DVD-skivor efter 1:a juni .

Permalänk
Medlem

DVD-skivor efter 1:a juni .

Jag kan ge er ett tips om ni inte redan visste det , Ni kan beställa era Dvd-skivor på en tysk sida , Så kommer dom från tyskland , Till och med billigare än att köpa i sverige NU . ska ta reda på sidan . Kommer i edit sen .

EDIT : www.wesellcd.com . Det är ett tips för dom som inte visste det !

Permalänk
Medlem

tur att du gjorde din edit där

kan säga att nästan alla som köper dvd skivor i daxläget köper från utlandet tex från wesellcd.com. Vem fan köper skivor i dyra sverige?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
tur att du gjorde din edit där

kan säga att nästan alla som köper dvd skivor i daxläget köper från utlandet tex från wesellcd.com. Vem fan köper skivor i dyra sverige?

Folk som inte behöver många.

Permalänk
Medlem

I dagsläget kan man lika gärna slinka in på den lokala Kjell&Co, Clas Ohlson eller Netonnet butiken och slippa fraktkostnaden om man bara vill ha en 25-pack eller så men om priset går upp mycket så blir det ju nästan enbart utlandsbeställningar framöver...

Permalänk
Medlem

Priset ska ju gå upp till 20 kr per skiva . tkr jag är lite och ta i .

Permalänk
Medlem

när kommer beskattningen på skivor med mera?? är det exakt efter 1 juni eller kommer det att dröja några dagar/veckor/månader/år. (år skoja bara så sega är de ju inte, eller...)

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kommer komma rätt så snabbt ,, inom ett par dagar kanske .

Men jag har nu en fråga till er: Vilken är bäst dvd-r eller dvd+r ? tack .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh

Det beror helt och hållet på vart du tänker använda dina skivor. För datalagring så skulle jag nog hellre rekommendera dvd+r pga dess starkare crc-skydd samt kortare lead-in:s/out:s vilket är bra om man ska köra flera sessioner.
Sen så är dvd-r generellt sett ett bättre val för film då det är fler dvd-spelare som har problem med dvd+r än dvd-r, iaf om man ska tro statistiken på http://www.videohelp.com/dvd.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

25st Verbatim 8x DVD-R 89:-

Svårslaget pris.

www.discsonline.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Svårslaget pris.

www.discsonline.se

Jag hittar verkligen inte det erbjudandet, kan du direktlänka?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Svårslaget pris.

www.discsonline.se

jävlar vilket pris tackar för den, blir å beställa ett par 100 pack.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Asså vad använder ni 100-tals DVD-skivor till? Jag har klarat mig på Cd-skivor så här länge och inte bränne jag så himla många sådana heller..

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när det var tal på att de skulle gå upp förra gången köpte upp ett lager, och vad hände de sjönk i pris istället

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Jag tror att det kommer komma rätt så snabbt ,, inom ett par dagar kanske .

Det är först 1 Juli det kan bli en eventuell höjning - med största sannolikhet så blir inte höjningen så 'blodig' (?)

Angående DVD-R eller DVD+R så måste jag säga att det absolut bästa alternativet är DVD+R skivor i en brännare som man flashat så att den bränner med booktype DVD-ROM (fungerar bara med DVD+R vad jag vet)

Det är det bästa alternativet för kompatibelitet i stationära DVD-spelare, Xbox etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Asså vad använder ni 100-tals DVD-skivor till? Jag har klarat mig på Cd-skivor så här länge och inte bränne jag så himla många sådana heller..

Varje gång jag köper en 25pack spindel DVD+R skivor tänker jag att det kommer räcka länge - men POFF! så är de slut igen

Tror stenhårt på att det är DVD-Gnomes som kommer och stjäl dom om natten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Kom ihåg när det var tal på att de skulle gå upp förra gången köpte upp ett lager, och vad hände de sjönk i pris istället

När de införde den förra kassetavgiften var priserna redan på väg ned - så trots att det blev en höjning så märktes det knappt.

Nu är priserna på DVD-skivor "i botten" - vilket innebär att det antagligen kommer att märkas lite tydligare.

Ett lite intressant prisexempel:

Platinum 25pack DVD+R

Onoff - 249:-

ComputerCity - 129:- (specialerbjudande)

WeSellCD - 85:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Det är först 1 Juli det kan bli en eventuell höjning - med största sannolikhet så blir

inte höjningen så 'blodig' (?)

Angående DVD-R eller DVD+R så måste jag säga att det absolut bästa alternativet är DVD+R skivor i en brännare som man flashat så att den bränner med booktype DVD-ROM (fungerar bara med DVD+R vad jag vet)

Det är det bästa alternativet för kompatibelitet i stationära DVD-spelare, Xbox etc.

Varje gång jag köper en 25pack spindel DVD+R skivor tänker jag att det kommer räcka länge - men POFF! så är de slut igen

Tror stenhårt på att det är DVD-Gnomes som kommer och stjäl dom om natten

När de införde den förra kassetavgiften var priserna redan på väg ned - så trots att det blev en höjning så märktes det knappt.

Nu är priserna på DVD-skivor "i botten" - vilket innebär att det antagligen kommer att märkas lite tydligare.

Ett lite intressant prisexempel:

Platinum 25pack DVD+R

Onoff - 249:-

ComputerCity - 129:- (specialerbjudande)

WeSellCD - 85:-

DVD-gnomes!

Hmm "Platinum"... bra pris där hos CCity, men är de bra då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Hmm "Platinum"... bra pris där hos CCity, men är de bra då?

Var tidigare skeptisk mot Platinum - men eftersom Siba och ComputerCity slutat med Memorex (som jag köpte tidigare) och ersatt dem med Platinum, så testade jag dom.

Mediakoden är: RICOHJPN-R02-003

Vilket är mycket bra

De har dessutom blivit utnämda till "bäst i test" (i något tyskt test)

Länk till Platinum DVD+R hos ComputerCity

Men erbjudandet gäller troligtvis bara en kort tid (denna vecka?) eftersom de firar att de öppnat en ny butik i Stockholm.

Permalänk
Avstängd

Har inte köpt någon cd eller dvd skiva från sverige sen 3-4 år tillbaka

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt dp från england...

http://www.digitalpromo.co.uk/erol.html

Beställt därifrån utan problem...

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaguar
Jag rekommenderar starkt dp från england...

http://www.digitalpromo.co.uk/erol.html

Beställt därifrån utan problem...

Men orka leka med olika valutor, liksom DDR-sverige har fortfarande kronan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Blir det någon tullavgift när man beställer från t ex tyskland (discsonline), frakten var ju redan på 120kr.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esjale
Blir det någon tullavgift när man beställer från t ex tyskland (discsonline), frakten var ju redan på 120kr.

Nope, inom EU

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

Bussigt, sökt om tullavgifter och inte hittat nått tryggt svar, så ingen tull inom EU. För syrran varnade mig för tull. Hon hade skickat en bok till Norge och fått betala tull men då är jag med igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esjale
Bussigt, sökt om tullavgifter och inte hittat nått tryggt svar, så ingen tull inom EU. För syrran varnade mig för tull. Hon hade skickat en bok till Norge och fått betala tull men då är jag med igen.

Inte så konstigt eftersom norge inte är med i EU.

Permalänk

Ursäkta om jag frågar orkar inte leta fakta på deras hemsidor. Vad är fraktkostanden på "affärerna" ?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Menar du fraktkostnad från affärerna, så hittade jag hos wesellcd uppgifter under profil/frakt (i överkant på första sidan).

Permalänk
Medlem

Hur lång är leveranstiden, nån som vet ?

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad så säljer jag billiga dvd-r/dvd+r. Även efter "höjningen" kommer mina priser stå fast
Skicka ett PM för mer info.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolleman
Hur lång är leveranstiden, nån som vet ?

wesellcd är grymt snabba aldrig över en vecka och discsonline var också snabba, har dock beställt mer från wesellcd och brukar normalt få grejerna ungefär 3 arbetsdagar efterbeställning.
har beställt lite dvdskivor dom senaste åren.
Jag har använt mig av mestadels verbatim men även prövat infiniti och dessa var grymt bra alla 100 gick att bränna i 12x trots sin 8x stämpling.

Kan även nämna att av mina 225 skivor jag bränt så har bara en pajjat, pga av jag multitaskade lite mycket.....
så köp från utlandet så får du ofta även bättre skivor för pengarna, infiniti skivorna på discsonline kan jag rekommendera varmt funkar bra i dvdspelare också.

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=