Jag får ingen bild på skärmen med min nymonterade dator. Räcker inte nätaggregatet?

Permalänk
Medlem

Jag får ingen bild på skärmen med min nymonterade dator. Räcker inte nätaggregatet?

Köpte en ny data idag och monterade ihop den och skulle starta den men det kom ingen bild utan skärmdioden blinkade bara Komponenterna är ett Asus A8N-SLI moderkort med ett 6600GT PCI-E kort vilket duger prollen är en AMD 64 3000+,512 minne, 200 gb sata hdd,dvdbrännare och ett chassi med 350 W nätagg. Köpte även en 19" TFT. Har monterat allt följt manualen riktigt noga (är ny när det kommer till SLI). Finns en lite modul man kan flippa på och välja om man ska köra med Singel eller Dual card den testade jag på båda sidor men inget funka. Sen finns det ju som sagt 2 st PCI-e platser testade båda just in case men inget funka. hur ska ja gå till väga kan det vara fel på moderkortet lr graffe kortet. fabriksfel??? trodde från början att det kunde vara skärmen men testade den på min andra data och den funkade fint. tacksam för svar

PS kom på en sak kanske är nätagget som är för svagt?
mvh

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad och tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Det är väldigt många som har problem med det modekortet. För jag antar att du har A8N-SLI bara. Alltså denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305264&cks=PRL

Typ alla har problem att få igång det. Läs alla recensioner folk som köpt kortet har skrivit.

Visa signatur

Thermaltake Shark ~ DFI nF4-D ~ 3500+ Venice @ 2400Mhz [Temp Idle: 32 Full: 40] Tt Big Typhoon ~ 2048MB Corsair XMS 3200C2 (2x1024) [2.5 3 3 6] ~ XFX 7800GT 460/1068 ~ Hiper 580W ~ Seagate 250Gb

Permalänk
Hedersmedlem

350W låter lite klent, kan vara det. Har du kopplat in den extra 4pins-sladden?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |