Störande Windowsproblem

Permalänk

Störande Windowsproblem

Har formaterat datorn för inte så värst länge sedan. Allt funkar bra, och inget skräp är installat. Håller datron relativt fri från spywares. Scannar dagligen...Virus är jag fri från också. Problemet har nog inget med vare sig virus eller spywares att göra utan något annat.

Det yttrar sig i att jag när jag högerklickar var som helst i datorn så kommer ingen valmeny upp. Jag måste högerklicka en gång till, då funkar det. Markerar jag texter/länkar och ska kopiera så får även detta göras 2ggr för att funka. Och då brukar jag även ha problem med att "pasta" länken eller texten, eftersom datorn verkar inte ha registerat att jag kopierat, så jag måste kopiera 2ggr ockå.
Likaså att dubbelklicka filmfiler för att starta dom går inte heller. Måste högerklicka och välja öppna med.
Har installerat xp-avifix utan resultat. Kör på XP-SP2.
Har för mig att det skulle finnas en till fix-fil för xp, men kommer inte ihåg namnet på den, någon som vet?

Kan det vara någon codec som stör ut det hela?
Kör med ffdshow och xvid (endast)

Permalänk
Medlem

Denna tråd skulle du postat här (Microsoft Operativsystem). Jag har rapporterat detta så din tråd kommer att bli flyttad och du förhoppningsvis kommer att få den hjälp du behöver.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Jaha, sorry för att den hamnade fel.

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion