Krångel med Strategi spel

Permalänk
Medlem

Krångel med Strategi spel

Alla strategi spel jag spelar är konstiga..

Mina byggnader sprängs efter typ 2 minuter...

Detta hände på command and conquer och Battle for middle earth.

Vet ngn va som kan va fel?

Permalänk
Medlem

Mm, du har förmodligen installerat om windows sedan du installerade spelen.

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Ja men varför händer det såhär då?

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen expert, men jag antar att det är för att det inte lägre finns i registret, och anledningen är att du inte ska kunna kopiera spelet.

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem

hmm.... finns de ngt sätt att fixa det? elr?

Permalänk
Medlem

Det är kopieringsskydd som kickar in i RA2 och tror det är samma sak med Battle for Middle Earth.

Permalänk
Medlem

okej... men de måste ju gå att hitta en väg runt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlasteRs
okej... men de måste ju gå att hitta en väg runt?

Ja, att ominstallera dem. Det går väl också att cracka dem men med tanke på att du ändå har skivorna är det lättare att göra det förstnämnda.

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk
Avstängd

Haha, ganska lustigt kopieringsskydd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Haha, ganska lustigt kopieringsskydd.

Ett mycket bra skydd dock :D. Precis som HL2:s AI disabled (för det var väl också piratskydd?)

Permalänk
Medlem

kan gissa att du kör spelen över lan? Isf så är anledningen för att byggnaderna sprängs i C&C att dem/den du kör mot har annan version av spelet.

Så se till att båda klienter är samma version