Permalänk
Medlem

Svarta insexskruvar

Tänkte att jag skulle ta och modda burken min lite. Typ måla om, dra diverse sladdar perfekt i lådan samt såga ut ett snyggt fönster. (Och självklart mycket mer..)
Har hittat allt jag behöver, förutom EN sak. Måste få tag på svarta och röda insexskruvar. Har kollat hos den lokala bildelshandlaren, biltema, clas ohlsson, jula osv, men jag hittar det inte någonstanns!
Är det någon som har sett en affär i närheten av Malmö eller på internet som säljer sånna saker?

edit: Kan tänka mig att beställa från något land i europa.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

www.swedol.se har det vet jag men det e ju utanför sthlm

Permalänk
Medlem

Hör med någon järnhandlare om inte denne har obehandlade mc6s liggandes, de är så gott som svarta.

Lycka till.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

svarta skruv är oftast kokade i olja som korrosionsskydd därav den mörka färgen.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

observera att jag vill ha svarta och röda

Kan även tänka mig att beställa från utlandet. (Dock bara europa)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Om du inte hittar färdiga så ta kontakt med något ytbehandlare, som kan lacka eller köra på någon annan utbehandling så att du får svarta och röda!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Hade jag hittat några i aluminium hade jag kunnat lämna in på anodisering, men jag hittar inga sånna heller :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt seriöst, är det värt så mycket jobb för en sådan liten detalj om du nu inte hittar färdiga?

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet själv att svarta försänkta insexskruvar var ett helvete att få tag på när vi byggde vårt projekt, men efter många om och men så lyckades jag få farsan att skaka fram ett gäng svarta.

Vad ska du ha för dimensioner? Jag kan ju ta och fråga honom varifrån han beställde dem.

Permalänk
Medlem

i värsta fall kan man ju lackera dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jag vet själv att svarta försänkta insexskruvar var ett helvete att få tag på när vi byggde vårt projekt, men efter många om och men så lyckades jag få farsan att skaka fram ett gäng svarta.

Vad ska du ha för dimensioner? Jag kan ju ta och fråga honom varifrån han beställde dem.

Smått osäker på dimensioner. Kan ta och kolla om farsan kan hjälpa mig med det imorrn, men jag tror att det är M3 eller M4, minst 1cm långa, med Cylindriskt huvud. (http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5...)
edit: och så ska de vara gängade ända upp till huvudet.
edit2: M4 eller M5 ska det vara

Sunnis: Blir inte lika fint då, och man sliter ner färgen när man börjar använda dem (Testat det innan )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

www.elfa.se

Dom har svarta insex skruvar.. Dock bara i 100pack tror jag.. så om nån är på så är jag intresserad av att dela ett sådan paket.. behöver nämligen också ett par..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Hmm.. får dra till elfa verkar det som.. Ska nog gå att köpa mindre än 100 stycken på en gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom har 10-pack. Jag hittade på ELFA, m6, insex, svart. Precis vad jag vill ha ju! Fast det finns här i stan så. Men där har du, röda har jag aldrig sett.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

http://www.fastener-express.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS...

här fanns det lite roliga skruvar ;p

Här har du en svensk skruv firma du kan kontakta. http://www.bix.se/

Svensk MC firma som säljer Poggipollinis sortiment av aluminium och titanskruv och anodiserade skruvar http://www.kvickmc.se/poggipolini.htm

Permalänk
Medlem

Hmm... kvickmc verkar som bästa alternativet, men hur tusan beställer man eg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svarta hittade jag på den lokala järnhandeln men röda vettefan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Hmm... kvickmc verkar som bästa alternativet, men hur tusan beställer man eg?

verka lite krånglit:p men lättast är nog om du kontaktar dem på telefon eller mailar. Dom hjälper dig säkert med en beställning.

Om du får tag på några skruvar därifrån så kan du gärna meddela oss med priser osv. Blev själv lite sugen

Permalänk
Medlem

Kan säga att det INTE blir kvickmc. Laddade hem prislistan, och den är helt sjuk! Aluskruvarna kostar från 10kr uppåt, styck! Beställer hellre från usa än att betalar så mycket >_>

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror inte du kan få dom så mkt billigare.. ett altenativ är ju att köpa vanliga gråa, och lacka dom

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Från fastner express så kan man köpa 50 för ca 80-90kr, sen är det (iaf för 4 olika sorters skruvar) $6 frakt. Visst, det är väll kanske lite andra avgifter också, men det blir iaf billigare än att köpa i sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

med min BMX fick jag typ 100 sånna i olika storlekar

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
med min BMX fick jag typ 100 sånna i olika storlekar

Hmm.. borde kanske sticka till cykelaffären och kolla om de säljer sånt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kolla http://www.swebolt.se/ annars dom har ett ganska stort sortiment

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Men snälla lilla vänner..

INGEN som lyssnade på mig? ELFA HAR SVARTA!?

www.elfa.se
art: 48-925-01 ?!

Citat:

Skruv med M-gänga och cylindriskt huvud med insexspår
Typ MC6S 8.8 svart, stål. Hållfasthet 8.8. DIN 912, SS-ISO 4762.

100pack med M4x10 kostar dock 174.00+moms..

Men ska man bara ha M3 kostar det runt hundringen!?

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De där är inte enns gängade hela vägen upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är dom inte!?

Hellskotta.. Där sprack ju min ideé..

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man beställer från USA, blir det ingen skillnad mellan tum/cm då?
Eller gäller bara sånt muttrar och skit?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

är det metrisk gänga så är det metrisk gänga. dock gillar jänkarna tum gänga och det är vad det är.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Avstängd

Jänkarna har metriska med.

Min Dodge har metriska medans kompisens SAAB 99 har tum/imperial

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.