World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
För att det är kul? TYcker man att det är kul så är det väl inte så konstigt?

Hur kan man tycka det är kul när allt är så poänglöst? Vad exact är det som är så roligt?

Ja ä bara nyfiken på vad det är som håller folk kvar, för mig är det en gåta, du kan ju inte påverka nånting i spelvärlden, ingenting du gör har några som hellst konsekvenser. Hur kan det inte bli tråkigt i längden?

O Pinnstol, sluta jämföra det med sport i verkliga livet, det är inte i närheten av samma sak, jämför gärna med andra MMORPG´s dock.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Hur kan man tycka det är kul när allt är så poänglöst? Vad exact är det som är så roligt?

Ja ä bara nyfiken på vad det är som håller folk kvar, för mig är det en gåta, du kan ju inte påverka nånting i spelvärlden, ingenting du gör har några som hellst konsekvenser. Hur kan det inte bli tråkigt i längden?

Eeh det där stämmer väll in på typ alla spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan man tycka det är kul när allt är så poänglöst? Vad exact är det som är så roligt?

Förstår inte ens vad du har i WoW tråden o göra. Och varför behöver du bry dig om varför andra gillar o spela wow?

Löjligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Eeh det där stämmer väll in på typ alla spel?

Ack så fel man kan ha.....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Hur kan man tycka det är kul när allt är så poänglöst? Vad exact är det som är så roligt?

Ja ä bara nyfiken på vad det är som håller folk kvar, för mig är det en gåta, du kan ju inte påverka nånting i spelvärlden, ingenting du gör har några som hellst konsekvenser. Hur kan det inte bli tråkigt i längden?

Vill du bara kritisera andras smak? Vad är egentligen en gåta? Att människor tycker att olika saker är roliga? Att en del tycker blått är finare än rött, att senap är godare än ketchup, att Doom 3 är roligare än HL2? Andra tycker tvärtom. Jag kan lova dig att det finns massor av människor som tycker spel du spelar är tråkiga. Sådan är världen. Som tur är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Förstår inte ens vad du har i WoW tråden o göra. Och varför behöver du bry dig om varför andra gillar o spela wow?

Löjligt.

Så i WOW tråden får man bara säga snälla saker om spelet o höja det till skyarna som guds gåva till online spelarna? Nu blir jag plötsligt ett troll när jag ber er förklara vad det är ni tycker är så roligt i spelet ni spelar....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Hur kan man tycka det är kul när allt är så poänglöst? Vad exact är det som är så roligt?

Ja ä bara nyfiken på vad det är som håller folk kvar, för mig är det en gåta, du kan ju inte påverka nånting i spelvärlden, ingenting du gör har några som hellst konsekvenser. Hur kan det inte bli tråkigt i längden?

O Pinnstol, sluta jämföra det med sport i verkliga livet, det är inte i närheten av samma sak, jämför gärna med andra MMORPG´s dock.

Få bättre gear, via reputation och raids, sen spöa Alliance i battlegrounds. Det är därför jag spelat WoW. Andra har säkert sina anledningar.

Varför tycker folk att det är kul att spela t.e.x Battlefield 2? Eller CS?

Permalänk

Eller varför tycker folk det är kul att registrera sig på ett forum för att klaga på ett spel de inte spelat?

Kalla det för "blaj" och löjligt.

Det är ett intresse. Varför samlar folk frimärken eller tittar på fåglar eller spelar CS?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Få bättre gear, via reputation och raids, sen spöa Alliance i battlegrounds. Det är därför jag spelat WoW. Andra har säkert sina anledningar.

Varför tycker folk att det är kul att spela t.e.x Battlefield 2? Eller CS?

Tack Kega för det första vettiga svaret på min fråga, till sklllnad från de andra som inte tycks veta Varför de spelar... dom är väll så fast i "grinden" att dom inte ens vet varför dom loggar in längre Ock, det där sista får ni flama om ni vill.

Men jag hoppas att ni alla inser att ett MMO kan vara så mycket mer än så här... bara man är villig att riskera något. Om man går in i en strid med en annan spelare vetandes att månader av spelande kan förloras om man inte är den som står kvar när dammet laggt sig höjs upplevelsen till helt andra nivåer.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Tack Kega för det första vettiga svaret på min fråga, till sklllnad från de andra som inte tycks veta Varför de spelar... dom är väll så fast i "grinden" att dom inte ens vet varför dom loggar in längre Ock, det där sista får ni flama om ni vill.

Men jag hoppas att ni alla inser att ett MMO kan vara så mycket mer än så här... bara man är villig att riskera något. Om man går in i en strid med en annan spelare vetandes att månader av spelande kan förloras om man inte är den som står kvar när dammet laggt sig höjs upplevelsen till helt andra nivåer.

Tror de MMO spelen riktar sig till en annan publik.

Vi som gillar Diablo serien där man inte förlorar allt när man dör eller de som spelar CS där man inte förlorar allt när man dör, ja, jag tror att det här spelet riktar sig till oss.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Tack Kega för det första vettiga svaret på min fråga, till sklllnad från de andra som inte tycks veta Varför de spelar... dom är väll så fast i "grinden" att dom inte ens vet varför dom loggar in längre Ock, det där sista får ni flama om ni vill.

Men jag hoppas att ni alla inser att ett MMO kan vara så mycket mer än så här... bara man är villig att riskera något. Om man går in i en strid med en annan spelare vetandes att månader av spelande kan förloras om man inte är den som står kvar när dammet laggt sig höjs upplevelsen till helt andra nivåer.

Ända tills det kommer någon som är xx levels högre och oneshottar dig och du förlorar xx antal timmar. Då är det inte kul.

PS. Har spelat Lineage 2

Edit: WoW är på väldigt många sätt likt Diablo 2 , man strävar efter bättre EQ / Högre lvl, det är allt. WoW är en MMO version av Diablo2.

Och ja, jag var såld på D2 också. Tills jag dog med min lvl 97 Hardcore barbar för att en tysk lirare lyckades ha ihjäl mig.

Permalänk
Medlem

Och ni alla springer OFT, sluta med o låsa tråden som folk äntligen önskat att få... ;P

OT: vi gick på onyxia igår för första gången... dock var vi bara 35 st(skulle nog klarat det men endån) och vi fick ner henne till 40% men hennes deep breath är förbannat farlig... den wipea vi på varje gång ..... och våra Rogues som Gjorde för mycket skada innan Deep breath bidrog också till att folk dog...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tror de MMO spelen riktar sig till en annan publik.

Vi som gillar Diablo serien där man inte förlorar allt när man dör eller de som spelar CS där man inte förlorar allt när man dör, ja, jag tror att det här spelet riktar sig till oss.

Hela wow är fyllt med "carebears" då? O snälla sluta nämna CS hela tiden, det går inte att jämföra ett "snabb-action-FPS" med ett MMO, dom 2 speltyperna fyller helt skillda behov. Jag kan själv dra igång nått FPS ibland när jag känner för lite snabb action o pang pang, och då uppskattar jag att det inte krävs mer än ett klick på musen för att vakna upp igen med all utrustning när nån haft ihjäl mig.

Men i ett MMO som man spenderat åratal att träna upp sin karakär o sammlat på sig saker o ting blir det bara tråkigt efter ett tag om man adrig får riskera nått. Efter ett par års spelande sitter du tveklöst på en väldigt kraftfull karaktär med högvis av tillgångar, om du inte på något vis kan riskera att bli av med detta slutar det med att man bli likglitig inför hur en strid slutar. När man väl kommit till det stadiet borde man snabbt tröttna, jag vet att jag skulle det iaf.

Om man aldrig får känna den bittra smaken av förlust kan man ju heller aldrig få känna den ljuva smaken av vinst. Hur kan du vinna något om ingen förlorar något?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
Och ni alla springer OFT, sluta med o låsa tråden som folk äntligen önskat att få... ;P

OT: vi gick på onyxia igår för första gången... dock var vi bara 35 st(skulle nog klarat det men endån) och vi fick ner henne till 40% men hennes deep breath är förbannat farlig... den wipea vi på varje gång ..... och våra Rogues som Gjorde för mycket skada innan Deep breath bidrog också till att folk dog...

Deep breath påstås hända om man har för lite dottar och/eller dps under fas 2 samt att/eller man står för nära varandra.

Vi brukar sluta dotta runt 42% i fas 2 men öser på med dps. De som kommer utom räckhåll står kvar och väntar tills hon flaxar vidare, under tiden kan man koncentrera sig på att hjälpa till med whelps. Det tenderar att bli rena cirkusen och risk för deep breath om man flänger runt för mycket. Klart det går att flytta sig lite men oftast hjälper inte det för att komma inom räckhåll.

Anledningen till att sluta med dottar innan fas 3 är för att tanken ska lättare ta tillbaka aggron. Ligger det kvar en dot riskerar man att få aggro. Under fas 3 finns en enkel regel, ju mer dps desto färre fear från hennes sida.

Vi hade problem med deep breath i början också men nu har vi henne på farmstatus. Tar drygt en kvart att köra klart hela instansen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
hur mkt tror ni detta stämmer?
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

Låter som BS att NE warr skulle ha 90 mera str än övriga klasser...

Svar?

Permalänk
Medlem

Tjooo.....

Jag har lite frågor till er därute...

Jag har en Gnome Mage level 25... VAD ska jag lägga mina talentpoints på egentligen?Eld är ju bra i början... men jag har hört att Onyxia(stavning?) ska vara imun mot eld.. stämmer det?

Så min fråga... vad ska jag lägga mina talentpoints på?

Har även en Dwarf Paladin level 9, snart dags för poängen alltså ;)... vad ska jag lägga dem på?

Svar via PM vore väldigt schysst då jag säkert kommer "glömma bort" denna tråden.. brukar bli så, speciellt när det dessutom är många sidor...

Tack på förhand...

(Vet ej om det har blivit sagt förut, men bästa servern är Balnazzar, i mitt tycke.. inga lagg och många svenskar dessutom...)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
Tjooo.....

Jag har lite frågor till er därute...

Jag har en Gnome Mage level 25... VAD ska jag lägga mina talentpoints på egentligen?Eld är ju bra i början... men jag har hört att Onyxia(stavning?) ska vara imun mot eld.. stämmer det?

Så min fråga... vad ska jag lägga mina talentpoints på?

Har även en Dwarf Paladin level 9, snart dags för poängen alltså ;)... vad ska jag lägga dem på?

Svar via PM vore väldigt schysst då jag säkert kommer "glömma bort" denna tråden.. brukar bli så, speciellt när det dessutom är många sidor...

Tack på förhand...

(Vet ej om det har blivit sagt förut, men bästa servern är Balnazzar, i mitt tycke.. inga lagg och många svenskar dessutom...)

fire när du lvlar, frost i endgame instancer

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Svar?

troligtvis typo

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Är WoW-nörd ut i fingerspetsarna , men håller ändå med Kasken på sätt och vis. I WoW är det ingen som helst "skicklighet" inblandad på nått sätt.

T.e.x. så kan man vara PvP rank 14 med feta epixx utan att vara en "bra" spelare. Allt handlar bara om hur mycket tid man lägger ner.

Gear > Skill när det gäller PvP i WoW. Men det är ändå kul IMO, ungeför som Cow Level i D2.

Permalänk

WoW gankers Någon som håller med mig?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

WoW är en social grej för mig med, lärt känna mycket folk, inte för att vi har så mycket annat än WoW gemensamt en det är ju att jämföra med någonslags "lagkamrater", för att dra paraleller till "vanlig sport".

Jag tycker det är kul att spela wow, jag kommer inte sluta för att någon säger att det är meningslöst.

Mitt motto (eller vad man ska säga) är: Har man kul slösar man inte tid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Hela wow är fyllt med "carebears" då? O snälla sluta nämna CS hela tiden, det går inte att jämföra ett "snabb-action-FPS" med ett MMO, dom 2 speltyperna fyller helt skillda behov.

Du det är nog samma behov, bara det att CS är ett mycket sämre och tråkigare sätt att uppfylla det här behovet på (för att lägga debatten på din nivå)

Hursomhelst, den huvudsakliga anledningen till att jag spelar WoW är nog att man kan utveckla en karaktär och se den växa, + att man hela tiden får chansen att jämföra sina skills mot andra och se hur man klarar sig.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att spelet blir värdelöst bara för att det inte finns några risker. Detta är någonting jag själv tycker är underbart. If you got nothing to lose then you got everything to win, aye

Den enda risken jag vill ta är att om jag dör nu så kommer det ta ett tag och springa tillbaka hit och det är tråååkigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
WoW gankers Någon som håller med mig?

Jag gillar svaren du fått wow forumet, eftersom du valt en pvp server så antar jag att du vill banka på andra spelare.... då får du ju tåla att andra spelare också bankar på dig.

Att folk whinear på det sätt du gör spär bara på min redan låga uppfattning om wow. Ta det som en karl, anpassa dig, hitta på sätt att ge igen.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Vad kan jag hitta en lista på enchants man kan ha till olika vapen osv?.. För jag vet inte riktigt villken enchants jag ska söka efter när jag ska köpa sånt till mina vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
WoW gankers Någon som håller med mig?

Nej?
Skyll dig själv att du valde en PvP server, själv så tycker jag att det är kul att döda lowbies, de har ju inte en suck av att döda en ;). Men å andra sidan blir ju jag också dödad av lvl 60s när jag spelar på min alt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Det är kul att spela med nån alt i Hillsbrad, det stället har alltid varit en enda stor gankfest. Blir dödad av lvl ?? ungefär var tionde minut. Kommer ihåg mitt första möte med Hillsbrad jag och en polare lirar tillsammans, jag som är mage sätter mig ner och dricker när jag plötsligt ser nånting rött bakom mig ... sen var vi båda döda och vi satt där som frågeteckan... "va fan hände".

Vart ägda av en lvl ?? Gnome rogue, första gången jag stötte på Alliance.

Detta var samma vecka som releasen.

Permalänk
Medlem

usch Kega du skrämde mig.. jag ska förflytt mig till hillsbrad foothills och questa nu som level 35 och jag tyckte det var förjävligt i stv med alla lvl ?? horde som står och corpsecampar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Vad kan jag hitta en lista på enchants man kan ha till olika vapen osv?.. För jag vet inte riktigt villken enchants jag ska söka efter när jag ska köpa sånt till mina vapen.

http://thottbot.com/?t=Enchanting

Permalänk

Problemet är ju bara att det är lvl 60 som gankar mig och det händer varje dag. Men om ni gillar att bli gankade så får ni bli det. En sak bara till er lvl 60's som gankar, dra åt *******.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!