Permalänk
Medlem

Araldit?

Jag undrar var jag kan köpa araldit? Det jag använt upp tillhörde min pappa som inhandlat det för många år sedan och inte minns var. Jag har letat hos clasohlson, biltema, OK/Q8, shell med flera...

Jag har använt mig flitigt av araldit det senaste året. Om man vill vara säker att en anslutning håller tätt så fungerar araldit utmärkt. Men nu har det tyvärr tagit slut!

Jag vet att det finns många alternativ, vissa kanske bättre men de flesta betydligt sämre.

Permalänk
Medlem

Kolla på diverse färghandlar eller Bauhaus eller liknande.. Det enda ja kan tänka mig..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

araldit är ingen fjantig hobbylösning, ska du ha seriösa grejer får du leta på seriösa ställen, här duger inte classse eller biltema. Som sagt kolla i färghandeln eller i något större byggvaruhus

Visa signatur

* Detta meddelande har granskats av FRA *

Permalänk
Avstängd

Göteborg

MATT LANDET AB
FÄRGFABRIKSGATAN 1
417 05 GÖTEBORG
Telefon 031-228385
Fax 031-239725

IN-EX FÄRG AB
ÖSTRA LARMGATAN 16
411 07 GÖTEBORG
Telefon 031-7118816
Fax

GOLV & MATTVARUHUSET
GRAFISKA VÄGEN 20
412 63 GÖTEBORG

Sundsvall

FRESK I SUNDSVALL AB
KUMO INDUSTRIOMRÅDE
852 29 SUNDSVALL
Telefon 060-173320
Fax 060-158867

SELINS GOLV AB
MEDBORGARGATAN 32
856 31 SUNDSVALL
Telefon 060-619303

L&S GOLV AB
STORGATAN 68
850 03 SUNDSVALL
Telefon 060-125340
Fax 060-128393

GOLV ETTAN AB
ORTVIKSVÄGEN 2
856 33 SUNDSVALL
Telefon 060-141770
Fax 060-176880

Dock så duger det nog med Casco Epoxy lim också

EDIT: hitta allt med google

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tackar bomber3!

Permalänk
Medlem

google is your friend

Permalänk
Medlem

Jag var in på IN-EX idag och frågade efter araldit. Dom hade haft det men tjejen i kassan trodde att casco slutat tillverka det. Jag köpte det hon trodde var ersättaren "Strong epoxy professional". Men när jag senare tänkte använda det såg jag att det inte tålde att utsättas för vatten permanent. Jag kan inte hitta araldit på cascos hemsida heller. Kan det vara så illa att det inte längre tillverkas?

Permalänk
Medlem

Enklaste är nog att ringa Casco och fråga hur det ligger till för enligt

http://www.casco.se/_upl/pdf/forside/Reparationslim.pdf

så rekommenderas "Araldit Rapid eller Araldit SuperQuick" till smycken.

Det kan ju vara så enkelt också att dom helt enkelt bytt namn på produkten.

Permalänk
Avstängd

misstänkte att araldit inte fanns längre, farsan sökte efter det med men trodde att butikerna i närheten bara inte tog in det.

Men det ska finnas någon Epoxy som ska kunna ersätta araldit, men kanske någon rörfirma har passande lim, brorsan som har egen rörfirma snacka om någon lim som har 100% kemisktresistans, typ inga kemikalier släpps genom... låter dyrt i minna öron dock.

Synd att mitt tidigare inlägg inte löste problemet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

bostik vet jag till verkar araldite rapid men dock så vet jag inte om den är lika bra som den casco tillverkar

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

På IN-EX kollade hon om dom hade något kvar i lager och vissa webbutiker verkar sälja det fortfarande. Alltså kanske cascos araldit togs ur tillverkning så pass nyligen att vissa affärer fortfarande kan ha det i lager.

Permalänk

Jobbar med araldit epoxy dagligen...... det är kraftigt alergiframkallande. Använd skyddshanskar och god ventilation!

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Avstängd

Brorsan sa att limmet han kör med finns på classe, den här , ja den översta alltså

Visa signatur

ATI TALIBAN.