dator utan bild,ej grafikkort,moderkort,processor

Permalänk
Avstängd

dator utan bild,ej grafikkort,moderkort,processor

hej jag har haft stora problem med mitt system.En dag startade datorn fast utan bild.jag testade då en annan dator för att konstatera att inte bildskärmen va trasig

jag skickade tillbaks Grafikkort,moderkort och CPU.och fick nu till min stora förvåning ett mail om att det inte va nåt fel på sakerna

hade även monterat ur sakerna och i igen flera gånger för att konstarera att all satt som det skulle,Kollade kablar.Testade ett minne i taget

vad är det som är fel?Menar jag har testat 1 sticka i taget .Kan nätagget gett med sig?Låter otroligt eftersom allt snurrar,enda felet är bilden

Ram=2St OCZ platinum rev 2
CPU=AMD Athlon 64 4000+
Mobo=Asus a8n-sli deluxe
Grafik=Gainward g-force 6800ultra golden sample
Nätaggregat=OCZ powerstream 600W
Hårddisk#1=Western digital raptor 74Gb
Hårddisk#2=Western digital Raid edition 250gb
Floppy=Sony
DVD Brännare=Nec

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

har samma problem fast det varierar i omfattning ibland startar burken direkt ibland efter ett par omstarter får ett långt pip följt av 2 korta som felmedelande. kollade med Asus och killen där sa ett det verkade precis som jag trodde att det är nått fel på moderkortet. har sett andra med samma problem, för många har det löst sig genom att ta ut CMOS batteriet resetta bios ta ut grafikkortet starta stänga av sätta i batteriet och grafikkortet starta. Men inte för min del, kan ju säga att burken i övrigt funkar kanon inga grafikfel bra prestanda osv. Ska skicka tillbaka moderkortet snart.

asus a8n sli dlx
amd 3500 venice
6800gt
550W antec

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem

Men om man ressettar bios genom att ta ut batteriet i moderkortet och så gäller garantin ändå? Eller är det olika beroende på var man köpt kortet ifrån? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Garantin gäller eftersom du inte förstör något om du bara tar det lugnt men kolla i manualen för det brukar finnas en bygel att flytta på efter att man gjort moderkortet strömlöst.

Permalänk
Medlem

Okej. Det låter bra. Kan det vara felet på mitt datorsystem som inte ger någon bild? Systemet är Asus A8N-E, Leadtek 6600GT Extreme, AMD 64 3000+ 1,8 Ghz, Bluestorm 350W nätagg och ramminnena vet jag inte riktigt märkena på. Tror det är selectra och de är iaf 400Mhz och 512 mb. Nytt är moderkortet, processorn, grafikkortet och nätaggregegatet och som sagt ingen bild. Har aldrig varit det.

Permalänk
Medlem

Prova grejerna utanför lådan för har du skickat tillbaks Grafikkort,moderkort och CPU utan at det har kunnat hittas något fel så är det troligen nätagg eller något med lådan som kortsluter för det har vad jag vill minnas varit vissa problem med grafikkort och nätaggregatskombinationer och då särskilt ATI om jag minns rätt så om möjligt prova med ett annat nätagg även om det som i ditt fall är ett GFkort.

Permalänk
Medlem

Okej. Grejen är den att jag har provat med två nätagg. Hade ett codegen nätagg men sen läste jag att dessa var dåliga och köpte då ett nytt. Det nya funkar perfekt med den gamla datorn.

Jag provade allt utanför men samma sak där.

Permalänk
Medlem

Tror jag blandat ihop er två då du postar ett självständigt inlägg ser jag nu eller är Wiruz & JWall samma person? Iaf prova med att ta bort allt som inte behövs för att datorn ska kunna ge dig ett felmedelande om att saker saknas för att den ska kunna boota dvs allt utom processor och tillhörande kylning av densamme.

Piper det till nu?
Om nej är mk med stor sannolikhet paj.
Om ja montersa dit nästa komponent och så vidare tills det inte piper till trots att komponent saknas för då är moderkort med stor sannolikhet paj.
Om det piper till som det ska när komponenter saknas m,en ingen bild så är det troligen gk som är paj.

Permalänk
Medlem

Okej. Nej vi är inte samma person. Tack så jätte mycket för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jepp ska göra det. Men det kan ju ta ett tag beronde på om jag får skicka tillbaka något.