Nu har jag klantat mig...
I samma veva som jag skulle hämta nya drivrutiner till min bärbara kikade jag på Fujitsu Siemens hemsida efter eventuella BIOS-uppdateringar till moderkortet. Jag hittade ett antal, men nu har jag gjort tre fel:
- Jag missade att uppdateringarna bara gällde en viss serie av M1425.
- Jag gjorde ingen backup av det befintliga bios:et. (tänkte göra det i sammband med flashningen, men av någon anledning hoppade programmet över den delen)
- Jag flashade med det nya...
Ack, jag är fan dum...
Nåväl, datorn är inte helt död, även om skärmen inte fungerar och den aldrig verkar komma förbi POST-delen. Om någon sitter med en likadan, svenskköpt dator (de verkar ha produktnummer LKN:SWD:xxx....) med ett BIOS version 1.00c (vet att jag hade det innan), skulle jag kanske kunna få en kopia på det? Med en dos-startdiskett och AMIFLASH så går det att ta backup och eftersom det bara är läsning av bios som utförs borde det vara relativt riskfritt. Tänkte försöka flasha om min dator genom att lägga .rom-filen omdöpt till AMIBIOS.ROM på en diskett, usb-diskettenheten verkar fortfarande försöka läsa något när jag har den inkopplad.
Please, please, please, please, please, pretty please, pretty pretty please...?
Kanske jag begär mycket nu, men jag vill i alla fall försöka med något innan jag lämnar in datorn.