som får det att se inklippt ut,?

å bara så ni vet så får man prata hur mkt som helst om Open beta vet inte hur det är i closed beta,,

Edit:

We will hold the Closed Beta NDA for everyone but journalists until launch, but you are allowed to openly communicate about your experiences up to level 13.

Står i mailet, så får snacka om open beta men inte closed över lvl 13

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Hmm, Kraschar väldigt ofta .. "Out Of Memory" och liknande .. blir nog två 1024Mb stickor till ^^ 4Gb here I come

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Körde pvp-beta weekend från fileplanet med C2D@3GHz med 4GB minne (ca 3,5GB används då det var med XP) coh 8800GTS 640MB. Det flöt på bra och upplevde varken krasher eller att spelet frös.

Vi fick dock inte testa så mycket. Bara början tills man blev lvl5 och sedan pvp i begränsade områden. Körde i 1680x1050 och med rätt så bra inställningar. Tyckte det flöt på rätt bra för att se så bra ut. Det är trotts allt MMO så det blir ju inte lika fint som snygga FPS-spel. Dessutom var det DX9 då man har XP så kanske ser lite bättre ut i DX10.

Tycker alla bör skaffa 4GB minne idag när det är så billigt. Oavsett om man sitter på XP eller Vista.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i dagsläget på ett 8800gtx 768MB, är det värt att försöka få tag i ett till och köra sli eller klarar man sig?
Vill ju inte sitta och vara förbannad över att spelet hackar sig fram så som vanguard gjorde back in the days.
Hade planerat att köra i upplösningen 1680x1050.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Sitter också med 8800GTX och kör med upplösningen 1920*1080. Flyter fint på medium runt 40-50 fps, utan bloom är det lite högre. Det är faktiskt spelbart på high om man inte är alltför kräsen med FPS. Och tillägga att jag sitter på en ganska rutten prolle.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus