Permalänk
Medlem

Omkopplare

Tjenamors! Jag tänkte göra en sk glowpad. Jag ska ha ett gäng dioder i den men tänker inte använda ALLA dioder på en gång. Därför undrar jag om någon vet vart jag kan få tag på omkopplare? Dom enda omkopplarna jag hittat är "till-från-till" och "till-till", men jag skulle behöva ngt i stil med "från-till-till-till-till" dvs en omkopplare med ca 4 olika till-lägen och ev. ett frånläge.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

köp 3 st till-från-till?? sen såå kan du max ta ut 500mA på porten om knappt det...

sen en diod kommer inte lysa mkt... dock så gör en LYSdiod det..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

*ASG* menade faktiskt LYSdioder även om jag inte skrev det... du fattade ju sammanhanget iaf well well jo jag har funderat på att köpa ett gäng såna strömbrytare, men det blir ju en aning dyrt :/ du/ngn kanske har tips på vart man köper så snygga brytare som möjligt till så bra priser som möjligt? Har redan kollat på clas ohlson och elfa...

Visa signatur

Permalänk

elfa har de snyggaste.. dock om du ska göra en liten låda o ha allt i brytarna o sladdarna och bydgeten är minemal så kolla på biltema under instrumäntbrädor.. dock så är sj brytarna rätt stora.. men de funkar.. annars är elfa ett givet val har små brytare inte mkt störe än 2 cm på höjden knappt det och bredden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jo, jag har kikat på dom och jag håller med om att dom på elfa varit bäst hittills. dessvärre är dom ju dyra nåt så in i H*E. inte så spec prisvärda om man säger så. hade ju varit j*ligt nice att hitta ngt liknande fast till ett lägre pris. tacksam för alla tips!!!

Visa signatur