Burning Crusade-tråd (använd denna tillsvidare)

Permalänk
Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Du glömmer en viktig sak i ditt citat här: D&D är INTE samma sak som WoW.
World of warcraft har sin egan historia och har därför inget med de "traditionella" paldinerna i tex Bulder's Gate lr NWN att göra.

Men jag kan hålla med de flesta här att dom skulle görra paldinerna mer
"onda", det skulle ifs innebära att dom var tvungna att ändra Alliance
Shamaner också.

Hur som helst är det inget vi kan göra åt detta ändå, bara att acceptera.

Också nått att tänka på. Varför då använda någonting så definierat som termen paladin om de är tänkta att vara så olika. Som att kalla apelsiner för äpplen och sen när folk undrar varför och pekar på felet säga att "för jag tycker det". En paladin kan ju dock ha fått sin upphöjelse från andra ställen än just det goda, men då ändras ju också termen till fallen paladin, eller liknande, och krafterna får ju även de en annorlunda skruv även om de har samma resultat. Shamaner däremot är inte bundna till en specifik läggning på samma sätt, så där spelar det ju mindre roll. De kan hämta sina krafter från gott eller ont utan att det gör någon skillnad för deras tillhörighet så att säga.

Sen är det ju hela delen med hur det rätt effektivt halshugger den lilla strimma av lore som fanns kvar, och hur krystat det känns med att BEs skulle ha "stulit" det hela. Och vidare på den tråden kommer ju det iallafall jag känner är det största problemet med det hela, och det är att faktionerna numera är helt meningslösa. Horde och alliance är nu precis likadana, det finns ingenting som skilljer dem åt vilket gör faktionerna helt meningslösa. Det enda som nu skiljer sidorna åt är vilka raser som ingår och hur städerna och omgivningarna ser ut. Det som då istället vore det naturliga vore ju antingen fri formning av faktioner, med andra ord alla mot alla med guilder som självskapta grupperingar, eller ras-faktioner.

Vi kan ju som sagt inte göra någonting åt det hela, så att bli upprörd över det tjänar ju ingenting till, men man kan ju bolla med ämnet ändå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Sedan jag installerade BC har jag fått massa "hack" hela tiden i spelet. Hacket kommer kanske med en sekunds mellanrum, någon som har hört något om det?

Har ett Gefoce 6200 med senaste Forceware-drivrutinerna...kanske får köpa nytt grafikkort?

Varför köpa nytt? Jag har Geforce FX5500, jag klarar mig på det. Pröva ominstallation.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sen är det ju hela delen med hur det rätt effektivt halshugger den lilla strimma av lore som fanns kvar, och hur krystat det känns med att BEs skulle ha "stulit" det hela. Och vidare på den tråden kommer ju det iallafall jag känner är det största problemet med det hela, och det är att faktionerna numera är helt meningslösa. Horde och alliance är nu precis likadana, det finns ingenting som skilljer dem åt vilket gör faktionerna helt meningslösa. Det enda som nu skiljer sidorna åt är vilka raser som ingår och hur städerna och omgivningarna ser ut. Det som då istället vore det naturliga vore ju antingen fri formning av faktioner, med andra ord alla mot alla med guilder som självskapta grupperingar, eller ras-faktioner.

Öhm... "bara raserna och länderna"? Ursäkta men... det är väl inte jävla bara?
Åh andra sidan tycker jag det vore mer logiskt om undead var paladins, precis som de kan vara priests. Holy som holy. Angående shamaner... tja... inte särskilt troligt att någon alliance faktion skulle lära sig det. De enda vore night elves och njae... Men lika tycker jag ändå inte att de är. Racials får mer och mer utrymme, blood elves racial är ju smått kickass, särskilt för rogues (vilket lär nerfas).Och en tank som kan hela sig själv? Iofs bara en gång var tredje minut men likväl.

Jag tycker väl inte heller att den här lösningen är den absolut bästa, det vore bättre om paladins hade fått lite fler spells som var likvärdiga totems och shamaner fått nån form av blessings, det hade varit en bättre lösning om jag ska vara ärlig. Men jaja. Det är inte vi som utvecklar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Öhm... "bara raserna och länderna"? Ursäkta men... det är väl inte jävla bara?
Åh andra sidan tycker jag det vore mer logiskt om undead var paladins, precis som de kan vara priests. Holy som holy. Angående shamaner... tja... inte särskilt troligt att någon alliance faktion skulle lära sig det. De enda vore night elves och njae... Men lika tycker jag ändå inte att de är. Racials får mer och mer utrymme, blood elves racial är ju smått kickass, särskilt för rogues (vilket lär nerfas).Och en tank som kan hela sig själv? Iofs bara en gång var tredje minut men likväl.

Jag tycker väl inte heller att den här lösningen är den absolut bästa, det vore bättre om paladins hade fått lite fler spells som var likvärdiga totems och shamaner fått nån form av blessings, det hade varit en bättre lösning om jag ska vara ärlig. Men jaja. Det är inte vi som utvecklar.

Nej så bara är det ju inte, i sig. Men i de två helheter som skall vara just hord och alliance spelar det ju mindre roll. Ställer du horde och alliance brevid varandra som faktioner så finns det nu inte större skillnader än färgen på träden och om städerna har bra städare...

Ska man hålla just raser och geografiska skillnader som någonting som skiljer grupper åt så borde ju ras-faktioner vara det bättre valet, där varje ras står för sig. Och varför skulle inte alliance kunna bli shamaner? De har ju som sagt ingen specifik läggning. Deras kraft ligger traditionellt hos andarna, och så länge inte alliance raser och djur är helt själ-lösa (kan ju funderas på ) så borde det finnas andar bland deras folk också.Att det skulle finnas shamaner bland alliance är ju faktiskt långt mycket mer logist än paladiner hos horde.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Jaha, då var en redan lvl 70 http://www.millenium-source.org/images/stories/News/Gawell%20... XD

För lätt med andra ord.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Jaha, då var en redan lvl 70 http://www.millenium-source.org/images/stories/News/Gawell%20... XD

Om man kollar på hans xp-bar så ser man att han kommit en och en halv "plupp", då undrar jag: Hur mycket xp kan han fått från det sista han gjorde? Måste varit något quest som gett honom mer än 50000 xp väl?

Hoppas ni förstår vad jag menar..

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Också nått att tänka på. Varför då använda någonting så definierat som termen paladin om de är tänkta att vara så olika. Som att kalla apelsiner för äpplen och sen när folk undrar varför och pekar på felet säga att "för jag tycker det". En paladin kan ju dock ha fått sin upphöjelse från andra ställen än just det goda, men då ändras ju också termen till fallen paladin, eller liknande, och krafterna får ju även de en annorlunda skruv även om de har samma resultat. Shamaner däremot är inte bundna till en specifik läggning på samma sätt, så där spelar det ju mindre roll. De kan hämta sina krafter från gott eller ont utan att det gör någon skillnad för deras tillhörighet så att säga.

Sen är det ju hela delen med hur det rätt effektivt halshugger den lilla strimma av lore som fanns kvar, och hur krystat det känns med att BEs skulle ha "stulit" det hela. Och vidare på den tråden kommer ju det iallafall jag känner är det största problemet med det hela, och det är att faktionerna numera är helt meningslösa. Horde och alliance är nu precis likadana, det finns ingenting som skilljer dem åt vilket gör faktionerna helt meningslösa. Det enda som nu skiljer sidorna åt är vilka raser som ingår och hur städerna och omgivningarna ser ut. Det som då istället vore det naturliga vore ju antingen fri formning av faktioner, med andra ord alla mot alla med guilder som självskapta grupperingar, eller ras-faktioner.

Vi kan ju som sagt inte göra någonting åt det hela, så att bli upprörd över det tjänar ju ingenting till, men man kan ju bolla med ämnet ändå.

Som jag sa tidigare, det har fortfarande inget att göra med D&D reglerna att göra, sen att dom kallar dom för just palladins i wow är en annan femma, precis som man lånar ord från olika saker i vardagen kan väl Blizzard använda den termen om dom känner för det? Du verkar bara ha hängt upp dig på just ordet "paladin" det har fortfarande inge större innebörd i spelet.
Du kan ju fortfarande var hur ond/god du vill i wow genom att välja o ganka folk/skita i o hjälpa folk lr inte, wow har inget med godhet lr ondhet att göra, dina handlingar påverkar ingenting, face it är du ute efter en bra story i ett spel är nog inte wow rätt spel för dig heltenkelt.

Sen håller jag som sagt med om att det är sugit att det knapp skiljer något faktionerna imellan, känner oxå en gnutta sorg när det inte är något som gör de unika längre.

Tycker Blizzard var slöa med just det valet att införa båda klasserna på vardera sida. Kanske är det för att göra instancer mer balancerade?
Gillar ändå inte instancer pvp är det som gäller.... och där är det horde som vinner 90% av matcherna :S vilket gör att jag går över till dem istället

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Om man kollar på hans xp-bar så ser man att han kommit en och en halv "plupp", då undrar jag: Hur mycket xp kan han fått från det sista han gjorde? Måste varit något quest som gett honom mer än 50000 xp väl?

Hoppas ni förstår vad jag menar..

Du ser inte från han som är lv.70, den du ser ifrån är lv.62.
Det är magen han har som target som dingar 70.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Du ser inte från han som är lv.70, den du ser ifrån är lv.62.
Det är magen han har som target som dingar 70.

Ah dumförklaring på mig då Lite trött

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Som jag sa tidigare, det har fortfarande inget att göra med D&D reglerna att göra, sen att dom kallar dom för just palladins i wow är en annan femma, precis som man lånar ord från olika saker i vardagen kan väl Blizzard använda den termen om dom känner för det? Du verkar bara ha hängt upp dig på just ordet "paladin" det har fortfarande inge större innebörd i spelet.
Du kan ju fortfarande var hur ond/god du vill i wow genom att välja o ganka folk/skita i o hjälpa folk lr inte, wow har inget med godhet lr ondhet att göra, dina handlingar påverkar ingenting, face it är du ute efter en bra story i ett spel är nog inte wow rätt spel för dig heltenkelt.

Sen håller jag som sagt med om att det är sugit att det knapp skiljer något faktionerna imellan, känner oxå en gnutta sorg när det inte är något som gör de unika längre.

Tycker Blizzard var slöa med just det valet att införa båda klasserna på vardera sida. Kanske är det för att göra instancer mer balancerade?
Gillar ändå inte instancer pvp är det som gäller.... och där är det horde som vinner 90% av matcherna :S vilket gör att jag går över till dem istället

Sant, de kan ju kalla det för vad de vill, men det ändrar ju inte på betydelsen av termen, och i den meningen så är en palladin den sorts krigare som finns i DD. Apelsiner och äpplen som sagt. När det gäller Storyn så stämmer det ju inte. Warcraft har en underbar lore, så att hitta en fungerande story i den är som att försöka hitta hö i en höstack... inte speciellt svårt. Det är ju bara lite synd att de gång på gång går från illa till värre för varje steg de tar i vidareutvecklingen av spelet.

Fast jag håller med om att det verkar väldigt slött med just valet att ge båda sidor alla klasserna. Jag tycker det skulle vart bättre att jobba på bättre balans mellan klasserna istället för att lösa det genom att ge båda sidorna exakt samma för och nackdelar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=38813
Bara mina perversioner som spelar in eller är det inte ganska hawt med en söt tjej med dreads och leatherarmor?
På den där bilden ser hon fookin amazing ut...

Jag och min polare sa precis det samma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Paladinen i rollspel är en "helig riddare" och får sina "krafter" från gudar varför de tradionellt alltid måste vara "lawfull good" och om de lämnar denna alignment förlorar de också alla sina egenskaper. Deras "krafter" skall alltså snarast ses som "gudomligt ingripande" och inte som magi.

"The paladin is a champion of justice and destroyer of evil, protected and strengthened by an array of divine powers. The epic paladin stands in the forefront of the battle against chaos and evil in the world, shining as a beacon of hope to all who fight the good fight."
-- wiki

Wow är inte d&d.

I wow är väl Paladiner mer åt heliga krigare hållet.
Sen beror det helt och hållet på vad du tcker är heligt.. Horde/alliance pallys behöver inte tillbe samma gud.

Angående shamans så är det väl Dranei som man anser "infört" det på alliance sidan. Om jag kommer ihåg rätt var dom väl en shamanistic race och är ganska säker på att du har en shaman(eller nått väldigt likt) i WC3:tft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Wow är inte d&d.

I wow är väl Paladiner mer åt heliga krigare hållet.
Sen beror det helt och hållet på vad du tcker är heligt.. Horde/alliance pallys behöver inte tillbe samma gud.

Angående shamans så är det väl Dranei som man anser "infört" det på alliance sidan. Om jag kommer ihåg rätt var dom väl en shamanistic race och är ganska säker på att du har en shaman(eller nått väldigt likt) i WC3:tft

Men termen palladin är inte knuten till just DD heller. En palladin är en förkämpe för det goda och guds vilja, en präst med rustning och dåligt humör, det är vad ordet betyder, oavsett spel. Och om det i WC-världen är så att en palladin är någonting annat än detta så betyder ju det att:
1. Det är rätt klass med fel namn (Alltså att klassen är som den ska men borde heta nått annat)
2. Det är fel klass med rätt namn (Namnet är rätt vilket gör att klassen är utformad fel)

Sen finns det ju mörka/onda/fallna/o.s.v. palladins med, men de får ändå sina krafter från en gud och deras jobb är ändå att tjäna denna gud.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
och där är det horde som vinner 90% av matcherna :S vilket gör att jag går över till dem istället

Säg inte det du, jag lirade Ally från början, då var det ofta så. Nu har jag spelat Horde några månader som 60 och det är faktiskt inte så, iaf inte för min x-realm.. Spelar med Defias, Vashj, Sylvanas etc.. Nu är det faktiskt ganska jämt, både i AB / WSG.. AV är en annan femma dock, där är Horde mer rika.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen igår och fick den idag

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Inte för att avbryta mitt i horde-paladin diskussionen här, men varför bryr ni er, egentligen alltså? Stör det er jättemycket när ni spelar och så? Jag skulle bli tokig om jag brydde mig om varje liten sak i Wow som inte stämmer efter lore, eller var ful, för brun eller lite för kort? Visst man bryr sig om sin egen char, men det är liksom klart där

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Vill börja,men ändå inte blir nog tvungen att sticka förbi efter skolan och inhandla det iaf..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men termen palladin är inte knuten till just DD heller. En palladin är en förkämpe för det goda och guds vilja, en präst med rustning och dåligt humör, det är vad ordet betyder, oavsett spel. Och om det i WC-världen är så att en palladin är någonting annat än detta så betyder ju det att:
1. Det är rätt klass med fel namn (Alltså att klassen är som den ska men borde heta nått annat)
2. Det är fel klass med rätt namn (Namnet är rätt vilket gör att klassen är utformad fel)

Sen finns det ju mörka/onda/fallna/o.s.v. palladins med, men de får ändå sina krafter från en gud och deras jobb är ändå att tjäna denna gud.

Eftersom det snackades om olika D&D alignments sa jag att det inte kommer därifrån.
Palladiner/ordet paladin kommer ursprungligen från Officerare i det Preatoriska (stavas det så på svenska?) gardet om jag inte missminner mig och har således egentligen inget att göra med "godhet", De var palatsets väktare, finns säkert nån snitsig latinsk förklaring på de tom man orkar leta).
Under medeltiden har jag för mig att de inte var krigare utan någon form av ledare inom dne katolska kyrkan.

Sen ger en snabb dictionary sökning ger dessa förklaringar:
- any one of the 12 legendary peers or knightly champions in attendance on Charlemagne.

- any knightly or heroic champion.

- A strong supporter or defender of a cause

så därför slåss Bloodelves som paladiner för sin/sina gudar för det dom anser vara rätt. Eftersom dom verkar vara magiknarkare och ha lite småhybris så tycker dom s'äkert att De ska härska över länder osv och anser det vara det enda rätta.

Om jag skulle beskriva en Bloodelf paladin skulle det bli typ:
A strong supporter of the bloodelf gods and heroic defender of the bloodelf cause.

Så jag anser klassen vara helt ok och går passa in i Lore relativt enkelt. Sen vet jag inte hur blizz har gjort det (orkar inte läsa)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Inte för att avbryta mitt i horde-paladin diskussionen här, men varför bryr ni er, egentligen alltså? Stör det er jättemycket när ni spelar och så? Jag skulle bli tokig om jag brydde mig om varje liten sak i Wow som inte stämmer efter lore, eller var ful, för brun eller lite för kort? Visst man bryr sig om sin egen char, men det är liksom klart där

Nja, ingen av oss kan ju göra någonting åt det iallafall, men för min egen del så finner jag det mest underhållande att leka lite med ämnet även om det inte förändrar någonting.

Och då jag redan sedan länge konstaterat att WoW i mitt tycke egentligen inte är något vidare bra spel (de tär ju inte dåligt, men inga topp-placeringar heller) så vore det ju rätt galet att störa sig på varje liten sak som man skulle kunna störa sig på. Men enda sedan bubbla+hs-taktiken först uppfanns så har paladins för mig varit fega små bepansrade smurfar som bara är tuffa så länge de inte riskerar någonting, och då alltså inte den typen som jag vill lira med, eller ens vara på samma sida som. Så just horde paladins stör mig extra mycket, även om jag kan ignorera dem precis som det mesta annat jag finner haltande i WoW.

Men som sagt, vi kan inte göra någonting åt det, men det är rätt kul att leka med iallafall imo.

ulath666:
Helt rätt. Jag menade dock på palladiner så som de förekommer i fantasy-sammanhang generellt sett och att det inte bara är i DD som de är armerade munkar utan även i så gott som varenda fantasy-histora som någonsin skrivits (där de förekommer). Och då WoW är ett fantasy-spel så borde ju det ligga rätt nära till hands. Speciellt då verklighetens palladiner nog hade lika mycket att göra med magi som en sten på havets botten. Men det är ju en fråga om sammanhang imo. Och oavsett sammanhang så blir det ju fel. I verklig mening borde de vara en ren krigarklass utan magier, och efter fantasy-modellen borde de få sina krafter från sin gud och inte magi. Och inget av det stämmer in på WoW. Så man är nog fast vid att wow-paladins är lite speciella, varesig man gillar det eller ej.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
För lätt med andra ord.

Hur vet du det? Hela hans guild kanske lät honom få aggro på lvl70 mobs och direkt efter så slaktade hans guild dom på två röda. Han kanske inte ens lootade några mobs, han blev healad och buffad mm.

Eller du tror att alla andra andra i hans guild bara tittade på när han levlade och lämnade in quest, därför är dom bara lvl 60-62?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

ulath666:
Helt rätt. Jag menade dock på palladiner så som de förekommer i fantasy-sammanhang generellt sett och att det inte bara är i DD som de är armerade munkar utan även i så gott som varenda fantasy-histora som någonsin skrivits (där de förekommer). Och då WoW är ett fantasy-spel så borde ju det ligga rätt nära till hands. Speciellt då verklighetens palladiner nog hade lika mycket att göra med magi som en sten på havets botten. Men det är ju en fråga om sammanhang imo. Och oavsett sammanhang så blir det ju fel. I verklig mening borde de vara en ren krigarklass utan magier, och efter fantasy-modellen borde de få sina krafter från sin gud och inte magi. Och inget av det stämmer in på WoW. Så man är nog fast vid att wow-paladins är lite speciella, varesig man gillar det eller ej.

Nu kommer jag inte ihåg vad det står mer än beskrivningen av paladins till wow, men Deras magier kan väl komma från sina gudar likväl som nånting annat?

Iofs finns det inte så mycket aktiva gudar som jag fattat det i WoW. Men även om präster/palas tar sina spells från magi så är ju paladinen fortfarande en typisk paladin. En armerad präst med stora vapen och kämpar för det goda. Sen vad som är ont och vad som är gott beror ju helt på från vilken ras man ser det hela.
Efter WC3 känns ju inte ocs särkilt mycket mer benägen till ondska än human etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Fan vad man blev rädd nyss, började fundera varför jag bara hade 3 skivor och när rutan popar upp att man ska sätta i cd4..
Men den 4:de skivan fanns i ett litet fodral under manualen.
Btw, alla mina skivor funkade prima, bara ni svenskar som inte har kvalite på grejjorna.

Samma sak här. Lite fundersam blev man innan man såg cd4 fodralet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nja, ingen av oss kan ju göra någonting åt det iallafall, men för min egen del så finner jag det mest underhållande att leka lite med ämnet även om det inte förändrar någonting.

Och då jag redan sedan länge konstaterat att WoW i mitt tycke egentligen inte är något vidare bra spel (de tär ju inte dåligt, men inga topp-placeringar heller) så vore det ju rätt galet att störa sig på varje liten sak som man skulle kunna störa sig på. Men enda sedan bubbla+hs-taktiken först uppfanns så har paladins för mig varit fega små bepansrade smurfar som bara är tuffa så länge de inte riskerar någonting, och då alltså inte den typen som jag vill lira med, eller ens vara på samma sida som. Så just horde paladins stör mig extra mycket, även om jag kan ignorera dem precis som det mesta annat jag finner haltande i WoW.

Men som sagt, vi kan inte göra någonting åt det, men det är rätt kul att leka med iallafall imo.

ulath666Helt rätt. Jag menade dock på palladiner så som de förekommer i fantasy-sammanhang generellt sett och att det inte bara är i DD som de är armerade munkar utan även i så gott som varenda fantasy-histora som någonsin skrivits (där de förekommer). Och då WoW är ett fantasy-spel så borde ju det ligga rätt nära till hands. Speciellt då verklighetens palladiner nog hade lika mycket att göra med magi som en sten på havets botten. Men det är ju en fråga om sammanhang imo. Och oavsett sammanhang så blir det ju fel. I verklig mening borde de vara en ren krigarklass utan magier, och efter fantasy-modellen borde de få sina krafter från sin gud och inte magi. Och inget av det stämmer in på WoW. Så man är nog fast vid att wow-paladins är lite speciella, varesig man gillar det eller ej.

Kul att någon inte slaviskt följer fantasymallen då, tycker jag. Att få sina krafter från gud, är ju en form av magi. Vad sedan källan till magin kommer ifrån är en annan femma. Sen har jag förstått att du gillar att spekulera i detta, men jag finner inga bra argument till varför blood elves inte ska vara paladins, mer än att du inte vill kämpa vid deras sida, samt att faktionernas skillnader reduceras.

Även jag kan hålla med om att Blizzard är lata på den punkten att de har gjort som de gjort med klasserna, istället för att utveckla nya. Frågan är hur mycket tid, kraft och balanseringar hit och dit det skulle krävas för att implementera nya klasser, som håller en jämförbar kvalitet med de övriga.

I loren så är man en "blood knight" ändå, trots att ens ras kallas för paladin.

Hur som helst, jag tycker fördelarna väger upp nackdelarna. Första gången jag fick höra hur det skulle bli i expansionen var jag skeptiskt, men det har smält in och gett nya intryck. Jag tror helt enkelt folk förknippar paladins för mycket med den "goda" sidan, och ser detta som ett slags snedkliv. Eller ja, det är väl rättare sagt så det ligger till. Det hade nog bara räcka med att ändra namnet till bood knight i UI:et för att dessa diskussioner skulle extremt minimeras. Då blir det automatiskt som en ny klass, men fortfarande en ren kopia av paladin. Folk hänger upp sig på småsaker.

Jag menar, ska man vara petig så känns WoW-loren ändå ganska förvrängd. Personligen tycker jag inte den delen utav spelet inget är särskillt attraktivt, längre, i alla fall. De kunde ha dukat upp det betydligt mycket snyggare för att få en mer tilldragande faktor till historien.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ang paladiner och horde. Jag bryr mig väl inte så jättemycket, men Blizzard borde ju ha nyttjat Death Knights, vilka fanns i WC2. Det hade känts betydligt bättre (och fasen vad tungt det hade varit. )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Varför köpa nytt? Jag har Geforce FX5500, jag klarar mig på det. Pröva ominstallation.

Verkar bara vara när jag gör något utöver wow (kör i windowed mode) konstigt för jag har 2Gb minne och det hackade inte i vanliga wow.

Kör med klassiskt windows nu och det verkar hjälpa lite. Plus att jag var iväg och köpte kylare till gpu'n + minnena.

Får se om det slutar hacka snart

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Nu kommer jag inte ihåg vad det står mer än beskrivningen av paladins till wow, men Deras magier kan väl komma från sina gudar likväl som nånting annat?

Iofs finns det inte så mycket aktiva gudar som jag fattat det i WoW. Men även om präster/palas tar sina spells från magi så är ju paladinen fortfarande en typisk paladin. En armerad präst med stora vapen och kämpar för det goda. Sen vad som är ont och vad som är gott beror ju helt på från vilken ras man ser det hela.
Efter WC3 känns ju inte ocs särkilt mycket mer benägen till ondska än human etc.

Sant. Det finns rätt mycket som inte stämmer med vad det det inomfantasy-ramar egentligen borde vara. De har ju lånat rätt friskt och sen ändrar på innebörden av det som de lånat. Paladins (och präster för den delen) som använder sig av magi på samma sätt som magiker är ju bara en sak. Sen finns det ju hela NE-rasen, som enligt traditionell fantasy borde vara mer eller mindre onda, men inte är det. Dvärgar som släpper in alver i deras städer och så vidare. Så man ska väl inte vara så förvånand

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Kul att någon inte slaviskt följer fantasymallen då, tycker jag. Att få sina krafter från gud, är ju en form av magi. Vad sedan källan till magin kommer ifrån är en annan femma. Sen har jag förstått att du gillar att spekulera i detta, men jag finner inga bra argument till varför blood elves inte ska vara paladins, mer än att du inte vill kämpa vid deras sida, samt att faktionernas skillnader reduceras.

Även jag kan hålla med om att Blizzard är lata på den punkten att de har gjort som de gjort med klasserna, istället för att utveckla nya. Frågan är hur mycket tid, kraft och balanseringar hit och dit det skulle krävas för att implementera nya klasser, som håller en jämförbar kvalitet med de övriga.

I loren så är man en "blood knight" ändå, trots att ens ras kallas för paladin.

Hur som helst, jag tycker fördelarna väger upp nackdelarna. Första gången jag fick höra hur det skulle bli i expansionen var jag skeptiskt, men det har smält in och gett nya intryck. Jag tror helt enkelt folk förknippar paladins för mycket med den "goda" sidan, och ser detta som ett slags snedkliv. Eller ja, det är väl rättare sagt så det ligger till. Det hade nog bara räcka med att ändra namnet till bood knight i UI:et för att dessa diskussioner skulle extremt minimeras. Då blir det automatiskt som en ny klass, men fortfarande en ren kopia av paladin. Folk hänger upp sig på småsaker.

Jag menar, ska man vara petig så känns WoW-loren ändå ganska förvrängd. Personligen tycker jag inte den delen utav spelet inget är särskillt attraktivt, längre, i alla fall. De kunde ha dukat upp det betydligt mycket snyggare för att få en mer tilldragande faktor till historien.

Jo den klassiska mallen av fantasy är ju rätt uttjatad, det håller jag med om. Men jag tycker det sitter lite illa att då ändå använda termerna och namnen från mallen, men sen ändra innebörden. Det känns lite avigt, speciellt när man är en gammal fantasy-räv själv ^^ Dock tror jag inte att man kan förknippa palladings för mycket med det goda eftersom en palladin (i fantasy-sammanhang) måste vara god för att behålla sina krafter. Är en palladin någonting annat än god så ändras även termen därefter, till dark o.s.v.

Sen håller jag med om att det nog skulle räcka med att döpa om dem för att i praktiken få slut på hela debatten om det, vilket också gör att jag undrar varför man inte höll sig till blood knights, vilket jag tycker är ett ypperligt namn. Men som sagt, jag gillar att spekulera, så jag lär nog sitta och spinna vidare i detta garnnystan även om jag så är ensam

När det gäller balanseringen så är det min teori att Blizzard försöker göra för många nöjda. De försöker få alla klasser kapabla att stå emot alla andra klasser, vilket inte funkar så bra. Jag tycker bara att det är naturligt att man har någon klass man får jättepisk av, så länge det finns någon klass man också piskar själv. Alla klasserna behöver en akilleshäl så att säga. Och när nu blizzard försöker ta bort detta och balansera ut alla klasser mot varandra så blir det mest en sörja av det. Sen har de ju haft 2 år på sig, de borde ju ha kommit på nått vid detta laget. Men det är ju min teori.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Håller helt klart med dig angående balanseringen. Gillar dock faktiskt hur klasserna är nu rent spelmässigt och hur de typiska rollerna suddas ut litegrann. Kan såklart inte svara för alla klasserna, men alla verkar kunna spöa alla nu mer eller mindre. Känns aldrig som man har några säkra kort längre, men stark/svagheten finns ändå kvar X vs Y hos respektive.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har haft BC sen release men PvP:ade ihop dom sista honorn pointsen för shoulders, är på väg till Blasted Lands nu för att sedan ta mig in i Dark Portal.

Är det någon som har lite tips om hur/var jag ska questa nu för att levla så fort som möjligt?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har haft BC sen release men PvP:ade ihop dom sista honorn pointsen för shoulders, är på väg till Blasted Lands nu för att sedan ta mig in i Dark Portal.

Är det någon som har lite tips om hur/var jag ska questa nu för att levla så fort som möjligt?

Gör _alla_ quests i hellfire peninsula, sen drar du vidare till zangarmarsh ( du borde vara runt 62-63)