Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Tänk på att det kommer dröja rejält länge innan detta påverkar oss i Sverige, tack vare Nordisk Film som aldrig direkt följt efter prissänkningar tidigare, och inte heller med samma nivåer.

Europris säljer ju redan för 4995 dock.

Permalänk
Medlem

Sök efter Japan PSN account på google.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Sök efter Japan PSN account på google.

Lyckades hitta en guide som visade allt

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Japp... Jag kör HDMI till projjen och AV kabeln som man fick med i paketet till min stereo. Det fungerar utmärkt!

Perfekt då vet man det. Tack för hjälpen alla som svarat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Lyckades hitta en guide som visade allt

http://ps3.blogg.se/1178032761_playstation_store.html

... om ni vill ha en på svenska

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.japanesepsn.com/
Den använde jag mig av, fanns alla uppgifter man behöver i den dessutom

Permalänk

Jag hoppas att PS3:an har sjunkit i pris tills MSG4 släpps.
MSG4 och Final Fantasy 13 är de enda spel som jag ser som en anledning till att köpa PS3 och de har ju inte kommit än.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Jag hoppas att PS3:an har sjunkit i pris tills MSG4 släpps.
MSG4 och Final Fantasy 13 är de enda spel som jag ser som en anledning till att köpa PS3 och de har ju inte kommit än.

7000kr-

Permalänk
Medlem

Här har ni hela versionen av filmen på Heavenly Sword.
http://stage6.divx.com/user/y2kev/vi...ord---Gamer-tv

Edit: Glömde skriva adressen - Du behöver DivX Web Player och det kan finnas lite små spoilers i videon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
7000kr-

?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Här har ni hela versionen av filmen på Heavenly Sword.
http://stage6.divx.com/user/y2kev/vi...ord---Gamer-tv

Edit: Glömde skriva adressen - Du behöver DivX Web Player och det kan finnas lite små spoilers i videon.

Länken funkar inte.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av metalbast
?

Det kostar så mycket med ett PS3 och 2 spel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
1. Stämmer

2. Vissa BR-filmer är regionsfria annars måste du köpa BR-filmer från samma region.

3. Online-gaming funkar, bara se till att om du t ex vill spela motorstorm med kompisar i Sverige så måste du köpa spelet från Europa t ex så spelen är bundna till de regionerna de är ifrån å PS3 spelen är ju regionsfria

4. Du kan endast köra PS1 å PS2 spel från den regionen enheten är köpt ifrån (Finns dock ett sätt att köra backuper/original från andra länder men tänker inte gå in på det här)

Tackar for svaren. Det dar med onlinegamingen var nyttig information for mig i alla fall. Kanske blir ett kop anda. Konsollen kostar ju anda ca 2500kr mindre har.

Permalänk
Medlem

Sony to announce new PS3 Euro price

Price cut, new model expected to be revealed at E3
Sony Computer Entertainment Europe has contacted GamesIndustry.biz to state that the company will be making a major announcement regarding the PlayStation 3 this Thursday at the E3 Media and Business Summit.

Although unwilling to be drawn on specifics, a spokesperson did confirm that the announcement will be related to SCEA's price cut of the PS3 in North America, and the introduction of a new 80GB model. Sony has slashed the price of the 60GB PlayStation 3 to USD 499 effective immediately, while introducing a new 80GB version, bundled with a copy of Evolution Studios' MotorStorm, for USD 599. The PlayStation 3 was launched in Europe only five months ago, and currently retails for GBP 425.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sony to announce new PS3 Euro price

Du hann precis före. Nyhet på svenska för folk som är intresserade: http://ps3.blogg.se/1183970632_nytt_pris_och_ny_mode.html

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vet ni om det kommer ett Narnia spel till ps3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Vet ni om det kommer ett Narnia spel till ps3?

Nästa film kommer under 2008, så du kan förvänta dig ett PS3-spel då.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sony to announce new PS3 Euro price

Då förutsätter jag kallt en sänkning på motsvarande belopp i euro som sänkningen i dollar, likaså att sänkningen i euro motsvarar sänkningen i SEK.
Dvs. om några veckor vill jag hitta PS3 i butik med priser strax under 5000 SEK, om inte kan NF dra något gammalt över sig (Europris reklamerbjudande räknas inte).

Men risken är väl tyvärr stor att Nordisk Film inte är snabba att sänka, samt att sänkningen säkert inte motsvarar den summa man förväntar sig...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som en film av Pixar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaleii
Nästa film kommer under 2008, så du kan förvänta dig ett PS3-spel då.

ok inte så långt kvar då

Permalänk
Medlem

Sengoku Musou to PS3
Pachinko Sengoku Musou, that is.
by Anoop Gantayat

US, July 9, 2007 - Bust out the champaign, PS3 owners, there's finally something worth celebrating. While the cancellation of Beautiful Katamari might have left some down, news of Koei's Sengoku Musou appearing on the platform is sure to raise spirits back up to bubbly.

Of course, you should keep in mind that the PS3 version of Sengoku Musou is actually being published by pachinko giant Yamasa Entertainment. And the "Sengoku Musou" part of the title is prefaced by "Yamsa Digi World SP Pachislot."

Yes, the PS3 will at long last be getting its first pachislot game, continuing a tradition that we thought might end up moving from the PS2 to the Wii. Yamasa has chosen to bestow the honor of first pachislot simulation for a console (FPSFC) on the Sengoku Musou pachislot machine that's set to hit pachinko parlors this summer.

The PS3 version will allow players to select from amongst 12 machines and take part in simulation and challenge modes of play. The intense power of the PS3 is being put to use to recreate the machines in glorious high definition.

There isn't much software for the PS3 right now, so just as a bunch of people picked up the two mahjong games that struck with a vengeance post launch last year, we expect to see some strange faces lined up for the PS3's first pachislot simulation when it sees Japanese release on 8/23.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Yes, the PS3 will at long last be getting its first pachislot game,

The intense power of the PS3 is being put to use to recreate the machines in glorious high definition.

pachinko borde ju om nått ändå fungera bättre på XB360, den kan man ju skaka på och få realistiska ljudeffekter av kulor som rasslar omkring i en maskin.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hallo gubbs, jag berhöver hjälp

jag var hos farsan i helgen och lirade lite ps3 på hans 1080p tv. det var en skön upplevelse
men nu när jag kom hem och koppla in det til min 720p tv står det "utom rekvind"
altså jag glömde ställa ner upplösningen fråån 1080 > 720p.
det är en lång bit i mellan mina två hem så det är inte bara att hoppa in i bilen och köra dit och ändra till 720p.

finns det något annat sätt man kan göra det på?

tack på förhand:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
hallo gubbs, jag berhöver hjälp

jag var hos farsan i helgen och lirade lite ps3 på hans 1080p tv. det var en skön upplevelse
men nu när jag kom hem och koppla in det til min 720p tv står det "utom rekvind"
altså jag glömde ställa ner upplösningen fråån 1080 > 720p.
det är en lång bit i mellan mina två hem så det är inte bara att hoppa in i bilen och köra dit och ändra till 720p.

finns det något annat sätt man kan göra det på?

tack på förhand:)

är det nått särskilt i vattnet på forumet som orsakar att folk vägrar öppna instruktionböcker tro? =/

håll in startknappen en stund till maskinen återställs.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
är det nått särskilt i vattnet på forumet som orsakar att folk vägrar öppna instruktionböcker tro? =/

håll in startknappen en stund till maskinen återställs.

hehe kanske det men instruktionsboken ligger också hos min far :/ men tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Funkar Sixaxis kontrollen på datorn (om man använder sladden)?

Det har även kommit lite E3 interviews om Heavenly Sword.

http://www.gametrailers.com/game/1679.html
Det är de tre filmerna som ligger i Newest.

Permalänk
Medlem

Okej, gör lite saker klar för mig, för jag är grymt sugen på PS3, jag vill ha ett Ps3, o sen vill jag lira Gran turismo HD, men hur gör jag för att få det spelet?,
Tankar man spelet via nån portal, eller går det att köpa?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Funkar Sixaxis kontrollen på datorn (om man använder sladden)?

+ Mjukvara ja.

Är nog bara att googla Sixaxis PC usb eller nåt så finns det att tanka, funkar utmärkt dock ingen motionsensing än