Permalänk
Medlem

Problem med home.se som email

Jag har använt home.se som email ett bra tag nu. Men jag har börjat märka att email som skickas till mig ibland aldrig kommer fram (har inget med spamfilter att göra). Det är oftast bekräftningsmail när jag registrerar mig på en viss sida/forum. Och aldeles nyss var det ett mail från blocket.se som aldrig kom fram. Jag registrerade en yahoo adress och prövade igen och då gick det aldelles utmärkt. Kan säkert vara fler mail som inte kommer fram, men går ju inte att få reda på om man inte vet att dom skickats...
Är det nån fler som har haft liknande problem med http://www.home.se/?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

har samma problem, massor av mail kommer inte fram, både inkommande och utgående, så jag använder bara gmail nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

samma problem här, även inom homeadresser!
kör gmail istället

Permalänk
Medlem

home.se har väl aldrig fungerat smidigt... byt

Permalänk
Medlem

home.se fungerade smidigt för länge sedan... har inte använt det på länge dock och har förstått att det är rejält risigt nu.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Precis !
Spray har dragit ner sveriges bästa mail så långt ner i skiten det bara går

Jag fattar inte varför i helvette de skulle ändra på allt.
För det fungerade klockrent innan.

Ontopic, jag har precis samma problem som ni.
En vän skickade ett mail från sin till min @home adress o det tog ca 6 timmar för mailet att komma fram ?? Skratt retaden...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Tyvärr lär det väl inte bli bättre i så fall. Så det är väl lika bra för de som inte gjort det ännu att flytta till Gmail eller annan valfri konkurrerande webmail.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Tyvärr lär det väl inte bli bättre i så fall. Så det är väl lika bra för de som inte gjort det ännu att flytta till Gmail eller annan valfri konkurrerande webmail.

Precis !
Jag fick hjälp med detta under morrgonen/förmiddagen med en invite till Gmail från maxxxx

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

någon som har lust att invita mig med? lagom less på home nu

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
någon som har lust att invita mig med? lagom less på home nu

kolla din PM låda.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Gmail

Skulle gärna också ta en invite om någon har lust, Home.se suger hårt numera...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet
kolla din PM låda.

danke danke

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem

Re: Gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chri007
Skulle gärna också ta en invite om någon har lust, Home.se suger hårt numera...

slå på PM så löser vi det.

Eller så hoppas vi att du hinner ta denna:

https://mail.google.com/mail/a-3361164275-3900beed95-411430af...

måste pysa nu. Har släktkalas att köra till.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Tack! Jag hann ta den!

Permalänk
Medlem

(Om någon behöver fler så finns det alltid folk som har invites. Man får ju så många invites så att man egentligen inte begränsas särskilt.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
(Om någon behöver fler så finns det alltid folk som har invites. Man får ju så många invites så att man egentligen inte begränsas särskilt.)

Mja, beror iofs på hur du definierar BEGRÄNSAD.
Jag kan göra 15 invites...

/Homer_S1

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Jag kan göra 15 invites...

Jag har 99 st

Permalänk
Medlem

Jo, nått sånt fick man väl först vill jag minnas, men när jag skickat några stycken fick jag 100, och när jag använt några av dem fylldes det på upp till 100 igen. (Om jag inte minns alldeles fel.)

Nu har jag iaf 99 kvar som det är nu och jag känner mig då inte särskilt begränsad vad gäller hur många jag kan bjuda in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt precis samma problem. Ett mail från Blocket tog flera timmar innan det nådde fram. Till gmailen tog det ungefär fem minuter. Dessutom fungerar webinloggningen sällan som den ska.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem! Har varit väldigt nöjd med home tidigare men nu fungerar det knappt alls! Skulle bli väldigt glad om någon kunde skicka en invite till gmail i ett pm!

tack!

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli överlycklig över en invite till gmail !!!!!

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Tja, jag vet inte om jag vill byta till gmail då man behöver en invite för att skapa ett konto där...
Jag anväder yahoo nu istället som primär email adress.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Skaffade ett gmail-konto när det var "nytt". Har aldrig använt det, loggar in nån gång då o då men aldrig skickat iväg något mail därifrån eller ens uppgett min adress till någon. Ändå ligger det nu runt 100 mail i skräpposten. Hur får spammarna tag på såna adresser? Bara chansar? Jag har användarnamn@home.se och användarnamn@gmail.com så de bara byter och skickar på vinst och förlust?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Hur får spammarna tag på såna adresser? Bara chansar?

Dom har program som både söker upp (spindlar som scannar hemsidor efter adresser) och genererar e-postadresser automagiskt.

Kan tillägga att en bekant skaffade home-adress för ett tag sen. Ett mail han skickade på söndagen kom fram till mottagaren på onsdagen och svaret kom tillbaka på lördagen. Trots att mottagaren befinner sig i Tyskland hade det mest troligt gått fortare att skicka analog post. Kanske inte, men iaf. :/

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk

Verkar som Spray har någon relation till home.se och det märks. En i familjen har Spray och det tar flera timmar för mailen att komma fram. Dessutom kommer vissa mail inte fram överhuvudtaget och ibland så går tjänsten ner mm. Hon bytte till Gmail och nu fungerar det galant. Så om någon vill ha Gmail är det bara att pm'a. Har ganska många invites.

Permalänk
Medlem

home.se har sugit de senaste 2 åren. I början var de riktigt bra men sen så verkade de helt sakna spamfilter och servrarna var ofta nere.

Permalänk
Medlem

Ja och nu har dom ju slagit ihop mailen med spray, ful design, ful reklam, och ett allmänt kasst mailinterface.

GMAIL har jag gått över till. Funkar ypperligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reptilian
Verkar som Spray har någon relation till home.se och det märks.

Spray äger, via köpet av Tiscali, Home.se.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

Tjo!

Har även jag blivit riktigt trött på Home.se.
Om någon skulle kunna skicka en invite till gmail, skulle jag vara väldigt tacksam.

Tack på förhand!

JH

Visa signatur

Roevsmoer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roevsmoer
Tjo!

Har även jag blivit riktigt trött på Home.se.
Om någon skulle kunna skicka en invite till gmail, skulle jag vara väldigt tacksam.

Tack på förhand!

JH

https://mail.google.com/mail/a-3361164275-a1bef09014-bd5c3150...
https://mail.google.com/mail/a-3361164275-d46bb77c2f-a39814b1...
https://mail.google.com/mail/a-3361164275-e6594947dd-74220723...
https://mail.google.com/mail/a-3361164275-22ab0f6728-e96e606f...

Visa signatur

no signature.