Vad hette den där spelbutiken i GBG?

Permalänk
Medlem

Vad hette den där spelbutiken i GBG?

För några år sedan så var våran klass på besök i GBG och skulle besöka nån judisk kyrka (TRÅKIGT) så jag och en kompis rymde och hitta värsta coola spel butiken. Den ägdes av utlänningar tror jag och dom hade allt mellan himmel och jord. Mycket begagnat, typ som massa Nintendo och famicom spel. Xbox och ps2 oxå om jag inte minns fel. Nån som vet vad affären hette och kanske adressen till den? om den nu fortfarande finns kvar hade vart kul att besöka den igen..

Och om tråden är i fel forum så är det bara att flytta den.
Mvh Micke

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Skulle ju hjälpa lite om du skrev någon om vilken del av stan den låg i.

Permalänk
Medlem

Men jag har ingen aning om vart den låg, bland massa höga hus tror jag ^^.. näe men hmm nånstans i närheten av där alla spårvagnar står ( eller ja där man går på dom iaf ). Om nån som bor i gbg läser detta kanske dom känner igen butiken jag nämnt..

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Syftar du till nintendo butiken i 5am huset just vid centrallen i GBG? Kan ej namnet på den men den ligger där inne, inte svår att hitta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Finns ju en butik bredvid appleforum. Var länge sedan jag kikade in men de hade en massa warhammer saker och liknande. Kommer tyvärr inte ihåg vad mer de säljer. Ligger nära spårvagnarna också och en massa höga hus.

Fast nintendobutiken du snackar om låter troligare. Om det är den jag tänker på så arbetade det iaf utlänningar där senast jag var inne.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Det låg iaf en butik bakom Sheraton (hotellet heter något annat nu), bakom drottningtorget åt avenynhållet. De sålde en hel del begagnade spel där kommer jag ihåg. Var år och dagar sedan jag gick förbi där iof.
Kommer tyvärr inte ihåg namnet på butiken heller...

Hmm, vart är det nu kyrkan ligger? Är det inte typ drottninggatan eller någon gata i närheten?

Miptex: den butiken du syftar på är ganska ny, max två år.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Låter som TV-spelskompaniet.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3a...

Japp, det kan mycket väl stämma. Platsen känner jag igen.

Hittade deras hemsida: http://members.fortunecity.com/tvspelskompaniet/

Permalänk
Medlem

Tv-spels kompaniet hade juh typ bara 3 spel till varje konsoll/pc lol.. hmm ska försöka förklara hur det såg ut där inne.. Stället kändes lite halvskumt och det var stora hyllor proppade med olika spel. Det var absolut inget stort ställe, mer som en liten pizzeria hehe kanske lite dålig jämförning. Och så hade dom nes/famicom spel på en hylla bakom disken kommer jag ihåg och tv spels kompaniet hade juh inte ens nes spel (iaf inte på deras hemsida.. mer tipps får gärna komma in.. Mvh Micke

Visa signatur

Permalänk

Det måste vara tv-spelskompaninet du menar. Var där för kanske några månader sen och det var inte mycket som var annorlunda. Fortfarande dyra som skam och inte så mycket att välja på. Finns bättre affärer än detta men som sagt var så borde det vara denna butik du menar. Annars så fanns det ett ställe som hette Ragnar rök med vid Gamleport och Palladium och de hade mängder med gamla spel.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Ragnarök var ju typ 10 år sedan dom stängde
och för inte så långt efter det så stände även Gamezone fast dom låg ju uppe i kompassen.
Sedan fanns det bara TV-spelbörsen inne i nordstan och TV-spelkompaniet bakom SAS Raddison.

Jo det fanns någon mer inne i Grandhuset vid Domkyrkan typ.

Men nära alla spårvagnar finns bara TV-spelsbörsen.

Sedan finns det ju i Frölunda med Kaptenkrok och Game

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Ragnarök var ju typ 10 år sedan dom stängde
och för inte så långt efter det så stände även Gamezone fast dom låg ju uppe i kompassen.
Sedan fanns det bara TV-spelbörsen inne i nordstan och TV-spelkompaniet bakom SAS Raddison.

Jo det fanns någon mer inne i Grandhuset vid Domkyrkan typ.

Men nära alla spårvagnar finns bara TV-spelsbörsen.

Sedan finns det ju i Frölunda med Kaptenkrok och Game

Fan det stämmer nog att det var 10 år sen lr mer, dom var i alla fall grymt bra och hade en hel del. Måste vara Tv spelskompaniet han tänker på.

Edit: Håller helt med fireblink nedan. EB Games/Tradion och Game är både billigare och har ett större utbud.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Mja, TV-Spelskompaniet är inget att hurra för direkt. Då är faktiskt både Game och EB Games/Tradition bättre.

Visa signatur

Verklighetens barn är vi.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fireblink
Mja, TV-Spelskompaniet är inget att hurra för direkt. Då är faktiskt både Game och EB Games/Tradition bättre.

Beror ju på om man bara vill byta spel så är det bättre på TV-spelskompaniet för där får man mer för spelen.

EBGames är riktigt kassa om man ska byta in spel, man får för vanliga xboxspel mellan 25:- och 150:- medans man får 200:- till 350:- för samma spel på TV-Spelskompaniet.

Men det var bättre förr då man kände Jonny, Krister och dom andra som ägde det.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Låter som Kapten krok, säljer mycket Retro och begagnat, http://www.kaptenkrok.com/ har alldrig varit där IRL men har för mig att detta ligger i GBG.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Kapten krok lär det inte varigt, liger inte direkt centralt och blir en jävla promenad att gör om man smiter från judiskakyrkan
(Ligger ute på hissingen, myntgatan)

Permalänk
Medlem

aja får väll ge upp fick bara sånn retro känsla när man gick in o få se massa nintendo grejer =). Beställde ett Nes igår eftersom jag lyckades sabba mitt när jag överklockade det, var fortfarande ström kvar i det när jag började löda. Beställde ett från nintendo akuten för 190kr, dom sa att det såg ut som man kört den i en cementblandare lol men den funka.. har juh fortfarande kvar chassit från den trasiga så d e nog inga problem. Men tack för alla inlägg från alla trevliga Göteborgare

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

En ganska schysst kedja heter Backlist, som har en massa konstiga grejer som t ex skumma DVD-utgåvor som man definitivt inte hittar på något annat ställe i Sverige, mycket manga/anime och allmänt en massa "nördsaker". Jag har varit inne på Backlist i Helsingborg och i Halmstad, och åtminstone i Halmstad hade de en del gamla Nintendo-grejer. Vet inte om det finns i Göteborg dock, har inte sprungit runt och kollat på så många skumma gator här. Har nog bara varit inne på Game på Nordstan och EB Games i Kompassen av de ställen som nämnts här ovan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Haha jag har handlat från den butiken i flera år, sedan SEGA Megadrive II

Men nu för tiden brukar jag för det mesta byta mina spel där istället för att köpa. Det är den där butiken i gränden va? man går från centralstationen över den lilla bron över älven och sen går man rakt en bit och svänger höger in i en gränd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miptex
Finns ju en butik bredvid appleforum. Var länge sedan jag kikade in men de hade en massa warhammer saker och liknande. Kommer tyvärr inte ihåg vad mer de säljer. Ligger nära spårvagnarna också och en massa höga hus.

Fast nintendobutiken du snackar om låter troligare. Om det är den jag tänker på så arbetade det iaf utlänningar där senast jag var inne.

Macforum heter det Ligger på Kungsgatan 28. De säljer bara Warhammers typ. Jag har jobbat lite på Macforum och de killarna på Warhammerstället är helsköna!