K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Jag har en k800 men jag har inget minneskort, måste man ha det för att föra över musik? har inte lyckats med, tack för hjälp. Jag undrar också vilken telefon som är "bäst" k800 eller m600? fördelar/nackdelar.

PLEASE ANSWER!!!

Nej, jag har förtöver musik till min K800, och jag har inget minneskort.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Har kommit på en riktigt störande sak. Fick nyligen ett nytt simkort, en 3gvariant från comviq. Genast så sjönk batteritiden helt sjukt. Idag hade jag den fulladdad imorse, lyssnade på 20min musik på morgonen, pratade 10min på lunchen och i eftermiddags så dog den. Med mitt gamla simkort så höll den 2-3 dagar iaf.
Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

har dålig mottagning på 3g där jag bor, så telefonen ligger o söker hela tiden efter 3g, och det drar en jädra massa på batteriet, så jag har den inställd på vanliga "2g" när jag är hemma, det kan va det problemet du lider av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Har kommit på en riktigt störande sak. Fick nyligen ett nytt simkort, en 3gvariant från comviq. Genast så sjönk batteritiden helt sjukt. Idag hade jag den fulladdad imorse, lyssnade på 20min musik på morgonen, pratade 10min på lunchen och i eftermiddags så dog den. Med mitt gamla simkort så höll den 2-3 dagar iaf.

Så är det med 3G då är batteritiden sämre, fast så dålig blir det inte.
Måste vara något fel på simkortet, testa någon dag till...

Det kan vara så som hhww säger oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Nej, jag har förtöver musik till min K800, och jag har inget minneskort.

Okej, hur gör du för att föra över musik? Jag har försökt, men lyckas inte:(
Får det inte att fungera med Pc Suite.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante

går väl att slå av 3g. om du har problem att standbyen blir sämre. bara testa med det

Permalänk
Citat:

Jag har en k800 men jag har inget minneskort, måste man ha det för att föra över musik? har inte lyckats med, tack för hjälp. Jag undrar också vilken telefon som är "bäst" k800 eller m600? fördelar/nackdelar.

PLEASE ANSWER!!!

Utan att vara uppkäftig men för mig låter det konstigt att folk inte lyckas med det enklaste av saker, men ändå har kunskap nog att skriva i ett forum... detta är bara en av många näst intill idiotiska frågor. Ungefär som en tidigare: kan man sätta på knapplås?

WTF! LÄS I ERA HANDBÖCKER!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
Utan att vara uppkäftig men för mig låter det konstigt att folk inte lyckas med det enklaste av saker, men ändå har kunskap nog att skriva i ett forum... detta är bara en av många näst intill idiotiska frågor. Ungefär som en tidigare: kan man sätta på knapplås?

Hmm, kanske...
Jag hade problem med att få datorn komunicera med min k800 med usb-kabeln, löste detta med bluetooth. Jag använder mobilen som fjärrkontroll till datorn, kan styra hela datorn samt mediafjärrkontroll. Mitt nya problem är hur jag ska få över en bild som jag har på datorn (vanlig jpg) till telefonen, jag kan föra över den men inte visa den i telefonen, någon som vet hur man gör?

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, kanske...
Jag hade problem med att få datorn komunicera med min k800 med usb-kabeln, löste detta med bluetooth. Jag använder mobilen som fjärrkontroll till datorn, kan styra hela datorn samt mediafjärrkontroll. Mitt nya problem är hur jag ska få över en bild som jag har på datorn (vanlig jpg) till telefonen, jag kan föra över den men inte visa den i telefonen, någon som vet hur man gör?

Jag öppnar PC suite och sen file maneger eller vad det heter och drar bara över filen.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

PLEASE ANSWER!!!

En frågan bara... Varför vill man veta vilken som är bäst om man redan har köpt en av dom? Borde du logiskt sett tagit reda på innan kan man ju tycka. Och har man inte gjorde det får man väl intala sig själv om att den man nu köpt är den bästa?=) m600 har inte äns en kamera och är knappast jämförbar med K800:an.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man för över videoklipp, givetvis kan jag föra över men jag får dem inte att funka. (går inte att spela upp) Behöver man något speciellt videoformat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det behövs troligen ett speciellt videoformat, den lär inte klara av Xvid.

Annars är det väl bara att kopiera över filen i explorer? Så gjorde jag när jag förde över lite musik.

Är det förresten någon som hittat någon schysst (gratis) sida med teman? Jag har hittat dessa, men de har bara en handfull teman var:

http://eseth.net/k800/download
http://gallery.mobile9.com/c/sony-ericsson-k800k800i-themes/1
http://rsgsm.com/k800themes.htm
http://se-mobile.de/W850ithemes.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vet hur man för över videoklipp, givetvis kan jag föra över men jag får dem inte att funka. (går inte att spela upp) Behöver man något speciellt videoformat?

filformaten som stöds för video är 3gp samt mp4

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0jj3
filformaten som stöds för video är 3gp samt mp4

Ok, mp4?:P
Då kan man ju spela upp en hel film:D

Visa signatur

Permalänk
Citat:

OMG ROFL LOL WTF!

åter igen, det står vilka format som telefonen har stöd för i H A N D B O K E N!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

OMG ROFL LOL WTF!

åter igen, det står vilka format som telefonen har stöd för i H A N D B O K E N!!!!

Kan du ärligt säga att du:

* Tar upp handboken och läser den innan du använder telefon?
* Kollar i handboken när det blir något fel? Som t.ex vilka format som stödjs.

Sitter man vid en dator är det närmare till hands att fråga på ett forum.

Sen när läser tekniknördar handböcker?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Så är det med 3G då är batteritiden sämre, fast så dålig blir det inte.
Måste vara något fel på simkortet, testa någon dag till...

Det kan vara så som hhww säger oxå.

Nja jag har rört mig i stockholms innerstad, så det borde inte vara så farligt, iofs har vi på gränsen till kass mottagning på jobbet. Ska testa någon dag till.

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man får Gmail att funka i telefonen?

MVH Victor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Det behövs troligen ett speciellt videoformat, den lär inte klara av Xvid.

Annars är det väl bara att kopiera över filen i explorer? Så gjorde jag när jag förde över lite musik.

Är det förresten någon som hittat någon schysst (gratis) sida med teman? Jag har hittat dessa, men de har bara en handfull teman var:

http://eseth.net/k800/download
http://gallery.mobile9.com/c/sony-ericsson-k800k800i-themes/1
http://rsgsm.com/k800themes.htm
http://se-mobile.de/W850ithemes.html

finnsen del teman på http://www.lasyk.net/ Kolla i forumet under K800 avdelningen (Finns massa annat skoj där med)

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Någon som kan förklara hur man får Gmail att funka i telefonen?

MVH Victor

det står det ju vad du ska skriva in på deras hemsida kolla:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Jag sitter för närvarande på Kreta så kan inte skriva så mycket. Läste precis igenom alla nya inlägg. Någon föreslog att göra sidan till "FAQ". Jag kom inte på några konkreta frågor riktigt. Harni förslag så kan jag lägga till på förstasidan.

B.la.

Samma handsfree som W800, nej
Följer det med minneskort, nej

Några mer? Min WIFI-tid går ut när som helst så jag kan tyärr inte komma på mer än så. Harni förslag slänger jag som sagt ihop något på trådens förstasida.

Kul att tråden blev så populär och att folk läser den

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Haha, nu har jag haft telefonen på i 4 timmar standby efter att ha dragit ut laddaren, batteriet är redan nere på 85% kapacitet. Någon annan som har kass batteritid med 3g aktiverat? Måste ju vara ett mjukvarufel.

Permalänk
Medlem

Nej 3G drar batteri som fan det är inget konstigt.

Permalänk
Medlem

hörlursadapter finns på teknikmagasinet 149sek

OT: vad har ni fått för poäng i spelet Fotoquestfishing? mina poäng (skryt)
Best dive: 21205
Best shot 3771

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan inte du säga vilken sida i handboken det står hur man sätter på knapplåset?

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
Kan inte du säga vilken sida i handboken det står hur man sätter på knapplåset?

86

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Kan du ärligt säga att du:

* Tar upp handboken och läser den innan du använder telefon?
* Kollar i handboken när det blir något fel? Som t.ex vilka format som stödjs.

Sitter man vid en dator är det närmare till hands att fråga på ett forum.

Sen när läser tekniknördar handböcker?

du måste skämta. Handboken vare sig på internet eller i fysisk form ger ju svaren på en gång. Vem orkar vänta på ett forum för sådana enkla frågor??? Självklart kollar jag i handboken och försöker lösa det själv innan jag kluddar ned forum med onödiga frågor (som dessutom finns besvarade om man bara orkar googla lite)

Permalänk

Har iallafall gjort mitt första egna tema! La upp en bild också:

http://www.ohweb.se/img/tema.JPG

och adressen ifall nån skulle vilja ha själva temat:

http://www.ohweb.se/img/dark.thm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gRoom
Hade också samma problem först. Sen testade jag att installera det som inte gick en gång till via Kontrollpanelen --> Lägg till Maskinvara, den gången kryssade jag i Anslut till windows update för att hitta en drivrutin som passar. Konstigt nog funkade det då. Hoppas det hjälper!

//Martin

Jag får inte fram någon alternativ där jag kan kryssa i "anslut till windows update" ... Gör jag något fel ??

Jag går in i Lägg till maskinvara, och den söker efter nya maskinvara men hittar ingenting..
Hur avinstallerar man drivrutinen ??

Permalänk

Läst igenom tråden och blivit grymt sugen nu En liten fråga angående blogg funktionen: Är det någon här som startat sin egen blogg via wordpress programvara som man laddar upp på en webserver? Om ja, funkar isf. telefonens bloggfunktion?