Permalänk

Kopparfett som kylpasta?

Borde inte kopparfett funka perfekt som kylpasta? Tror dock att det är strömförande men om man är försiktig borde det vara bra? Koppar leder ju värme väldigt bra,men vet ej hur mycket koppar det är i fettet? Sen torkar det inte ! Nån som har koll på detta?

Permalänk
Medlem

varför inte använda riktig kylpasta?

Permalänk

det är mest en fundering,om jag fattat det rätt är koppar ganska optimalt när det gäller värme avledning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre232
det är mest en fundering,om jag fattat det rätt är koppar ganska optimalt när det gäller värme avledning?

Ja koppar är bra men silver är bättre... gå på AS5!

Permalänk

jag använder AS5! jag jobbar som bilmek och använde kopparpasta i morse,tyckte det hade samma konsistens och tänkte att det borde funka bra.Det hade blivit billigt i alla fall:)

Permalänk
Medlem
Citat:

jag använder AS5! jag jobbar som bilmek och använde kopparpasta i morse,tyckte det hade samma konsistens och tänkte att det borde funka bra.Det hade blivit billigt i alla fall:)

Mm men eftersom silver leder värme bättre än koppar och AS5 är desutom skapatg för att användas som kylpasta, så är det väl jäkligt onödigt att byta även om det skulle funka;)

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk

hmm..ja du? jag har oxå tänkt på de.. är oxå bilmekaniker.. men undra om det är så bra ändå? tror det är lite väl "löst" tror att de kommer att rinna ner på kretsarna å då bräns ju prollen :/

Visa signatur