Måla nya bokstäver på tangtbordet.

Permalänk
Medlem

Måla nya bokstäver på tangtbordet.

Tjena!

Jag är på lite moddar humör så jag hade tänkt att måla om bokstäverna på ett tangentbord för att få en annan lock:) lite handmålad stil. Så själva tangentbordet svart (som det är nu, och tangenterna svarta men bokstäverna på tangenterna i en annan färg) och för att måla dit bokstäverna måste jag ha en penna.

Så nu undrar jag om ni vet vart man kan köpa en "färg" penna, Typ som en guld penna fast i annan förg. Inte tusch eller nått sånt för de kommer inte synas på svart plast om de nu sätter sig. ska dock spraya på klarlack över så de håller, så hest måste ju pennans färg klara de ( vilket en guldpenna inte gör, fast silver gör de:S )

så innan jag börjar måla över bokstäverna på tangenterna måste jag införskaffa mig en sådan penna. Den kan vara typ gul, orange, röd, vit? grön m.m.

sen hade jag tänkt o spraya en av mina IE 3.0:or också men de kommer i en annan tråd sen när jag börjar:)

Har kollat i lite lokala bokaffärer där dom säljer pennor och annat trams men har inte hittat någon sånhär penna så är tacksam för förslag på vart man kan köpa dom.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | Nvidia fx 5700 256MB | 1024DDR | Heartagram box | IE 3.0 + Steelpad S&S, 19" CRT platt bildrör | <3

Permalänk
Medlem

brukar de inte finnas sånna pennor med lite tjockare slags färg.. då borde man kunna rita med en sån först sen spraya över några lager med lack så att de håller ett tag också.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

ja precis, de är ju det jag menar:) vart kan jag få tag på en sådan?:S

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | Nvidia fx 5700 256MB | 1024DDR | Heartagram box | IE 3.0 + Steelpad S&S, 19" CRT platt bildrör | <3

Permalänk
Korsordsguru

Undrar om det finns så pass tjock färg på penna så att det kan lägga sig på plast bra? Annars kan du gå till en leksaksaffär och köpa hobbyfärg (för att måla tennsoldater, RC-bilar osv med) och en liten pensel. Det borde funka bra om du är stadig på handen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja de är också en idé fast jag är nog inte så stadig på handen nej:( men får göra de i värsta fall:/

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Ett tips, gör en schablon och spraymåla över, blir mycket snyggare, sen ere bara lacka eller nått på de så de håller

Permalänk
Medlem

nej SJUKT jobbigt att skära ut alla=) har tänkt på de men testade lite idag och nej tack:) pluss att jag vill ha den "handmålade" stilen på de hela..

Visa signatur

Permalänk

det är väldigt olika mellan klarlack till klarlack med.. testa på en plastbit o måla med guldpenna om du nu vill ha det, o sen spraya med en så svag klarlack som möjligt.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Varför inte lämna in den till en person som håller på och airbruchar? Det finns de som är skjukt bra.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Varför inte lämna in den till en person som håller på och airbruchar? Det finns de som är skjukt bra.

E inte det jävligt dyrt??

Visa signatur

DH, vågar man det!? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ocensurerat(?)
E inte det jävligt dyrt??

de böhöver inte va speciellt dyrt, oftast kan man betala med en bulle.. ;P eller om man har tur så har man lite kontaker..

Visa signatur

<3

Permalänk

Pheta tipset är väl att plocka bort tangenterna och se till att "dremla" in bokstäverna och sedan fylla i skårorna med antingen schelack eller trögare färg.. Känns som om "påmålat" kommer slitas ut med vindenshastighet efter en stund... för att inte tala om W A S D och piltangenterna.. Det är juh bara att se på ett lite äldre tangentbord innan dom integrerade färgen i "plasten" så slet det juh ut på nolltid... Men posta gärna bilder när du blir färdisch... vill se färdiga resultatet..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

lämna in för lasergravyr är väl ett alternativ, lär dock kosta lite

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]