K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

Nogon som vet var man hittat fina grattis mp4vido till 800?

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

tänkte på en sak.om man gör en rss kanal i psp media center. Med musik.Kan man inte streama musik till telefonen på något sätt då?.,via bluetooth?Kanske inte går att ha en sån hög bitrate men på något sätt borde man få det fungera.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa ett 512mb minneskort och ha så länge tills 4gb kommer? Var är det bästa stället att köpa 512mb sticka till K800i i Göteborg (jag vill inte beställa från internet). Priser spelar inte så stor roll, frågan är om någon säljer dem?
//Tack

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Siba säljer dom!

Permalänk
Medlem

Finns det typ inställningar eller nått för blogg funktionen??

När jag ska göra en blogg så verkar allt funka ända tills slutet. Då står det bara; "det gick inte att skapa och publicera bloggen"

vad göra ??

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Siba säljer dom!

Okej, nice!
Tack
Hmm, såg att du bor i Falköping. Jag bodde där för 9 år sedan, Jakobbergsgatan. Du vet säkerligen var det ligger.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.

Permalänk
Medlem

nää de vet ja inte..

Permalänk
Medlem

Mösseberg, ovanför.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok.. jag bor på mösseberg nu! men nu sa vi nog hålla oss te topic va... Jag köpte mitt 512mb kort på siba för 429 kr iaf!

Permalänk
Medlem

Är det gratis att publicera bloggen, kan man lägga upp bilder från mobilen till bloggen på nätet gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ephix
Är det gratis att publicera bloggen, kan man lägga upp bilder från mobilen till bloggen på nätet gratis?

beror på ditt abonnemang ... kostar en del att skicka via GPRS ... annars är det gratis ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Avstängd

Vilka filformat för filmer stöder den?

Är det bara 3gp eller? Någon som vet något bra mjukvara för att konvertera filmer till 3gp??

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

mp4 stöder den som filmformat med.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk

Bästa programvaran heter handbrake. Sök på det så kommer du finna svar, står om det tidigare i tråden.

Permalänk
Avstängd

handbrake är ju dock för mac !

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk

finns för windows också?

Permalänk
Medlem

Här finns en liten guide för videokonvertering. Funkar bra för mig:
http://www.vapulus.com/w900i/

Ja, guiden är för w900i, men k800i funkar på precis samma sätt, och har samma upplösning.

Finns det någon alternativ videospelare man kan installera? Den medföljande vill inte ens spola. Start och stopp är de enda funktionerna. Aningen fattigt.

Permalänk
Medlem

onoff har både 1gigs å 512megskorten. men 1gigarna försvinner lätt!

Permalänk
Medlem

Siba lär ha rätt gott om 1-giggare, de tar 790kr för dem. Datorbutiken.com tar 449, men där är de förstås slut (liksom hos alla andra webshoppar med rimliga priser).

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att filmspelaren i k800 lämnar lite att önska. Jag kom som novis på det hela med 3gp/mp4 att sitta ett par nätter i rad och leta efter något vettigt program som kan göra dom där sakerna vettigt.

Mitt tips är inte handbreak utan MediaCoder, finns på sourceforge om jag inte missminner mig sådet är inge shareware eller demo. Freeware hela vägen. Hemsida är http://www.rarewares.org/mediacoder/

Jag gör 3gp filmer där och det funkar väldigt smidigt, ställde in efter nokias N70 och sen ändrade upplösning, aac profil och bitrates. Oh och så stängde jag av att rotera filmen,

En alternativ väg kanske, men jag kunder verkligen inte hitta handbreak, visste inte ens vad det var och efter 3-4 demo versioner av diverse program så var jag beredd att ge upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narlith
Kan hålla med om att filmspelaren i k800 lämnar lite att önska. Jag kom som novis på det hela med 3gp/mp4 att sitta ett par nätter i rad och leta efter något vettigt program som kan göra dom där sakerna vettigt.

Mitt tips är inte handbreak utan MediaCoder, finns på sourceforge om jag inte missminner mig sådet är inge shareware eller demo. Freeware hela vägen. Hemsida är http://www.rarewares.org/mediacoder/

Jag gör 3gp filmer där och det funkar väldigt smidigt, ställde in efter nokias N70 och sen ändrade upplösning, aac profil och bitrates. Oh och så stängde jag av att rotera filmen,

En alternativ väg kanske, men jag kunder verkligen inte hitta handbreak, visste inte ens vad det var och efter 3-4 demo versioner av diverse program så var jag beredd att ge upp.

Kan du skriva vad du ändrade inställningarna till?

Permalänk
Medlem

Sure, kan tom skicka presets. Fast här kommer dom.

Audio:
Source: Mplayer
Encoder: Nero Encoder
AAC Profile: Auto
Encoding mode: Target bitrate (52)

Video:
Xvid, fixed bitrate. (128)

Container: MP4

Picture: Resize video: 320x240
Frame rate: 15

Sen kör jag bara. Hoppas att det kan hjälpa lite. Oh storleken blir ungefär 1mb per min och kvaliten skitbra.

Det är just AAC profile som är viktig tror jag, när jag inte hade den på auto så knasade mencoder upp sig hårt =/

Permalänk
Medlem

Hmm, är det bara för mig som video laggar på telefonen?
Ljudet blir bra men filmen laggar smått fram.
Jag har en 3gtelefon, kan det ha med 3gprogramvara att göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den här tråden handlar om K800i, som är en 3G-telefon. Menar du 3-brandning? Jag har också 3, och det funkar skitbra att titta på film för mig.

Jag har dock använt en annan metod för att konvertera mina filmsnuttar (inget minneskort än).

Narlith, tycker du att 15 fps räcker? Jag tycker att det känns lite snålt. Själv kör jag med 24 fps (eller samma som källfilen, om den inte överstiger 25).

I övrigt kör jag med 225 kbps för videon och 96kbps för ljudet (i stereo, 48kbps per kanal), aac-komprimerat. Ett simpsons-avsnitt blir strax under 50MB, och får då lagom plats på telefonminnet tillsammans med lite mp3-låtar.

Permalänk
Medlem

måste man ha frame rate på 15 och bitrate så lågt, går det att köra på samma som film klippet är på?

Permalänk
Medlem

Nej. Telefonen klarar uppemot 30 fps, men då får du sänka bitraten på videon, annars blir det för mycket data att hantera. Hur som helst så tycker jag att 24 ser bra ut, så jag kör på det.

Permalänk
Medlem

om jag sänker bitrate visst blir det sämre kvalla då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
kanske en dum fråga men måste kolla
Går det på nått sett att andvända datorns uppkoppling för att surfa med mobilen. Tex om man ligger ute eller i soffan m,m och surfa på mobilen med hemma bredbandet. Typ med hjälp av bluetooth eller så?

Yes, satt i ett par dagar och lyckades med exakt detta. Var ju på kreta utan Internet Dock en anign dyrt nöjde, med Comviq kostar det 15 kr / MB. Ska testa att surfa med 3G nån dag snart. Det lär vara rätt snabbt. Testade via GPRS, gick väl en 2-3 kb/s. (Jag laddade ner en fil, snabbare ska det kunna gå i teorin.)

3G borde iaf vara en 48 kb/s. Minus lite protokoll och grejer, 30 kb/s kanske?

EDIT: Läste inte din fråga så noggrant märkte jag nu, korkat nog. Det jag lyckades med är att surfa via datorn med mobilen som internetkälla. Om man är ute med laptopen i bushen t.ex.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Bara kollat på mash och diverse "dansklipp" och 15 fps räcker verkligen, då kan man dessutom ha högre kvalite med lägre bitrate. Aldrig haft några problem med att filmen "laggar".