Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

hehe.. du har inte fått den där iden från metku? dom har gjort ett sånt fläktgaller där

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Blir riktigt fint det där

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk

miedO: nej det har jag inte visste inte om att dom gjort ett sånt där.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Update 27/12-05

Här kommer en lite update bara på lite av det jag gjorde idag. Har inte blivit så mycket gjort eftersom det är jul o allt Men nu har jag kommit på hur jag ska göra me tankarna o sånt så imörn ska jag se om jag kan fixa tankarna måste nämligen fixa tillgång till en svarv

Här kommer 2 bilder på det jag fixade idag o det va att borra hålen för fläktarna och fläkthålen så nu är snart plexibiten helt klar fattas bara några hål för lite nipplar sen kan jag måla elelr tona den vet inte vilket jag ska göra än.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem

Hur Stor Radiator får man plats med i fronten på en stacker? Var fäster man H-diskarna? Funderar på att köpa mig en stacker...mit andra chassi får inte min kylning plats i

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+, MSI K8N SLI-F, Asus GeForce 7800GT, 4*512mb DDR, Zalman Lyftkylning..
Några av mina gravyrer

Permalänk

H-diskarna fäster man i en låda som har plats för 4diskar o så sitter det en 120mm fläkt framför o den sätter man i fronten. Hur stor radiator som får plats beror väll på hur många enheter du tänkt ha i fronten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
H-diskarna fäster man i en låda som har plats för 4diskar o så sitter det en 120mm fläkt framför o den sätter man i fronten. Hur stor radiator som får plats beror väll på hur många enheter du tänkt ha i fronten.

har en radiator för 3st 120 fläktar, så de kan bli lite tajt då

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+, MSI K8N SLI-F, Asus GeForce 7800GT, 4*512mb DDR, Zalman Lyftkylning..
Några av mina gravyrer

Permalänk

Okej jo kan nog blir lite fullt då. Men sätt den i taket eller golvet som jag då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej jo kan nog blir lite fullt då. Men sätt den i taket eller golvet som jag då?

De är oxå en lösning, men kan man montera nätagget bode i borten & i taket eller?

Visa signatur

Några av mina gravyrer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axel_e
De är oxå en lösning, men kan man montera nätagget bode i borten & i taket eller?

Ja det kan man.

Permalänk

Update 29/12-05

Idag blev jag färdig med mitt fläktgaller och jag tycker det blev coolt
Imörn ska jag även fixa 2st tankar och göra klart locket till cpu blocket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vackert !

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

mkt gött projekt. Ska följa detta med stort intresse

Visa signatur

:)

Permalänk

Update 2/1-06

Idag när man kom hem från jobbet så drog man iväg till posten med en väldans fart o hämtade ett paket med lite godis:)
Fick mitt Dangerden NV-78 block och några kopplingar så nu fattas bara tanken till ena pumpen innan jag kan starta upp systemet sen ska jag förtsätta att fräsa block till nordbryggan mm och den andra slingar kommer nog inte ligga på 12mm utan 8mm tror jag då det blir lättare att göra blocken till dom mindre grejerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Glöm bara inte och testköra systemet innan du sätter det på tex grafikkort.
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk

Update 11/1-06

Äntligen dags för lite uppdatering igen Har gjort lite ritningar på vattenblock i autocad och börjat att fräsa lite. Då ett av plexirören sprack vid svarvningen så har jag inte fått ihop någon tank ännu men det kommer. Så igår kapade jag till en plexibit som ska sitta under radiatorn på bakplåten också o den gick jag ut i garaget och målade dom 2 plexibitarna svarta. Så nu är dom snart klara fattas bara några hål som ska fixas sen när jag vet var hålen ska placeras. Har beställt en till fläkt också då jag bara har 2st men behöver ju 3st och ska även sätta mig o drema lite fler fläktgaller.
Sitter och funderar lite på vilken färg man ska ha på vattnet också

Visa signatur

Permalänk

Coolt!
Men sätt sina "hemsnickrade" galler under plexit, så slipper man se kanten!

Permalänk

Japp det ska jag göra också det där va bara ett test

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta blir fruktansvärt snyggt.
Bra jobbat:)

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

fina fisken, kommit vidare? varför vänder du inte på turbin fläktarna så man ser "nosen"? bar att svappa på + och - polen på sladden om den går åt fel håll.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
okej du kan alltid belysa den också.

http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/ledgr...

Jag tycker iof att Tommys egna var betydligt snyggare...
Riktigt nice bygge.

Hur gjorde du plexiskivan mörk? funderar nämnligen på att göra plexit på min sidodörr mörkare...
För din släpper fortfarande igenom lite ljus va?
Finns det någon plastfilm eller något man kan göra plexi mörkare?

btw. Är det AeroCool Turbine-fläktar eller vad är det? och var kan man köpa den färgen? (är de tysta, och bra?)

btw2. ta blått vatten (du frågade)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Lägger min röst (ang. vilken färg vattnet ska ha) på UV(violett), blir helt klart snyggast tycker jag.
Sen så hoppas jag att du ska måla allt det grå, svart.

Jäkligt snyggt hittills, fortsätt så

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Discokungen

Då borde ju vattnet bli osynligt för UV kan inte uppfattas av det mänskliga ögat

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

ruskigt snyggt! har funderat på vattenkylning länge, men jag har ont om platts i min låda, och uppenbarligan värkar stackern vara ett trevligt altenativ!

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Då borde ju vattnet bli osynligt för UV kan inte uppfattas av det mänskliga ögat

Cold Cathode(s)?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Tackar Tackar

appoc2013: Jag målade plexit svart med vanlig sprayfärg, men om man vill ha så det syns igenom lite så varför inte ta toningsfilm sånt man har till bilrutor mm.

Japp det är Aerocool turbinfläktar som är köpa på gtek

DenBlåaTomburken: Japp ska måla den svart om jag orkar funderar på om man ska ta blank eller matt svart isåfall.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

DenBlåaTomburken: Japp ska måla den svart om jag orkar funderar på om man ska ta blank eller matt svart isåfall.

Du kan ju ha vissa delar matta, vissa blanka. Små saker oerhört snyggt ut (enl. mig) med en blank, svart färg. Stora ytor (mobo-plattan t.ex.) kan vara snygga med en mer matt färg...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Cold Cathode(s)?

Tekniskt sett är det inte bara UV

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB