Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Hittar det inte, är jag blind eller är det firefox? Söker på Lian Li och det är bara massa annat skit som kommer. Men hur mycket kostar det?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Discokungen

Lian Li PC-V2000B är det. Har ett PC-V1200 själv.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Inaktiv

de kostar typ 1600.....de finns faktiskt där, hittade de:P
hur gåre tommy, börjat nåt än?

Permalänk

De blir nog skitbra de där ska du se. Ta god tid på dig bara, och akta dig för sågen (sticksågen) eller dremeln. Som ja sa nån gång tidigare i tråden så hade ja projekt på gång ja med. Idag kom chassiet. De blev begagnat oldschool hightower. Blir till att jobba hårt resten av veckan. Hoppar nog upp en tråd också förstås.
Men men kämpa på Tommy.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Har bara kollat igenom chassit lite nu o kollat hur radiatorerna passar så nästa steg blir att mäta upp o dubbelkolla allt där man måste ta fram dremeln o kapa lite för radiatorn mm.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Har du kommit på var radiatorerna, och pumparna ska placeras? Intressant att se en bild framför sig av hur de kan komma att se ut.

Visa signatur

Permalänk

Update: 20/5

Idag har jag skruvat bort lite saker i chassit o testmonterat den bakre radiatorn o den passar fint efter att man fick kapa hål i plåten under annars så passade inte skruvhålen.

Här ska jag kapa

Efter behandling av dremel

Såhär blev det fick kapa bort lite mer för nipplarna för dom tog i annars plus att det ska slang på dom.

Återkommer nog snart med fler updates då jag håller på o fixar förfullt nu

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem

ah! det chassit är ju underbart! men varför körde du inte på med stackern för? hoppas du ska måla om din bix. hittils ser det ut att gå bra

Visa signatur

:)

Permalänk

varför höjde du inte radiatorn 5 mm? så att du slapp göra hål i chassit... btw lycka till

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jodå självklart ska jag måla min bix hehe den ser inte så fin ut nu färgen sitter helt löst :S

thunderinternet: Jo för att då kommer den att blockera den nedersta platsen på moderkoret också plus att den inte passar i skruvhålen då måste jag göra någon platta där också så det va enklats o göra så.

Sitter o funderar över fläktgaller på taket och jag tror jag ska tillverka ett eget av plexi. Här kommer en bild på en första skiss vet itne om jag ska ha det så eller om man ska ha spindeln i mitten eller en spindel över varje fläkt. hmm :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nice=)

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Discokungen

Du vet att du inte behöver översta platsen nu när du har ett SLI-DR va? Den översta platsen är typ tom

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

update 21/5

Kom nyss in från garaget efter att ha fräst me min dremel i 1tim och 40 min gissa om man är trött i handen nu. Tycker att resultatet blev ganska bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Extremt jävla proffsigt snyggt tcker jag.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

De blir bara snyggare och snyggare. Keep up the good work.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

fan va perry. e glad att det finns folk som gör sånt här:P vill börja modda jag också, letar efter en grundstomme bara. å lite delar. längtar tills nästa update, detta kan bli så jäkla snyggt. glöm inte att lägga typ en liten list vid fläktgallret i toppen satt den inte blir fula kanter. du kanske har nån annan ide, jag vet inte. kör hårt, stressa inte.

Permalänk

Update nr:2 21/5

Sådär nu har man kapat hål i taket på datorn och det gick bra va lite nervöst o sätta sticksågen i ett så fint o dyrt chassi hehe. Testmonterade radiatorn och gallret o det verkar bli bra. Sen har jag även testmonterat radiatorn i fronten och den passar så fint Nu måste jag få tag på 3mm kopparplåt som man kan göra hddrack av o löda ditt kopparrör för vattenkylning

Blir nog bra det här

Passar riktit fint där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ska du ha 2 separat slingor eller 1?

Visa signatur

:)

Permalänk

Som vanligt riktigt snyggt och som vanligt förstår jag inte hur du lyckas få det där plexiglaset att hålla!

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk

Japp jag ska köra med 2st separata slingor

Visa signatur

Permalänk

2 vattenslingor is the shit. Ja blev lite fundersam till en början om de skulle bli 1 eller 2 separata men nu kom de fram till slut Fint arbete med plexiglaset.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

shit, de där plexit kommer bli öööömtåligt:P inga barn i närheten av datorn!fint jobbat! hur många hårddiskar kommer sitta i?

Permalänk

Om ni undrar hur det går så har de inte hänt så mycket mer än att jag fixat koppar till racket o ska klippa o bocka till dom snart. Håller på att renovera min cross också vilket jag priorirerar först Måste även få tag på nya nipplar till blocken o radiatorerna som är 12mm så dom passar till tygonslangen för dom jag har är 10 mm Får kolla om det finns i stan. Någon som har andra tips på var man kan hitta billiga nipplar? Behöver ca 15st. Någon som vet om det finns såndär plåtskydd/hus till eheim pumparna i sverige??

Tänker på såna skydd

Visa signatur

Permalänk

Dessa EMI skydds kåpor finns hos Aquacomputer.de.

För liknande bygge som du utövar, ta en kik på detta [klicka]:

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

ok tack för tipset
Detta är vad jag pysslar med nu : http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=13320

Visa signatur

Permalänk

Ja de där ser ju fint ut, stilrent och bra. Hehe! Kanske inte hänt så mycket men de ser bra ut. Tog mig en tit på din cross-renovering, fin kompis du hade där. Den såg lite farligt ut. Nipplar ja de brukar ju inte vara alltför billigt så nog slutar de på ett par hundringar.

Visa signatur

Permalänk

Sådär nu är hojen klar så nu kan man fortsätta med projektet igen
Jo nipplar kostar ju rätt mycket tyvärr sen tygonslang på det kommer bli dyrt hehe. Hoppas ha på jobbet som ska fräsa åt mig får lite mindre jobb så han kan fixa blocken åt mig så jag kan bygga ihop allt snart. Börjar bli jobbigt att vänta nu.

Visa signatur

Permalänk

hur går det nu då? fått hem grejjerna? fått blocken frästa? vi vill ju se att det rör på sig!

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Tygonslang skickades idag
Väntar på att webhallen får hem nipplar så jag får dom också men undrar när dom får hem det!!
Undrar vilka mer som har nipplar 12 mm med g1/4
Har ej fått blocken frästa än
Vill bygga nuuuu men har ju inga delar gaaah blir galen

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Tygonslang skickades idag
Väntar på att webhallen får hem nipplar så jag får dom också men undrar när dom får hem det!!
Undrar vilka mer som har nipplar 12 mm med g1/4
Har ej fått blocken frästa än
Vill bygga nuuuu men har ju inga delar gaaah blir galen

Kan du inte visa lite bilder på datorn som den ser ut nu? Om du nu inte har något att göra, ta så fina foton du kan

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar