Permalänk
Medlem

Netgear WGR614v5, gräns på 9mbit?

Hej

Har en Netgear router, WGR614v5 och telias 24mbit ADSL. Ibland får den för sig att bara släppa igenom exakt 9mbit men ibland ca 15mbit (vilket är vad jag får utan router). Det är alltså lotteri varje gång jag speedtestar, ibland är det begränsat till exakt 9mbit (som om att det vore någon slags gräns) eller så kör den på i fullhastighet.

Jag har den senaste firmware versionen (hade en annan innan som led av samma problem).

Är det någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Om du kör trådlöst så kanske signalen är lite svag så att den pendlar mellan två olika hastighetslägen.

Kolla upp vad den ska klara i throughput.

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att jag kör kabel, trådlöst är avaktiverat.

Throughput verkar vara svårt att hitta men jag tror jag såg ett värde på 20mbit i någon test som netgear själva gjort.

Det konstiga är ju att ibland får jag MAX 9mbit medans det ibland fungerar perfekt i 15mbit.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

30mbit fick jag konstant med min WGR614. Böt till WPNT834 och får nu en throughput mellan 80-100mbit.