Permalänk

Gravyr penna...

nu är det så att jag känner att det är dags att lära sig gravera men jag har ju inget att gravera med, jag har fårstått att en dremel skall vara bra att dravera med men har även förstått att dom kostar en hel del, så nu täntke jag om nån av er vet något annat bra verktyg man kan andvända sig av...om ni vet något bra skicka gärna med en ltie länk då skulle ajg bli mycket tacksam...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Skulle jag också vilja veta, eller om ni kan länka någon/några bra, billigare alternativ till dremel...

hittade detta på klasse:

Tillbehörssats, 250 delar (199:-):
http://www.clasohlson.se/default.asp?COSID=00DA8455B30D40548B...

och Multiverktyg CO/TECH (249:-):
http://www.clasohlson.se/default.asp?COSID=00DA8455B30D40548B...

Kan inte ett skit om sånna maskiner så, vore de bra alternativ? finns det bättre val?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

använd sök-funktionen och läs gravyr-faq:en!! Om du inte vill ha Dremmel så får du köpa någon av de olika kopiorna. Clas Ohlson har en, Rusta har en, Ö&B har en. De är i stort sett likadana. Jag kör med en CO/TECH (clas ohlsons) och det fungerar OK. Dock skall du inte köra på billiga tillbehör och gravyrsatser. T.ex. Clas Ohlsons tillbehörssatser och gravyrstift suger häströv (oj oj, hoppas ingen häst tar illa upp). Där skall du kolla på Dremmels tillbehör. Att gravera med ett dåligt stift är värdelöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
använd sök-funktionen och läs gravyr-faq:en!! Om du inte vill ha Dremmel så får du köpa någon av de olika kopiorna. Clas Ohlson har en, Rusta har en, Ö&B har en. De är i stort sett likadana. Jag kör med en CO/TECH (clas ohlsons) och det fungerar OK. Dock skall du inte köra på billiga tillbehör och gravyrsatser. T.ex. Clas Ohlsons tillbehörssatser och gravyrstift suger häströv (oj oj, hoppas ingen häst tar illa upp). Där skall du kolla på Dremmels tillbehör. Att gravera med ett dåligt stift är värdelöst.

haha... lol.
Hmm, så detdär tillbehörssatsen är inget att satsa på som jag länka till då?

och Klasse har flera CO/TECH, vilken av dem skulle du rekommendera?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".