Permalänk
Avstängd

Bästa kontorsstolen för runt 3000:-?

Ska införskaffa mig en ny stol hade jag tänkt.
Sitter just nu på en sliten Allak från ikea.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Men får lite ont i ryggen vid längre pass med den, och vill ha något lite mer ergonomiskt.

Sitter rätt mycket framför, både privat och vid arbete hemma.

Finns det ens någon stol för runt 3000kr som är lönt att köpa eller måste man upp mycket högre?

Ps. vet inte om denna hamnade rätt, men det är ju ett "datortillbehör" så att säga

Permalänk
Medlem

Det finns begagnade möbler och kontorsstolar t ex RH, Kinnarps och RAD på http://www.kontorsmobler.se
Har inte köpt något där själv, men jag kommer troligtvis att göra det inom kort. Om du köper något, skriv gärna hur det gick, pris, kvalite osv.

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Avstängd

Tackar, ska kolla där.
Undrar hur mycket dom tar för att skicka, har ju tyvär 60 mil till sthlm.

Permalänk
Medlem

Ta det dyraste som finns på IKEA, så får du antagligen toppklass eftersom motsvarigheter till ikeas produkter burkar vara mycket dyrare.
KLÄPPE kanske?

Själv har jag ALLAK. Går knappt att ställa in nåt på den, men man sitter ändå som en kung. Känner fler som har en sån också.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Allak är allt annat än ergonomisk.

Kläppe och Verksam
är sjyssta stolar, och särskilt Verksam om man gillar skinn.

Permalänk
Avstängd

Ska kolla på dom tack.
Har som sagt en Allak och även om man sitter "soft" så är den inte direkt ergonomisk.

Permalänk

Jag är mycket nöjd med min Ikea ARÅS, fick den i julklapp. Det enda negativa jag kan komma på är att jag tror att ytan man sitter på inte ser så vacker ut efter ett par månader 8 timmar om dagen.

// likwid

Permalänk
Medlem

Se om du hittar det du söker på Kinnarps www.kinnarps.se
Mycket fina arbetsstolar med bra kvalitet.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

har setat på "VERKSAM" i några år och är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag har en liknande från Jysk som kostade runt 500:- och den är helt ok
Skönt med ett högt ryggstöd + bra armstöd.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag har en underbar stol från IKEA, kostade runt 2500:-. Fast såg att den inte finns kvar nu, så det här inlägget hjälper nog inte så mycket Tror den är ungefär som Kläppe iaf, fast med lite högre rygg. Så Kläppe är nog helt ok

Permalänk
Medlem

Har använt Kläppe i 1 månad nu, helt värdelös.
Vinkeln mellan nedre delen av ryggen av övre är extremt stor.

Man ligger som en banan och jag har aldrig haft problem med stolsryggar innan men nu känns det riktigt dåligt. Har provat alla möjliga inställningar men inget funkar.

Lutar man sig lätt mot ryggstödet kommer ryggen vara som en banan och det blir kraftig påfrestningar, köp en begagnad Kinnarps istället eller vad som helst annat. Hade en IKEA tidigare som ny tyvärr har utgått, den var bra men denna är helt oergonomisk.

När man fäller stolslutningen följer ryggen med automatiskt så det går inte att ändre vinkeln alls.