Permalänk

dx10 i bara vista??

jo jag undrar bara kommer dx10 vara endast i vista??
eller kommer den vara i win xp också?

Permalänk
Medlem

Bara i Vista...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Microsoft släpper inte DirectX 10 till XP för att de vill att alla ska köpa Vista. sjukt men sant

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

Som jag förstått det hanteras drivrutiner och API:er olika i Win XP och i Vista. Det är således inte helt lätt att skriva om DirextX 10 till XP

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

nss, M$ vill att vi bara ska ha deras programvara/ OS, dom vill även
ha stenhård koll på oss med ett spyware som egentligen inte är det
osv osv osv.. dom vill vi ska ha massa lull-lull osv..

f*** M$ Vista.. XP Pro SP2 is (sofar) teh shit :P.. gonatt på er

hm har för mig att det släpps ngn typ av dx10 till xp ??

Permalänk
Medlem

Återigen, samma gamla fråga.

NEJ, det släpps inte till Windows XP. Nej, det kommer inte någon specialare som gör att du får DX10-funktionalitet i XP.

Anledningen är att (förutom allas favorit att det ska sälja Vista) för att DX10 ska kunna prestera som det gör så behövdes drivrutinsmodellen och API-systemen skrivas om i Windows. För att DX10 skulle fungera som Microsoft ville skulle de alltså behövt skriva om ett flertal av XP:s grundläggande funktioner - vilket de också gjort: de kallar det Windows Vista...

Detta är väl också en av anledningarna till att OpenGL är ett sånt trevligt alternativ, men så är det, tyvärr.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.