Permalänk
Medlem

Varmt grafikkort

Jag har ett X800XT. Och på senaste tiden när jag speler BF2 så kommer det helt plötsligt upp massa streck i regnbågens alla färger och så vidare. Sen försvinner också bakgrundbild på skrivbordet och blir (inget) den där mörkblå fula saken. Jag kollade min temp på grafikkortet och det var 85 C varmt! Det har nog alldrig hänt förut. Det har legat på 60-65 grader. Och jag kan tyvär inte öppna burken för att det är en sån där jävla hem pc. Dessutom har min fps i bf2 med 1024x768 och alla andra inställningar på "hög". har har endast 50fps beror det på att kortet är så varmt? Annars blir jag lite besviken. Ja så frågan är då, ska kortet vara så där varmt och vad kan jag göra åt saken? dessut som har jag en liten termometer bakom PSU utblåset och tempen på den luften ligger på cirka 50 C. Har dom stoppat i för klen kylning eller vad kan vara felet?

Permalänk

öppna skiten och sätt in en fläkt skit iden sketna garantin eller vad det nu är

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Helt klart kylningen/temperaturen, köp en grafikkortskylare. Hem PC:n ska väl gå att öppna.

Permalänk
Medlem

Mitt kort ligger oftast på 71 grader och sticker upp till runt 85 när jag spelar tunga spel. Har inte tänkt på att det är för mycket! Borde jag göra något åt det eller? Allt fungerar ju bra i övrigt, inga som helst problem med grafiken i spelen.

Permalänk

tror det skulle gå snabbare om du satte in en fläkt ...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Blir också massa färger och sånt (linjer) i typ 5 sek, sen blire normalt..
hur tittar man sin fps på bf2, nått man ska skriva i konsolen?

Visa signatur

tja

Permalänk
Medlem

Lämna in kortet på garantin om du kan?

Permalänk
Medlem

Jo jag tror jag får lov att öppna skiten och kolla hur det ser ut...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x0t
Blir också massa färger och sånt (linjer) i typ 5 sek, sen blire normalt..
hur tittar man sin fps på bf2, nått man ska skriva i konsolen?

Du skriver renderer.drawfps 1 i consolen.