Permalänk
Medlem

Om man kollar på namnen på den amerikanska sidan, så ser man att det står "metric" under de flesta skruvarna

Och som bomber3 säger, man hittar metriska i mycket amerikanska prylar, och tummiska i svenska prylar (Både min Crescent och min Monark har massa tumgängade skruvar överallt >_>)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

jockeTC:
ja amerikanarna är väll mer och mer påväg över till metriskt system. det pga massproduktionen i kina och taiwan mestadels kör efter det o blir billigare så.

men att en massa tumgängat på cyklar är skitsnack, för det är ytters lite som är tumgängat.

jag är själv cyklist och har haft en hel del cyklar i mina dar och jag har inte stött på några tum gängor.

däremot så är det en del fingänger i vissa delar, men fortfarande metrisk standard grejjer.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

JockeTC, tittar du till min projektlogg hittar du m6-skruvar. Inhandlade ca 30st och 30st muttrar för 61kr på Albins. ( Kedjan heter Järnia. )

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

CatscaN^Tim:
Det där är inte alls sant. Jag hade ett helvete att hitta skruvar till cykeln. Dock var det inget jämfört med min ATV. Där var det BARA tumgängat

burorjan:
Ok, tar och kollar din logg
Synd att järnia har lagt ner sin affär som fanns här i stan

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB