Tävla och vinn värstingdator!

PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

Vet någon vad "preorder dvdn" kommer att intehålla för grejer?

Permalänk
Sötast

Är det bara jag som tycker att Xb360 spelen ser nästan 2-3 gånger snyggare ut än det man sett till PS3?

Release i september väl? inte långt kvar.....

Tänker främst på när man tittade på E3 i HD

EDIT - Det är en Simpel fråga, det krävs inte 8-12 sidors gnäll i svar.

Permalänk
Medlem

fetstor tråd och konsollen e inte ens ute än, ska bli kul o se hur feta trådar det blir när den är släppt!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Knappast. Sony har förbjudit ett antal spel till PS2 att släppas bara för att spelen hade för dålig eller för simpel grafik.

Är det inte tänkt att PS3 ska ha ngt liknande xbox live? Isf skulle det väl passa utmärkt där? Loco Roco ser iaf riktigt nice ut imho, synd att det e till psp o inte pc.. Skulle nog funka bra med Wii-kontrollen oxå

btw, att PS3 inte skulle klara ett spel med "Crysis"-liknande grafik låter otroligt pessimistiskt, både xbox360 o ps3 borde under sin livstid kunna köra sånna spel alldeles utmärkt, annars kommer nog båda konsollerna vara halvdöda om några år.

Permalänk

WAAH!? kommer Ninja Gaiden 2 till PS3!?!?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det bara jag som tycker att Xb360 spelen ser nästan 2-3 gånger snyggare ut än det man sett till PS3?

Många av PS3 spelen ser väldigt dåliga ut enligt mig. XBOX360 ser dock inte 2-3 gånger snyggare ut och nästan ALLA spelen har problem med bilduppdateringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
WAAH!? kommer Ninja Gaiden 2 till PS3!?!?

Med största sannolikhet inte. De har inte släppt någon info om spelet ännu. Med lite tur för PS3 så blir det multi-platform, fast det är mer troligt att det blir 360-exklusivt.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Många av PS3 spelen ser väldigt dåliga ut enligt mig. XBOX360 ser dock inte 2-3 gånger snyggare ut och nästan ALLA spelen har problem med bilduppdateringen.

Just ja! Så var det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sony har gjort som så att man ska förboka för att få hem en "preorderbox" som är en DVD med PS3-matrial. DVD:n kommer i augusti och där följer det med en kod.

Denna kod använder du för att registrera din bokning på Sonys hemsida där du även fyller i butikens namn. När du gjort det så levereras sedan konsollen enligt samma ordning som bokningarna kommit in till butikerna och tilldelningen sprids rättvist, så de butiker som har mest bokningar får flest maskiner.

Så för att förtydliga, har du redan bokat, så behåller du din plats i kön. Registreringen hos Sony är obligatorisk, men påverkar inte din köplats, utan enbart tilldelningen till butiken. Betalar man med kreditkort dras pengarna nu. Sålänge du inte betalat så kan du hoppa av, men då är din plats borta för gott. Kanske måste man betala innan augusti för att få DVD:n, detaljerna är inte helt klara än.

Av samma anledning förlorade jag min bokning hos lokala spelbutiken, då de inte fick ta in bokningar pga för dåligt tidigare sälj, men den hos Megastore var mycket tidig, så jag får iallafall en PS3.

Det är enbart 60GB-versionen som kommer till Sverige och alla som bokar får DVD:n. De butiker som inte har preorderbox-systemet lär inte få några PS3, så ni som bokat bör kolla upp detta snarast, och boka om nu.

Jag vet att Megastore och Webhallen har det, så har ni inte bokat än och vill ha PS3 till release, surfa dit och lägg en bokning så fort som möjligt.

lackar lite på systemet...
"förboka" heter det...
men ändå får man ett könummer
och är på inget sätt garanterad en box vid release
trots denna såkallade "förbokande"

så nu undrar jag.. kan man då boka i flera affärer, och få flera discar?
iofs är det väl inte svårare än att boka på sig sjävl i affär A, på brrosan i affär B, farsan i affär C, syrran affär D osv osv..

edit: ser nu att megastores info är galet jävla missvisande:

Citat:

Det är väldigt viktigt att du registerar din personliga kod hos Sony då Megastore.se får lika många konsoller som antalet förhandskunder i den första vändan av leveranser.

men sen lite längre ner.... :

Citat:

Maskinerna levereras i den ordning de bokas, först till kvarn..

jevla kaos detta alltså

Permalänk
Sötast

En sak jag undrar om på PS3an.... AntiAliasing, var är den?

Permalänk
Medlem

Det är ingen motsägelse, eller nått kaos. Det hela är väldigt smart upplagt. Folk slipper köa, och spridningen blir mera rättvis.

Ok, gör ett exempel:

Du klickar på "boka" idag hos megastore, du får då ett order-nummer och du hamnar längst bak i butikens kö som nummer 39, som då är bundet till din order i deras system. Fram till November kommer ytterligare 121 stycken att boka.

Du får hem DVD:n i augusti. Alla som bokat gör samma sak, nämligen knappar in koden på Sonys hemsida. Eftersläntrarna får sin DVD eftersom de bokar. När Sony kollar innan utskick i november ser de då att butiken fått 160 stycken bokningar. På grund av bristande maskiner så levereras bara 145.

Så Affären får 145 stycken PS3 och skickar ut 145 stycken inbjudningar enligt sin kölista till natt-öppet, då alla deras kunder valt "hämta ut i butik"

De 15 som bokade sist(145-160) får ingen inbjudan, utan ett mail om att de nu står först i kön inför nästa leverans. Men du bokade idag och fick nummer 39, så det är inte ditt bekymmer. Först till kvarn.

Eftersom alla releasemaskiner tilldelas enligt detta system, så är chansen väldigt stor att de som bokar nu får en PS3. Alla butiker kommer få mycket mera bokningar, så vilken du väljer spelar mindre roll. Man behöver inte boka flera maskiner för att vara säker. Om det nu var oktober, så skulle det dock vara smart, men idag har ingen butik fått in ens en tredjedel av sina bokningar som kommer genereras fram till November.

Eftersom fördelningen ska vara rättvis, så innebär detta att om Sverige får 80% av de bokade maskinerna, så får alla butiker 80% av sina ordrar.

Eftersom Sverige är ett litet land med god ekonomi, så brukar våran tilldelning vara rätt stor. De butiker som blivit godkända är de som tidigare uppvisat god försäljning. Många småbutiker blir därmed utan tills det finns tillräckligt med PS3: or.

Hoppas nån har blivit klokare. För att summera, boka nu!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är ingen motsägelse, eller nått kaos. Det hela är väldigt smart upplagt. Folk slipper köa, och spridningen blir mera rättvis.

Ok, gör ett exempel:

De 15 som bokade sist(145-160) får ingen inbjudan, utan ett mail om att de nu står först i kön inför nästa leverans. Men du bokade idag och fick nummer 39, så det är inte ditt bekymmer. Först till kvarn.

jamen det är ju precis det jag menar!
dom kan ju inte skriva att alla får en maskin när detta inte är fallet!

Citat:

Det är väldigt viktigt att du registerar din personliga kod hos Sony då Megastore.se får lika många konsoller som antalet förhandskunder i den första vändan av leveranser.

det där strider ju mot vad du säger. dom skriver ju i klartext att dom ska få "lika många konsoller som antalet förhandskunder" och detta under den första leveransen. om detta vore fallet kan ju inte ditt fall uppstå, dvs att dom 15 sista inte får någon maskin...

men varken ditt exempel eller deras text längre ner på sidan stämmer överens. (den om att det helt plötsligt var först till kvarn..)

jag har även mailat webhallen som svarade att dom inte hade någon som helst aning om hur många maskiner dom får.
eller när dom kommer få reda på hur många dom får.

och sedan får man ju inte veta sin köplats heller? (bokade på webhallen men fick bara ett vanligt bekräftelsemail)

och sist men inte minst så får man ju inte veta hur många maskiner dom får.
så du kan ju inte på nått sätt säga att plats 39 är safe.. säg att dom bara får 20 maskiner vid release...

så kontentan är att trots att man har gjort en bokning kan man inte alls ändå vara säker på att få en konsoll. detta är ABSOLUT inte hela världen för mig, det är ju ändå bara ett jevla tv-spel, men vad som irriterar mig är det sjukt konstiga systemet, som marknadsförs på helt fel sätt. det är fan inte en förbokning utan mer ett kö-system utan några som helst garantier.

Permalänk
Avstängd

Kan man lita på att få skivan från Sony i tid är ju en annan sak att fundera på.

När jag först köpte min PS2 så skulle man få någon bonusskiva hemskickad, den har inte kommit ännu.

När jag köpte min PSP skulle man få hem spiderman filmen efter att man reggat sig på yourpsp, den har inte kommit ännu heller så jag fick byta till mig filmen mot det 32mb minnet som man fick med.

Men nu borde det ju inte vara så eftersom dom då inte får några pengar så dom är nog mer noga med detta än att skicka ut bonussaker iofs.

Men helt klart är det ju bättre att ha vanliga förbokningar som det alltid har varit, låter iaf smidigare än att boka och vänta på skiva för att sedan skriva in sig på en sida.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

En sak jag undrar om på PS3an.... AntiAliasing, var är den?

I Warhawk och Heavenly Sword bland annat. Båda har 4x AA samt AF och HDR.

Ska bli spännande att se större strider i båda spelen med flera hundra fiender på skärmen.

Med det sagt så jobbar Ninja Theory med att förbättra deras implementering av AA:n i HS. (detta enligt nAo)

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

AA är väl knappast det första man lägger in när man utvecklar ett spel heller

Permalänk
Citat:

Är det bara jag som tycker att det är många som tror sig veta hur spelen ser ut trots att det enda som visats är en massa trailers och filmer från en mässa?

Det verkar också som att de som säger att spelen ser kassa ut till PS3 själv sitter och grämer sig för att de köpt en Xbox 360?

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Avstängd

jag vill gärna se 360-spelet som ser 2-3 gånger bättre ut än det här:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=110357

hd trailer här:
http://media.ps3.ign.com/media/812/812550/vids_1.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88

hd trailer här:

Tänkte just posta dessa gif:ar. Animationerna och kameravinklarna är det som ND jobbar mest med enligt den senaste intervjun.

Pitfall meets Broken Sword.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
......När jag först köpte min PS2 så skulle man få någon bonusskiva hemskickad, den har inte kommit ännu......

Men det skickades väll med posten

Men måste man vara tidig med att registrera sig på sidan, efter att man har fått hem "paketet"? För att vara säker på att man ska få sin PS3 vid release? Eller var det viktigaste att förhandsboka snabbt???

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Men det skickades väll med posten

Men måste man vara tidig med att registrera sig på sidan, efter att man har fått hem "paketet"? För att vara säker på att man ska få sin PS3 vid release? Eller var det viktigaste att förhandsboka snabbt???

Jo självklart skickas det på posten, men jag tvivlar starkt på att det ska komma bort både för PS2 och PSP och med så många års mellanrum samt för flera andra personer som heller inte fått sina paket.

Men som jag sa tidigare så borde det inte bli så nu då Sony går miste om sina pengar.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

hd trailer här:

Visst, snygga animationer, men grafiken är skit. Far Cry ser bättre ut och det är flera år gammalt.
Och det där är inte ingame, om du ser i tråden kan du läsa att flera påpekar att det ser ut som CGI.

Jag börjar bli riktigt trött på alla trailers och CGI dom släpper, jag vill ha filmer där folk står på mässgolvet med en DV-kamera och filmar när dom spelar, inte något PR-skit. Det börjar liksom bli dags, MS lät folk spela 360 på E3, sony har knappt visat någonting riktigt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Visst, snygga animationer, men grafiken är skit. Far Cry ser bättre ut och det är flera år gammalt.
Och det där är inte ingame, om du ser i tråden kan du läsa att flera påpekar att det ser ut som CGI.

ND djungel-spel
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/710/710277/naughty-...

far cry
http://pcmedia.ign.com/pc/image/farcry_031104_000.jpg

japp! du har rätt som vanligt! keep it up

och om DU ser i tråden

Citat:

IGN: Definitely. Of course, we think that the most important question that a lot of people have right now is "how much of that footage was CG and how much was real-time?"

Wells: The entire trailer was rendered in real-time using our PS3 game engine. All of the models, textures, shaders and effects are in-game.

http://ps3.ign.com/articles/710/710266p1.html

ser ingen i tråden som säger att det är cgi btw :S

Permalänk
Citat:

ND djungel-spel
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/710/710277/naughty-...

far cry
http://pcmedia.ign.com/pc/image/farcry_031104_000.jpg

japp! du har rätt som vanligt! keep it up

och om DU ser i tråden

ser ingen i tråden som säger att det är cgi btw :S

Visst, löven är snyggare i det där spelet. Men kolla på resten, t.ex. gubbens tröja ser fördjävlig ut. Påminner om N64 eller nått. Och nej, det är inte ingame. Jag läste fel i tråden, inte CGI men det är animationer gjorda med spelmotorn. Förprogramerade animationer renderade med spelmotorn är inte imponerande.

Citat:

It's a really complex and specific animation. There's simply no way that it's being blended or done on the fly. The guys buddy drops the large box, he reacts, then puts his hands on the box he was carrying as he is knocked forwards. That string of animations can only be done in this VERY SPECIFIC case. If the guy dropped the box earlier or later, it wouldn't work. This isn't gameplay. Chances of it being real-time are also retardedly thin. This is a marketing video. It's not an example of something that can be done while you're playing the game.

Citat:

If you think that was rendered in real-time then there's no amount of logic that could help me show you how wrong you are.

Som sagt, när ska dom visa riktiga spel och inte pr-filmer?
Och du det var lite fult av dig att ta den fulaste FC-bild du kunde hitta på internet.

Permalänk
Avstängd

så du tar en random junior members, som för övrigt nickar "viralmarketeer", ord för givet när det är uppenbart att han har samma problem som du? men ignorerar vad alla andra säger?

japp! n64.. rätt igen, sprucetwig! du e så jävla cool asså...

det är in-game, inte gameplay, men in-game

edit: din bild visar lika dåligt grafik, lite bättre aa kanske

handen ser ju ut som nes eller något

det är så jävla uppenbart att du bara gör dig till

nog lika bra att lägga till dig på ignore listan

Permalänk
Medlem

shit alltså... sprucetwig ta en närmre titt på tröjan,byxorna,geväret och halsbandet i trailern från spelet.

Ingenting är påmålat utan allt rör sig med karaktären. Se t.ex. hur tröjans veck ändrar sig med gubbens rörelser. Det är sjukt imponerande och Farcry har ingenting motsvarande.

Bara för att det inte är gameplay så betyder det inte att det inte är realtid.

Lite mer från IGN:s Q&A:

Citat:

IGN: How close will the actual gameplay be to what was shown in the trailer?

Wells: This trailer is really just the tip of the iceberg as far as what you can expect from the gameplay in the final product. Animation has been a huge focus for us in terms of where we've been spending our development resources and is really something that we think will set next-generation games apart from current-gen. Bringing a realistic human character to life in a believable way, but still maintaining the controllability has been our emphasis.

IGN: There are some really cool moves shown in the trailer, especially the fight moves. The scene where the lead character smacks that guy against the wall; is that possible in the real game?

Wells: As I mentioned, fighting and brawling are important aspects of the gameplay and our animation system allows us to take it to the next level on the PS3 -- but we also want to give a very cinematic presentation to the action. This means a heavily-scripted camera that highlights key moments of gameplay. We've actually hired the designer behind the camera of Prince of Persia: Sands of Time to head up our camera efforts.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

så du tar en random junior members, som för övrigt nickar "viralmarketeer", ord för givet när det är uppenbart att han har samma problem som du? men ignorerar vad alla andra säger?

http://www.theimageplace.net/uploads/a6bd2493bc.gif
http://www.theimageplace.net/uploads/a1d25c0735.gif

japp! n64.. rätt igen, sprucetwig! du e så jävla cool asså...

det är in-game, inte gameplay, men in-game

edit: din bild visar lika dåligt grafik, lite bättre aa kanske

handen ser ju ut som nes eller något

det är så jävla uppenbart att du bara gör dig till

nog lika bra att lägga till dig på ignore listan

Så det spelar någon roll hur länge han varit medlem på något clown-forum? Handen ser dålig ut för att forumet skalar om bilden. Och ja, tröjan är riktig ful. Ser lite bättre ut i rörelse, men inte bra. Spelet är inte fult, men inget imponerande heller. Riktigt tråkigt ljus också, inga roliga HDR-effekter och sånt. Nej, tacka vet jag cryteks djunglar. Sen är det väl rätt självklart att det inte är på riktigt, spelet är långtifrån klart och om det vore spelbart skulle dom visa det och inte något pr-klipp.

Sen är det lite lustigt att alla Sony-faboys häver ur sig "men de tär ju ND/kojima/whatever så det måste ju bli bra", men när man använder samma resonemang om sony fast negativt är man en xbot.

Anti1oop: Man kan inte lita på vad utvecklarna säger, speciellt inte när det gäller PS3, det har dom bevisat hur många gånger som hellst. Behöver väl inte säga mer än Motorstorm och Killzone.

Permalänk
Sötast

Mkej! verkar som jag sett fel trailers då helt enkelt, vet iofs inte vilka spel som ska släppas när

Spelet från NG verkar rätt så fint *mums*

Trevligt att warhawk hade AA och så, har faktiskt inte sett det på så många bilder alls, därför jag blev lite orolig

Johansson_88, när man tillverkar spel till en konsoll så tror jag att man går ganska snabbt in på att lägga till t.ex AA och liknande, just därför att tillverkarna kan inte bara bladda på en massa vackra saker, och efteråt märka "oj" det blev lite väl krävande med AA och HDR osv.

Tror själv att man bara börjar bli lite väl ivrig

EDIT- och snälla... kännas lönt att hålla på att jämföra med N64

och liknande, nu sjunker tråden åter ner till bebisnivå :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag inte sett fler bilder från farcry till 360, men det där var inget vidare. Vattnet hörde jag skulle vara en förbättring och det verkar det vara men resten är riktigt skabbigt, jag antar att 360 inte använder sig av AF, det är grötiga texturer på håll, precis som Oblivon (som man aktiverar i minst 8x på PC utan att det blir skillnad i fps och ser ut som ett helt nytt spel).
PS3 kör säkert inte heller med det, alla konsoller verkar tama.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jo självklart skickas det på posten, men jag tvivlar starkt på att det ska komma bort både för PS2 och PSP och med så många års mellanrum samt för flera andra personer som heller inte fått sina paket.

Men som jag sa tidigare så borde det inte bli så nu då Sony går miste om sina pengar.

Men vem har förtur til sin förhandsbokade PS3?

Den som förhandsbokade tidigt?
Eller
Den som registrerade sig med koden på SONYs hemsida tidigt?

Eller ser den butik som man har förhandbokat till att de levererar i turordning till de kunder som har förhandsbokat???

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Playstation 3 en flopp?

Innan någon börjar tracka mig , så vill jag bara säga att jag har alltid gillat playstation och har ansett de har haft många bra titalar genom åren som har gjort dem till en mycket bra console.

men vet inte ifall Playstation 3 är något att ha .
1. grafiken skiljer sig inte mycket från (x360) så ifall man har en xbox360 så behövs då verkligen ett playstion?
2. Orsaken skulle då varit vissa spel titlar som anländer till playstation tex den något äldre snake kommer tillbacka, som ser riktig häftig ut.
3. Consollen kommer att ligga på 6000 vilket jag finner mycket dyrt för en maskin som inte skiljer sig mycket från xbox360.

orsaken till att denna consoll kan floppa.
1. xbox 360 kommer att sänka sitt pris på sin consoll, vilket medför att många köper hellre den än en playstion som har samma grafik som 360 fast är dyrare.
2. känns som att det inte anländer något nytt till marknaden utan kaka på kaka känsla...
3. wii anländer (som har satsat på helt anorlunda ting gentemot de andra consollerna)

personligen så nöjer jag mig med mitt xbox 360 och väntar och ser hur utveklingen sker med Playstation 3 innan jag ens skall fundera på att köpa den consollen.

däremot ser jag fram emot wii eftersom det är kul med en anorlunda consoll som inte bara satsar på grafik utan nytänkande, fast jag måste säga att jag kommer att sakna mitt god of war hehhehe
ha det

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii