Avbeställa redan betald produkt, hjälp tack.

Permalänk

Avbeställa redan betald produkt, hjälp tack.

Hej

Jag har beställt ett grafikkort från datorbutiken.com och har redan betalt det med kort och dom har redan dragit pengarna. Pga att jag är trött på att vänta så har jag tänkt avbeställa grafikkortet men hur blir det då med mina pengar som jag redan betalt? Såhär står det på datorbutikens hemsida:

"Avbeställning/Annullering
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats. datorbutiken.com äger motsvarande rätt att annullera en beställning. Effektuering sker på två sätt, vanligtvis genom att faktura och frakthandlingar skapas, eller att montering av datorsystem påbörjats. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Avbeställning av icke lagervara vilken köpts in speciellt för kund är ej möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från datorbutiken.com."

Här finns mer information: http://www.datorbutiken.com/home/Navigation/PurchaseTerms.asp...

Om jag loggar in på mitt konto på datorbutiken.com så kan jag välja att avbeställa min order där.

Skulle vara mycket tacksam om ni kan förklara vad det som står under "Avbeställning/Annullering" innebär för jag förstår det inte riktigt i mitt fall.

Tack på förhand

MVH

Permalänk
Medlem

det klassiska och bästa svaret är väl ring/maila försäljaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
det klassiska och bästa svaret är väl ring/maila försäljaren.

Ja du har så rätt i det men kan bara ringa dom fram till klockan 16 och då jobbar jag plus att jag skulle behöva veta ikväll eftersom jag vill lägga en beställning på ett annat ställe men jag vill ju inte köpa 2 grafikkort.

Någon som vet hur det går till?

Permalänk

Jag tycker det framgår tydligt vad som gäller. Du kan annullera ordern fram tills dess att faktura och frakthandlingar skapats. Och det kan knappast ha skett om din beställning inte skeppats än.

Annullerar du ordern tar det 1-3 dagar innan du har pengarna på kortet igen. Just nu är de reserverade till datorbutiken och det brukar ta banken några dagar att släppa tillbaka pengarna.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Avbeställ ordern, vänta på bekräftelse, beställ inte från nåt annat ställe innan bekräftelse.
Reservationen släpps efter 2-3 bankdagar.

MAILA dem för svar om du inte har möjlighet att ringa.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en pryl under helgen från dustinhome. Där kan man inte ta bort sin order själv. Jag hittade plötsligt varan billigare på ett annat ställe och beställde. Dock så valde jag att hämta ut så jag har ju inte betalat för produkten än. Hos dustin valde jag dock PF. Jag mailade dem att jag ville makulera min order några minuter efter att jag lagt den. Jag la även till en notering till min order som man kan göra själv via hemsidan om att orden skulle makuleras. Nu vid 11 så fick jag en bekräftelse på att mitt paket har skickats. Rooooligt. Det rör sig om närmare 250 kronor i prisskillnad. Skittrist faktiskt. Nu måste jag ju stå för frakten från dem till mig och tillbaka. Det är inte roligt.

Permalänk
Medlem

går ju alldeles utmärkt att ta bort ordrar från dustinhome? bara att klicka på ta bort
gjorde det igår...

Permalänk
Dustin

Hej!

N!klas: Du behöver inte stå för frakten tillbaks till oss. Be posten returnera det som outlöst bara.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Nu förstår ni varför man handlar hos stora, seriösa företag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

N!klas: Du behöver inte stå för frakten tillbaks till oss. Be posten returnera det som outlöst bara.

Mvh
Mikael Carinci

Jag har redan varit i kontakt med er om detta.
Det rörde en Gateway/router. Jag valde dock att hämta ut den från er pga ert goda ryckte. Den höll i en timme sedan var det något som gick sönder i enheten. Ni har dock löst det exemplariskt och jag slipper vänta på en långdragen retur av enheten då jag verkligen behöver den till helgen. Den nya, förhoppningsvis, fungerande enheten är framme hos mig imorgon enligt postens hemsida. Mycket bra! Tack.

Bara det att man kan säga till posten om att paketet skall gå tillbaka och slippa extra kostnader är ju otroligt bra.