World Of Warcraft disconnect ½-1 timma..

Permalänk
Medlem

World Of Warcraft disconnect ½-1 timma..

Hej alla smarta..

Sen några veckor tillbaka har jag fått ett riktigt jobbigt problem med WoW. Efter ungefär ½-1 timmes spelande blir jag disconnectad från servern men kan lika fort logga på igen efteråt. Precis som nätet dippar. Vet inte om problemet uppstod sen ny patch, nya addons eller nya routern som jag tryckte in för någon vecka sen.. En http://tools.netgear.com/landing/80211n.html med 1gbit ethernetportar..

Är det någon av er som upplever samma problem eller vet någon som gjort och som hittat någon lösning?

Jag har provat att köra utan mina addons, inge bättre. Jag har provat WoW-repair utan framgång.. Det är exakt samma fel på mina andra datorer som har WoW inlagt och de är olika installationer med olika addons så det borde kanske sitta i routern då? Men det låter ju lite konstigt med tanke på att den är helt ny, visst den kan väl vara trasig för det men jag hoppas inte det Upplever inget som helst problem annars med att föra över filer och att använda internet och dylikt....

Visa signatur

Cogito Ergo Sum

Permalänk
Medlem

Kolla WAN-lampan på ditt modem när du blir nerkopplad.. Blinkar den eller är släckt är felet förmodligen hos din isp. Kolla i även eventviewern om du fått några larm.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Enklast vore väl att spela utan routern en gång. Då märker du ju rätt fort om det är den eller inte.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

mm.. får prova utan router.. segt.. återkommer

Visa signatur

Cogito Ergo Sum

Permalänk
Medlem

Kör du trådlöst eller med kabel?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

kabel..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Kör du trådlöst eller med kabel?

Visa signatur

Cogito Ergo Sum

Permalänk
Medlem

Om du har ett nforce-baserat nätverkskort så kan du ju testa att stänga av TCP checksum offload-funktionaliteten som jag hört ska ställa till en del problem...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

snackade med nätkillarna här på jobbet.. TCP checksum.. kan du precisera vad det skulle göra? är det mycket trafik som WoW kör? är lite n00b på just nätdelen men det vore roligt att forska.. kan man felsöka det här på något bra sätt om det skulle vara samma fel utan routern.. typ tracert på något sätt, genererar WoW mycket connections som kan spöka ned routern?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Om du har ett nforce-baserat nätverkskort så kan du ju testa att stänga av TCP checksum offload-funktionaliteten som jag hört ska ställa till en del problem...

Visa signatur

Cogito Ergo Sum

Permalänk
Medlem
Citat:

Control Panel/Network Connections
Right Click your Local Area Connection
Select Configure
Select "Advanced" Tab
Make Sure "Checksum Offload" is Disabled

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan vara ett anti wow skydd som din isp har planterat för att rädda ditt liv

Permalänk

det är förmodligen Checksum Offload, hade det problemet själv att bli dissad hela tiden

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm