Permalänk
Medlem

Små laptops <12"

Jag har en förkärlek för väldigt små bärbara datorer. 12" är absolut maximum

Har ni några tips på bärbara datorer av den mindre sorten, skärmstorlek <12"?

Edit: Datorn måste kunna köra ett vettigt operativsystem ( min definition är Linux) så inga handdatorer/mobiltelefoner och sånt.

för att dra igång det hela så bidrar jag med en bild på en Toshiba Libretto
7,2" , 1,2GHZ Pentium M, osv
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1803/

Permalänk
Medlem

iBook och Powerbook? Klarar linuxdistar fint. Annars är OS X vettigt;)

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk

Finns Sony Vaio med 11,1" skärm :), fast det blir väldigtlitet på den skärmen =/
Annars finns Fujitsu Siemens P-någonting med 10,6" skärm.

Kostar flis gör dom också, båda ligger runt 20k

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

fujitsu siemens p7120, lenovo x41 (vet att den funkar med linux), sony vaio tx1, ibook 12", powerbook 12", toshiba portege r200, dell x1, finns många att välja på

ibooken är definitivt billigast dock.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
ibooken är definitivt billigast dock.

Och väldigt trevlig, men när man har haft den ett tag känns den inte alls liten. Trots att jag har en 19" TFT-skärm alldeles bredvid. Så den kanske är alldeles för stor.

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Asus W5A är snygg enligt mig... Dock var den ju 0.1" (2.54mm) för stor
Annars finns det diverse Tablet PC´s också som skulle sitta fint

Permalänk

Sony gör väl små och trevliga? =P

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

www.oqo.com - bättre blir det nog inte om du ska ha litet.

... men den behöver man nästan ha dockningsstation till om man vill använda den till nåt annat än som handdator.

edit: nu funkar länken.

Permalänk

kolla på jvc:s minilaptops... riktigt grymma.... den senaste heter jvc MP-XV841. den ligger på 8.9" extremt! den är ju från början tänkt att användas ihop med jvc:s proffsvideokameror till filmredigering... så den borde ju klara de flesta applikationer också.. xp finns på den från början också... och även optisk enhet i form av en dvd-combo tror jag det är

Permalänk
Medlem