Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Kör hårt! Vad är det för block som ska fräsas då? HDD kylning lr vad är det som gäller?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Tänkte bara berätta att jag inte har kommit någonvart me bygget har inte fått några block frästa än måste hitta någon som kan fixa det. Sitter och funderar va man mer kan göra med chassit o så. Hoppas jag får grejerna frästa snart så det blir klart någongång!!!!

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

fasen också. det år ett intressant bygge o följa eftersom det är ett så fint chassi

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
fasen också. det år ett intressant bygge o följa eftersom det är ett så fint chassi

Hehe, vilken förvånande kommentar från en som verkar ha som livsmål att köpa alla stackers som någonsin gjorts, och sedan bygga ihop dom till en enda stor MEGASTACKER!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Tänkte bara berätta att jag inte har kommit någonvart me bygget har inte fått några block frästa än måste hitta någon som kan fixa det. Sitter och funderar va man mer kan göra med chassit o så. Hoppas jag får grejerna frästa snart så det blir klart någongång!!!!

Du kan ju söka runt lite på olika företag där du bor och kolla om dom kan hjälpa dej. Annars är industriprogrammet på ngn gymnasieskola en _väldigt_ bra plats att fråga på. Vi ungdomar har ju ändå inget vettigt för oss på fritiden:P, så det finns säkert ngn där som kan lägga ner några timmar till att göra block åt dej

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag hörde på Lernia inte långt ifrån där jag bor de ska göra det gratis åt mig.
länk till min tråd med bilder på ritningar etc:http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54975...

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

Okej jag får höra runt lite för nu måste jag få sista delarna frästa så jag kan bli helt klar me datorn någongång!

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hehe, vilken förvånande kommentar från en som verkar ha som livsmål att köpa alla stackers som någonsin gjorts, och sedan bygga ihop dom till en enda stor MEGASTACKER!

jo.. de finns då bara 2 stackers i hela världen eller?

Visa signatur

Permalänk

nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
jo.. de finns då bara 2 stackers i hela världen eller?

Hehe. Vore kul att se lite updates på ditt bygge snart oxå, Ryderman!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Hehe. Vore kul att se lite updates på ditt bygge snart oxå, Ryderman!

Läs tråden så ser du att det inte är Rydermans tråd

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Exsmex: jag ser att du redan skrivit i min nya bygglogg så du har nog läst allt dör

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget? Är sugen på lite updates

Visa signatur

mm.................

Permalänk

Somsagt har inte orkat gjort mycket då jag ändå inte har dom sista blocken måste hitta någon som kan fräsa dom nu så jag kan börja bygga igen

Visa signatur

Permalänk

De verkar juh bli riktigt coolt bygge. Ja har inte följt med så mycket men de ser lovande ut. Jo alltså förra veckan ficka ja tankarna att köpa ett cm stacker och skaffa en triple radiator samt en DD5 pump. Tänkt att sätta min nuvarande dual rad i botten och sen triplen i toppen. Så de blir lite arbete. En fråga då om chassiet. Hur bred är plåt/alu gallret i botten?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

tackar

Gallret i botten är ca 95mm brett o 300mm långt

Visa signatur

Permalänk

ok. Tack å tack. Men nu blev de ändrade planer. De ser ut att bli triplen i botten och dual i toppen. Då finns de tillräckligt mycket yta att placera pumparna (L30 + DD5) på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går bygget nu då?

Visa signatur

Permalänk

coolerfreak: Låter som om det kan bli riktigt bra

Exsmex: Det händer inte så mycket just nu måste få tag på en stacker (hör av er om ni har) till så jag kan bygga vidare på burken o måste ju få blocken fixade. Har fixat lite mer med ritningarna på dom och jag tror det kan bli bra hoppas min ide till ramblocken kommer funka

Visa signatur

Permalänk

fått tag på en stacker än? du snacka om en förrut.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

nepp har inte fått tag i någon stacker ännu :(:(

Visa signatur

Permalänk
Discokungen

Var tog den gamla vägen? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

den står kvar men jag behöver ett chassit till som jag kan kapa sönder

Visa signatur

Permalänk
Medlem

typ mitt ena

Visa signatur

Permalänk

Funderar på att sälja mitt stackerchassi o köpa ett Lian Li PC-V2000 plus o bygga klart vattenkylningen i istället för jag tycker det verkar ha mer plats o bättre lösningar men är inte säker än. Vad tycker ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Funderar på att sälja mitt stackerchassi o köpa ett Lian Li PC-V2000 plus o bygga klart vattenkylningen i istället för jag tycker det verkar ha mer plats o bättre lösningar men är inte säker än. Vad tycker ni?

jag tycker sälj det billigt till mig

serriöst tycker jag du ska sälja det för att jag tycker man inte använder alla plattser i chassit. och lilian li är snyggare...

Visa signatur

Permalänk

Ja tyckte du hade nånting på gång när du byggde och fixa i stackerchassiet varför just ett lian li nu plötsligt ? Jaja visst de kanske är snyggare men de kostar en slant. Själv skrota ja mitt stacker-projekt. Ja kör på med samma låda som innan, kan nog bli ganska bra. Nu väntar man bara på svar från overklockers.se, sen jävlar ska de byggas.

Beställda saker

Black ice extreme 3
Hydor seltz L30
Danger Den 5.25 plexitank
4 to 3 Pin converter

Visa signatur

Permalänk

Började bra, fortfarande väldigt snyggt, men jag har ett par invändingar. Varför envisas folk med att använda svindyra radiatorer i form av Black Ice mf när det finns otroligt mycket bättre och billigare (värmepaket) att tillgå på skroten? Flannellenra är otroligt mycket finare i dessa. Nackdelen är väl storleken i första hand, men du har ju plats! Kan ett annat skäl till att folk väljer tex Black Ice vara att rören är i koppar? Om nu så är fallet, kan jag intyga att det inte finns mycket att oroa sig för. Lite antikorrosionsmedel fixar biffen, och som sagt, fördelarna uppvägen nackdelarna.

Jag har kört med volvo 470 värmepaket innan (tror jag det var iaf, har noll koll på bilar). Det har förvisso kopparör, men flanellerna (som jag tror är i förzinkat järn(?)) påminner mycket om de på Black Ice, och det är väldigt tungt. Istället skulle jag rekommendera att du försöker våldsgästa en Saab 9000 istället (brukar finnas gott om dessa på skroten ). Den har ett väldigt stort och fint värmepaket med otroligt fina flaneller i aluminium, som är så effektivt att det faktiskt kan kyla ett helt system helt passivt. Annars är värmepaketen på "nyare" bilar ganska likartade, och de flesta fungar nog utmärkt. Betala inte mer än 200, ofta kan man pruta ner priset ganska rejält. Och glöm inte att kolla så det fortfarande håller tätt!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Funderar på ett lian li chassi för att jag vet inte hur jag ska få plats med dubbla pumpar mm i mitt stacker chassi o lian li verkar ha mer utrymme för det eftersom dom har lita andra placeringar av hdd o allt o därför tror jag att det kommer gå bättre att bygga i detta chassi o så är dom ju så snygga också :):) Men visst håller med dig coolerfreak att jag började ju få det snyggt o så nu men tror inte jag kommer få plats me 2 pumpar mm.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Funderar på ett lian li chassi för att jag vet inte hur jag ska få plats med dubbla pumpar mm i mitt stacker chassi o lian li verkar ha mer utrymme för det eftersom dom har lita andra placeringar av hdd o allt o därför tror jag att det kommer gå bättre att bygga i detta chassi o så är dom ju så snygga också :):) Men visst håller med dig coolerfreak att jag började ju få det snyggt o så nu men tror inte jag kommer få plats me 2 pumpar mm.

Ta inte ett pc7 ifall du vill ha vattenkylning iaf, inte nådigt kasst med plats för pumpen, var tvungen att plocka bort mitt hdd-rack för att få plats med pumpen, och för att ha en dubbel 120mm radiator måste du antingen ha den i botten eller modda så att nätagget sitter i botten.

Skulle rekommendera PC-V2000 plus eller ngt (dock ingen erfarenhet av), ser ut att finnas mycket plats i det.

Lycka till!