Permalänk
Medlem

Kabeldragning...

Tänkte höra om någon har lite idéer.
Jag har ett fiskenät av kablar i min låda och jag tycker att
de skulle vara snyggt om man kunde bli av med det eller få det att se bra ut på något sett...

Har du idéer så bara skriv!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd

Försök o gömma kablar bakom plåten som moderkortet sitter på. använd mycke buntband.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

sleava alla kablar (om dom nu inte är det) så blir det lättare att samla ihop dom också

Permalänk
Medlem

Okey!
Men hur är det med eltejp?
Har hör att man kan använda de, men att de blir kladdig om de blir varmt :/

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Eltejp funkar tillfälligt, men inte i längden. Det blir bara en massa kladd på kabelstammarna när man ska ta bort den.

Köp en massa små buntband och bunta ihop allt till snygga stammar och dra dem på ett snyggt sätt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Nytt chassi nyss.. Antec P180.. Jag löse alla sladdproblem direkt.. Jag satte mig ner med "Ståltråd" i plastöverdrag (Samma som det är på vissa brödpåsar osv) Och massa tålamod och pillade undan allt.. Tog kanske 15min..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jag köpte Nytt chassi nyss.. Antec P180.. Jag löse alla sladdproblem direkt.. Jag satte mig ner med "Ståltråd" i plastöverdrag (Samma som det är på vissa brödpåsar osv) Och massa tålamod och pillade undan allt.. Tog kanske 15min..

Se upp så inte ståltråden kryper ut och kortsluter något bara. Skulle egentligen rekommendera helt isolerande material (dvs plast) för kabelbuntning inne i apparater.

Permalänk
Medlem

Jao, Jag är givetvis försiktig...

Kanske svårt att se men här finns bilder på blandannat det..
http://www.cqr.nu/jine/p180

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

jag har sleavat alla minna och gjömt en hel del.. riktigt snyggt nu

Permalänk
Medlem

Annars är det bara att köpa ett agg där man kan ta av kablarna som inte behövs, alternativt ett där kablarna redan är sleavade (vanligt bland nyare modeller som är lite högre kvalité).