» Deus Ex i 1280x1024 ?

Permalänk
Medlem

» Deus Ex i 1280x1024 ?

Tjena!

Installerade en gammal goding nyss men hittar inte riktigt hur man ställer in upplösningen 1280x1024 i Deus Ex.
Tycker det borde gå på nått vänster men hittar inte alls.

Nån som vet ? ;P

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Har absolut inte en aning nu, om ens den upplösningen fungerar till det spelet
Men annars så brukar det finns "Hardware setup" till spel där du installerade det.. Start > Program > Deus ex .. Tex ;P kolla där ^^

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Den funkar alderles utmärkt, edita system\DeusEx.ini

Leta upp [WinDrv.WindowsClient]
ändra
FullscreenViewportX=1280
FullscreenViewportY=1024

Jag kör personligen spelet i 1680x1050 på min 20" 16:10 LCD, fick dock ändra FOV för att det skulle passa

Permalänk
Medlem

shit pommfritt! jag började precis lira det igår med

EDIT:

SPOJLER!!!!

är den tyskryska roboten som odödlig när man slåss mot honom efter man har broadcastat medelandet till terroristerna precis efter paul har gått över till deras sida?

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Hmm tack det verkade funka, men ser det ser ut som 640x480 när de gäller menyerna och alla rutorna osv.
Hur får man dom mindre?

Och hur ändrar man fovven ?

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
är den tyskryska roboten som odödlig när man slåss mot honom efter man har broadcastat medelandet till terroristerna precis efter paul har gått över till deras sida?

Tror det ja. Spring för livet helt enkelt

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

finns ingenstans att springa! man tar tunnelbanan. så kommer den tyskryska tjejroboten som blir osynlig, men hon tål bara 2 HS med 3006-geväret. sen går man upp för trappan så är det 3 robotar, den tyskryska killen och lite vanlig kanonmat. dessutom verkar det inte gå att ta sig från området (förutsatt att man skulle leva så länge). robotarna skulle jag nog kunna undvika annars men... killen dör inte hur mycket jag än skjuter på honom! och om man blir dödad så kappar dom en och man blir placerad i en cell vilken man smiter från under ett strömavrott. det avr därför jag tänkte at det kanske inte går att klara det området..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DubbelV
Hmm tack det verkade funka, men ser det ser ut som 640x480 när de gäller menyerna och alla rutorna osv.
Hur får man dom mindre?

Och hur ändrar man fovven ?

Tyvärr tror jag inte det går att få menyerna mindre

Fov:en ändrar du i User.ini , inställningar:
DesiredFOV=
DefaultFOV=