Varför har min Winamp blivit seg vid uppstart?

Permalänk

Varför har min Winamp blivit seg vid uppstart?

För några dagar sedan segade min winamp ihop, helt plötsligt, utan att jag (iaf vad jag vet) hade gjort något utöver det normala. Om man ska ladda in en playlist med många låtar så tar det flera sekunder innan progget kommer igång och en låt spelas. Samma sak händer om jag sist jag laddade in programmetr hade en playlist med många låtar, och sedan dubbelklickar på en enkel mp3-fil. Vad i helvete har hänt? Har provat att installera om skiten säkert 6 ggr, men fortfarande samma skumma problem.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Hedersmedlem

Använder du AVG antivirus? Installerar du Winamp med Sonic Ripping/Burning-support? Båda dessa kan leda till seghet.

Gjorde du en "clean install" av Winamp?

Sök efter "slow" @ http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=161361 för fler förslag.

Permalänk
Testpilot

Installerar du med media library blir den lite segare med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag har inte ändrat nånting sen jag installerade det....helt plötsligt var progget skitsegt att starta upp, vilket utesluter möjligheten att det skulle ha något att göra med de extrainstallerade funktionerna. För övrigt installerar jag inte någåt av dessa extrafunktioner.

En slutsats jag har kommit fram till är att det blir segare att ladda in, ju fler låtar som ligger i playlisten, alternativt ju fler låtar som låg i playlisten föregående gång man startade progget. Vad kan då detta bero på?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Jag har inte ändrat nånting sen jag installerade det....helt plötsligt var progget skitsegt att starta upp, vilket utesluter möjligheten att det skulle ha något att göra med de extrainstallerade funktionerna. För övrigt installerar jag inte någåt av dessa extrafunktioner.

En slutsats jag har kommit fram till är att det blir segare att ladda in, ju fler låtar som ligger i playlisten, alternativt ju fler låtar som låg i playlisten föregående gång man startade progget. Vad kan då detta bero på?

http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=161361#clean <- om du inte gjort en full uninstall tidigare

Permalänk

Ber om ursäkt för mitt ignorerande av din hjälp, Kanel. Jag har provat full uninstall, men utan framsteg.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]