Lån utan fast anställning...

Permalänk
Medlem

Lån utan fast anställning...

.

Permalänk

10 000 kr, och betala tilbaka på 3 år?!

Själv fick jag 1 million i lån, utan fast anställing, ifrån min lokala bank.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att ta ett lån på 8000:- på de flesta banker/kredit bolag, och jag har inte lyckats få något. Har ingen fast anställning heller. Tyvärr så kommer du nog inte kunna få det, men vet vet kanske har du tur.

Visa signatur

If ya don't eat ya don't shit. and if ya don't shit ya die!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
10 000 kr, och betala tilbaka på 3 år?!

Själv fick jag 1 million i lån, utan fast anställing, ifrån min lokala bank.

Du förstod mig fel.. Eller det var nog jag som inte fick med det.
Ändrar min text lite.. sorry

btw. vilken bank var det? och hur länge har du på dig att betala tillbaks, samt hur mkt per månad?

Permalänk

Dom flest kreditbolag är inte allt för villiga att låna ut deg till en snubbe som inte har fast jobb,
Sen så lägger man sällan upp 5-10 000 på så lång tid max 6-12 mån.
Att humle fick låna 1 miljon och va arbetslös kanske har att göra med att han satte en kåk/lgh som pant, det lånet har troligen en löptid på bortåt 30 år.
Själv har jag ej fast utan prov/projekt men brukar dock inte ha ngn svårighet med att få kredit, det beror lite på hur mycket man tjänar.

//G

Permalänk

Ärligt talat så är 5-10kkr en så pass "liten" summa att det är bättre att du sparar ihop den själv. Det blir billigare, och du kan säkert göra det på kortare tid än 2-3 år. Prioritera mera!

Permalänk
Medlem

Låna inte av dessa olika "internetbanker". Gå ner till din lokala bank(om du inte redan gjort det) och snacka med dom, ibland är dom snälla speciellt när det handlar om så lite pengar. Funkar det inte så skaffa en borgensman i form av förälder eller släkting.

Men det är inte rekommenderat att låna om du inte har fast inkomst, det finns ju en anledning att dom inte vill låna ut pengar till folk som inte har jobb. Tänk dig för noga innan du ger dig in på det, 10K är inte värt att bli prickad för.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Är du med i nåt fack? Jag kunde ta medlemslån via FSB på 20k utan några som helst säkerheter.
Så det kan vara värt att kika på.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Är man ensam, har liten inkomst, ung, lågavlönat jobb, prioriterat lite fel, ja då kan 5 - 10 000 kronor vara rätt mycket. Det är inte fel att låna, men skall du låna så säger jag som många andra här. Gå till en riktig bank istället, vill dom inte ge dig något lån så skal du antagligen inte ha ett heller.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.