Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Vattenkylt Lian-li

Nu är det dags för mig igen o börja på ett nytt bygge som kommer gå lite fortare än mitt gammla

Denna gång blir det en helt ny dator då min nuvarnade börjar bli lite slö, dom nya delarna jag köpt kan nu se i min sign

Köpte ett stacker chassi då jag läst att det verkade vara ett bra chassi med mycket plats för ett lagom pris. Tänkte bygga dubbla vattensystem i den med 2st hydor l30 pumpar, 1 black ice xtreme singel, 1 black ice xtreme dual, antartica cpu block och dom andra delarna har jag inte bestämt mig för än men blir nog ett hemmagjort block till nordbryggan o DD nv-78 block till grafikkorten(japp lutar åt att det blir SLI också) och det kommer bli 1/2"ID genom hela systemet. Nu får det vara slutsnackat och här kommer några bilder på starten av bygget Håller även på att funderar ut något namn på bygget hehe

kom gärna med både positiv o negativ kretik

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

nice.. men varför har du inte den bakre fläkten som utsug på utsidan och radiatorn innanför?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

för att radden inte passar där inne så jag sätter den där ute

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem

börjar bra keep it up

får se vems som kyler bäst sen

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

najs, kan nog bli jäkligt bra, är själv väldigt sugen på att införskaffa vattenkylning till mitt TT Kandalf, hade vatt riktigt najs med en TrippleRad i botten

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

va inne på trippelradd först men sen tog jag en dual för en trippel tyckte jag nästan blev lite stor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aha, okok men varför drar du in luft bakifrån? jag har iaf väldigt mkt damm bakom min dator

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Update 17/12-05

Idag har jag kapat till den plexiglasbit som ska täcka radiatorn och pumparna i botten av lådan, ska målas i sama färg som jag ska måla chassit i sen eller om jag ska spegeltona den

Ritat ut det som ska sågas

Sågar

Så blev den

Passar fint

En till

En sista

Visa signatur

Permalänk

fint.. bra passform.. se bara till o inte stressa med bygget.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

snyggt.. hmm varför inte tona den som man gör i bilar o sen har något svagt sken avv ccfl där neer?.. sen o man får klaga så skulle jag nog sågat plexit så att man fick de 3 cm vid tumskruvarna till d pci plåtarna.. men säger vella så att den blev för knökigt att få in den annans

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

jo jag vet men det kankse blir något där me

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser ut att bli jäklit bra, blir lite svartsjuk vill gärna ha det chassit o vattenkylning blir jag bara mer o mer sugen på att köpa

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, har själv tänkt byta till ett stacker pga att min vattenkylning knappt får plats i mitt gamla chassie. Och detta gav mig en liten push

Visa signatur

Sv: Det är inte farten som dödar, det är smällen.
Eng: It's not the fart that killes, it's the smell.

Permalänk

thunderinternet:
slangarna ska ju också upp någonstans.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Shysst bygge Tompa
Tummen upp

Visa signatur

LEGO Rules

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
thunderinternet:
slangarna ska ju också upp någonstans.

ja när du väl säger det så så är det ju sant..

trådskaparen: ska du ha nätagget där ner eller uppe? det blir nog snyggast o ha det där nere men lite jävligt med att få plats med det.. längtar efter uppdate..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

tänkte ha det där uppe för det får inte plats där nere,annars får jag sätta radiatorn i taket då får ju agget plats där nere

Visa signatur

Permalänk

De här kommer jag följa, keep workín

Ser bra ut. Me (L) Stacker med vatten!

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Haha, tittade på första bilden ,
du behöver en ny altandörr
( Arbetsskada, hehe )

Skämt åsido
Det ser riktigt bra ut, lyckad passform
på plexit och intressant placering av
radiatorn.
Ska bli kul att följa projektet.

Visa signatur
Permalänk

Update 19/12-05

Idag har jag pillat me min ide till fläktgaller tycker det blev jädrigt coolt

Här kommer några bilder dock inte klart än

Här ska det fräsas

Fräser förfullt

Så blev det nu återstår bara lite putsning o sånt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Riktigt fint fläktagaller!

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut. =]

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Riktigt sjysst, Mera mera

Visa signatur

Sv: Det är inte farten som dödar, det är smällen.
Eng: It's not the fart that killes, it's the smell.

Permalänk

Ännu en tråd som man ska följa nu.. fortsätt med dit riktigt fina jobb..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tommy,
Dina bilder fungerar ej

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Måste tacka för alla positiva komentarer om bygget

Händer inte så mycket med bygget just nu eftersom det har varit mycket nu med julafton o allt men nu har jag beställt dangerden nv-78 block till graffet och ska fortsätta bygga snart så updates kommer om någon dag hoppas jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tommy,

Vad använder du för slags skruv för att montera fläktar på din BIX? Jag har en BIP2 men skruvhålen är ej gängade och jag hittar inga skurvar som vill fästa ordentligt.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

jag använder långa M3 skruvar som jag har rakt igenom radden

Visa signatur