vem vill köpa Billiga LAN-attiraljer?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att ni lär er allt om företagsregler, skatter osv innan ni ens funderar på att starta ett företag. Ni kommer att behöva investera en hel del pengar, och det är aldrig roligt att stå där och fundera på var alla pengar tog vägen. Det är inte direkt så att om man köper in en vara för 100 kr och säljer den för 50 så gör man 50 kr vinst på den.

Om ni tänker på allt detta och ändå får det att gå ihop ekonomiskt så är det bara att köra igång. Ni kan nog googla lika bra som jag, och det finns massor av nyttiga länkar där ute.

Lycka till!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

jo, alltså vi har tänkt starta en enskild firma som det kallas och vi har läst på rätt bra om företagsskatter m.m. Vi funderar som sagt även på att starta nätbutik och era förslag om så billig frakt som möjligt låter bra. Jag menar inte att försöka göra reklam för snorungar på mellanstadiet utan alltså att sprida ryktet på gymnasiet i stan där jag går. Men allt är som sagt på planeringsstadiet än..tack för synpunkterna

Visa signatur

Det är inte farten som dödar! Det är smällen. Eller som vi säger på engelska: It´s not the fart that kills it is the smell!

Permalänk
Medlem

ni kan ju köra lite offensivt och kolla vad dem flesta andra nätbutiker har för priser, och sedan sänka erat pris så pass mkt så det fortfarande är lönsamt för er. Skulle nog kunna gå jävligt bra, bara ni når ut till målgruppen med reklam o dylikt

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Ni kan ju även sälja gamla begagnade datorprylar. Typ gamla hubbar/tangentbord och sånt som folk slänger. En webbutik är en bra idé, gör någon dynamisk sajt i PHP/ASP för att enkelt kunna lägga till/tabort/ändra produkter.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neezzen
jo, alltså vi har tänkt starta en enskild firma som det kallas och vi har läst på rätt bra om företagsskatter m.m. Vi funderar som sagt även på att starta nätbutik och era förslag om så billig frakt som möjligt låter bra. Jag menar inte att försöka göra reklam för snorungar på mellanstadiet utan alltså att sprida ryktet på gymnasiet i stan där jag går. Men allt är som sagt på planeringsstadiet än..tack för synpunkterna

Ingen i vår skola kommer köpa kanske 3-5 tekniker och någon elpojk resten gillar inte datorer, har du inte märkt det ? Stångådalen e fjortisskola

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Ni kan ju även sälja gamla begagnade datorprylar. Typ gamla hubbar/tangentbord och sånt som folk slänger. En webbutik är en bra idé, gör någon dynamisk sajt i PHP/ASP för att enkelt kunna lägga till/tabort/ändra produkter.

Det där var en riktigt bra idé! En butik som siktar in sig på att köpa in begagnad hårdvara såsom fina servrar, ciscoutrustning, osv skulle kunna gå bra om ni höll rätt priser.

Permalänk
Medlem

Bra idé, men tänk på skatter och avgifter som andra har snackat om tidigare.

Säljer ni nåt för 100 spänn så försvinner 20 spänn till staten i moms och resterande ska beskattas med kommunalskatt och arbetsgivaravgifter, så på en 100-ing i omsättning får ni kvar typ 35 spänn...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

jodåå

Visa signatur

Det är inte farten som dödar! Det är smällen. Eller som vi säger på engelska: It´s not the fart that kills it is the smell!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Jag skulle rekommendera att ni lär er allt om företagsregler, skatter osv innan ni ens funderar på att starta ett företag. Ni kommer att behöva investera en hel del pengar, och det är aldrig roligt att stå där och fundera på var alla pengar tog vägen. Det är inte direkt så att om man köper in en vara för 100 kr och säljer den för 50 så gör man 50 kr vinst på den.

Om ni tänker på allt detta och ändå får det att gå ihop ekonomiskt så är det bara att köra igång. Ni kan nog googla lika bra som jag, och det finns massor av nyttiga länkar där ute.

Lycka till!

Klart man inte tjänar 50 om man köper nåt för 100 o säljer de för 50.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXopY
Det är inte neon! det är ccfl!
undrar hur många gånger man har sagt det nu =P

Undra när folk ska orka sluta bry sig

Permalänk
Medlem

Undrar när folk skall sluta skriva onödiga inlägg i gamla trådar.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Bra idé. Om ni vill slippa skatteavgifter o allt vad det heter kan ni ju alltid sälja allt på auktionssajter, till en början.

www.alibaba.com är en bra sida om man vill hitta utlänska företag som säljer varupartier, stora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunet
Klart man inte tjänar 50 om man köper nåt för 100 o säljer de för 50.

Inte nog med att folk drar upp gamla trådar, utan någon jävel ska så klart ställa mig till svars för något dumt jag skrivit för flera månader sen.

Får man fråga varför du bumpade tråden, neezzen? Har det hänt nåt på försäljarfronten?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Ja, har det gått något framåt med egenföretagandet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neezzen
jodåå

Sluta dra upp gamla trådar tack..

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |