Burning Crusade-tråd (använd denna tillsvidare)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Gör _alla_ quests i hellfire peninsula, sen drar du vidare till zangarmarsh ( du borde vara runt 62-63)

Tackar, fann några quests där nu.
Då påbörjar man levlandet (igen) då

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Är det någon som har lite tips om hur/var jag ska questa nu för att levla så fort som möjligt?

Som democalyps sa. Lycka till att hitta mobs Hela området är helt sönderfarmat just nu, det är lagom kul att behöva vänta på sin tur när man är van vid att bara gå ut och kötta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Som democalyps sa. Lycka till att hitta mobs Hela området är helt sönderfarmat just nu, det är lagom kul att behöva vänta på sin tur när man är van vid att bara gå ut och kötta.

Det är ju as låg respawn tid. Jag har inte haft några som helst problm att questa.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Det är ju as låg respawn tid. Jag har inte haft några som helst problm att questa.

Den långa spawn-tiden gör snarare att det blir just svårare att questa ibland. Vissa gånger hinner man ju knappt döda en mob innan han och 2-3 adds hinner spawna igen. Kul när man är nere på halv hp och låg mana.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp

Men jag kan hålla med de flesta här att dom skulle görra paldinerna mer
"onda", det skulle ifs innebära att dom var tvungna att ändra Alliance
Shamaner också.

Hur som helst är det inget vi kan göra åt detta ändå, bara att acceptera.

Jag läste inte igenom resten av sidorna nu, men jag stör mig på att alla ser alliance som "goda" och horde som "onda". Är det inte så att båda sidorna bara kämpar för sin rätt? Det är väl burning legion som är onda? Jag är inte så påläst på warcraft historia, men det är så jag ser det. Jag håller dock med om att det borde vara en hake med att vara BE paladin, eftersom deras paladinkrafter är tagna genom korruption. Shamaner däremot är väl ändå inte onda utan använder bara naturens krafter för att stärka sig i krig. Om nån class är ond så är det ju Warlock.

Rätta mig om jag har fel....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Den långa spawn-tiden gör snarare att det blir just svårare att questa ibland. Vissa gånger hinner man ju knappt döda en mob innan han och 2-3 adds hinner spawna igen. Kul när man är nere på halv hp och låg mana.

Mjo, men det är bättre att det är så här än att sitta och campa i 5 minuter på respawn för att sedan se när någon äcklig bloodelf paladin tar killen

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Hej,

Har startat en mage på en ny server. Vi var och qestade i går kväll i en grotta (i det nya landet). Dock var det en kille som tog alla småbossar före oss (vi som väntat 10 min på honom) Blev lite frustrerad på honom och bad han krypa under en sten och dö så vi som spelade "rättvist" kunde fortsätta. Kan tillägga att vi bjöd in honom men han avböjde.

Nu i morse hade man fått sig en varning på posten i spelet för opassande språk har jag för mig att det var. Är det någe man borde oroa sig för?

Man har iaf med detta lärt sig att inte be folk dö under en sten.

Mvh

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

Usch vad jag känner att jag hamnar med i "den stora dumma massan" av BE paladins när folk drar generaliseringar. Gillar inte att spela "over populated" klasser, men BE paladin tilltalar ju mig faktiskt.

Hoppas ganska snart se en balans.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jag läste inte igenom resten av sidorna nu, men jag stör mig på att alla ser alliance som "goda" och horde som "onda". Är det inte så att båda sidorna bara kämpar för sin rätt? Det är väl burning legion som är onda? Jag är inte så påläst på warcraft historia, men det är så jag ser det. Jag håller dock med om att det borde vara en hake med att vara BE paladin, eftersom deras paladinkrafter är tagna genom korruption. Shamaner däremot är väl ändå inte onda utan använder bara naturens krafter för att stärka sig i krig. Om nån class är ond så är det ju Warlock.

Rätta mig om jag har fel....

Naturens krafter är Druider, Shamaner använder sig av andar hos djur och de döda och liknande. När det gäller ont eller gott så beror det ju på vem man frågar. Burning legion är säkert inte onda om man frågar dem. När det gälelr horde och alliance så tycker jag det är rätt simpelt. De är ju itne uträtt onda eller goda, men alliance framstår ändå som de snälla, gulliga godhjärtade gänget med glorian nära till hands, och horde är de krigiska, brutala nissarna med bara är ute efter att röva och förstöra... ganska mycket som gott och ont. Det är som med klasserna där namnet inte alltid stämmer med vad de är, det heter inte gott och ont, men i praktiken är det ju ändå den bilden som målas upp.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Som democalyps sa. Lycka till att hitta mobs Hela området är helt sönderfarmat just nu, det är lagom kul att behöva vänta på sin tur när man är van vid att bara gå ut och kötta.

Äsch, jag spelar på Defias Brotherhood (RP-PVP) realm, inga bekymmer precis Men flyttar min char när jag dragit 70.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Skulle det vara möjligt att installera en US-Version av Burning Crusade på ett EU-wow och sedan uppgradera sitt EU account?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Skulle det vara möjligt att installera en US-Version av Burning Crusade på ett EU-wow och sedan uppgradera sitt EU account?

Det tror jag.. iallfall installationen borde inte vara några problem.
Sen om det går att uppgradera kontot med en us version vette fan.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Det tror jag.. iallfall installationen borde inte vara några problem.
Sen om det går att uppgradera kontot med en us version vette fan.

Jag tänkte mer på att ladda hem burning crusade för att slippa alla dessa jävla pisse skivor.
Och sedan köper jag BurningCrusade här i Sverige

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Naturens krafter är Druider, Shamaner använder sig av andar hos djur och de döda och liknande. När det gäller ont eller gott så beror det ju på vem man frågar. Burning legion är säkert inte onda om man frågar dem. När det gälelr horde och alliance så tycker jag det är rätt simpelt. De är ju itne uträtt onda eller goda, men alliance framstår ändå som de snälla, gulliga godhjärtade gänget med glorian nära till hands, och horde är de krigiska, brutala nissarna med bara är ute efter att röva och förstöra... ganska mycket som gott och ont. Det är som med klasserna där namnet inte alltid stämmer med vad de är, det heter inte gott och ont, men i praktiken är det ju ändå den bilden som målas upp.

Du har en poäng i det du säger. Orcerna är brutala, men de ha väl också blivit plågade endel och är mäkta sura över sin förlust av sitt hem, Undead saknar hjärtan för att de är döda och bryr sig inte om andras känslor, men troll och tauren är ju hyffsat fredliga raser. Trollen tror på det andliga och Tauren vill skydda och bevara naturen.

The scource däremot är väl ändå rätt igenom onda?

Permalänk
Medlem

Lvl 62, äntligen får en prova victory rush. Chillar å levlar inte så hårt. Ska ju va skojj med!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Du har en poäng i det du säger. Orcerna är brutala, men de ha väl också blivit plågade endel och är mäkta sura över sin förlust av sitt hem, Undead saknar hjärtan för att de är döda och bryr sig inte om andras känslor, men troll och tauren är ju hyffsat fredliga raser. Trollen tror på det andliga och Tauren vill skydda och bevara naturen.

The scource däremot är väl ändå rätt igenom onda?

Vilket är lite varför jag alltid funderat på vad tauren gör på horde-sidan, de känns lite felplacerade där Men som sagt, Orcer är ju rätt brutala, och jag tror ju inte de borde blivit snällare av det som hänt dem, undead är ju rätt osympatiska mot i stort sett allt annat och även om troll inte är direkt krigiska, så är de ju ändå ett stam-folk med rätt gott om stridiheter i bagaget. Så att horde skulle vara "the bad guys" är ju rätt självklart. Det sägs ingenstanns, och om man frågar så heter det inte så, men bilden som ges är ändå att horde är den mörka sidan. Kanske inte lika mörk som scource eller burning legion, men ändå på den onda sidan av linjen. Och alliance framtsälls ju som de civiliserade och godhjärtade folken som mer än gärna lånar ut socker till grannarna och rött hus med vitt staket, 2 ungar, hund och en volvo och hela köret. The good guys helt enkelt... men igen, det heter ju inte så, även om det är så det framställs.

Så vad som är ont och vad som är gott i wow tycker jag är rätt simpelt att peka ut. När folk säger att horde och alliance inte är ont och gott så är det ju bara det finstilta, helhetsbilden är ju en annan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har haft BC sen release men PvP:ade ihop dom sista honorn pointsen för shoulders, är på väg till Blasted Lands nu för att sedan ta mig in i Dark Portal.

Är det någon som har lite tips om hur/var jag ska questa nu för att levla så fort som möjligt?

Gör om hellfire ramparts om och om igen till l69 om du nu vill det, har du grupp går det fort och du slipper alla jobbiga personer som campar spawnsen för questmobs

Permalänk
Medlem

Bullen: En kompis till mig har också 2gb ram och Geforce 5500 och det hackar som om han skulle ha 256mb ram och geforce 2 vilket är ganska skummt. Körde själv med Geforce 2 och 512mb ram när jag spelade wow för första gången och det hackade inte ens nära lika mycket. Kommer du fram till en lösning så dela gärna med dig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vilket är lite varför jag alltid funderat på vad tauren gör på horde-sidan, de känns lite felplacerade där Men som sagt, Orcer är ju rätt brutala, och jag tror ju inte de borde blivit snällare av det som hänt dem, undead är ju rätt osympatiska mot i stort sett allt annat och även om troll inte är direkt krigiska, så är de ju ändå ett stam-folk med rätt gott om stridiheter i bagaget. Så att horde skulle vara "the bad guys" är ju rätt självklart. Det sägs ingenstanns, och om man frågar så heter det inte så, men bilden som ges är ändå att horde är den mörka sidan. Kanske inte lika mörk som scource eller burning legion, men ändå på den onda sidan av linjen. Och alliance framtsälls ju som de civiliserade och godhjärtade folken som mer än gärna lånar ut socker till grannarna och rött hus med vitt staket, 2 ungar, hund och en volvo och hela köret. The good guys helt enkelt... men igen, det heter ju inte så, även om det är så det framställs.

Så vad som är ont och vad som är gott i wow tycker jag är rätt simpelt att peka ut. När folk säger att horde och alliance inte är ont och gott så är det ju bara det finstilta, helhetsbilden är ju en annan.

Men om man däremot ser till folket som spelar på de båda sidorna verkar det som om det är alliance som är den genomonda sidan, och horde den goda ;). Night Elfs brukar iaf vara mycket otrevliga mot min tauren.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

föresten..
Funkar 2.0 moddarna till BC?
annars börjar jag fan grina..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
föresten..
Funkar 2.0 moddarna till BC?
annars börjar jag fan grina..

Jupp, funkar

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Den långa spawn-tiden gör snarare att det blir just svårare att questa ibland. Vissa gånger hinner man ju knappt döda en mob innan han och 2-3 adds hinner spawna igen. Kul när man är nere på halv hp och låg mana.

I agree. Skulle döda lite orcher i hellfire, och även om det var övercampat med folk så hade jag knappt tid att avsluta en kill innan en ny mob spawnade i röven på mig. Visserligen går det fort och när det lugnat ner sig lite och man vill dra upp en alt så är det säkert hur bra som helst, men innan man vant sig? Jag är inte van vid att dö utanför instanser med min main

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jupp, funkar

Underbart

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
I agree. Skulle döda lite orcher i hellfire, och även om det var övercampat med folk så hade jag knappt tid att avsluta en kill innan en ny mob spawnade i röven på mig. Visserligen går det fort och när det lugnat ner sig lite och man vill dra upp en alt så är det säkert hur bra som helst, men innan man vant sig? Jag är inte van vid att dö utanför instanser med min main

Mja, tycker det är jävligt najs dock, att mobsen spawnar snabbare ju fler folk som är där.

lvl 64 atm och Incinerate verkar äga!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg dagarna då wow släpptes..
Var ju helt sinnessjukt.
Första grottorna i goldshire där man ska döda råttor var lagom överbefolkade.

kanske en 2-300 personer i samma grotta.
Helt jävla galet

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Kommer ihåg dagarna då wow släpptes..
Var ju helt sinnessjukt.
Första grottorna i goldshire där man ska döda råttor var lagom överbefolkade.

kanske en 2-300 personer i samma grotta.
Helt jävla galet

För att inte tala om trollgrottan där man ska döda bossen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Du har en poäng i det du säger. Orcerna är brutala, men de ha väl också blivit plågade endel och är mäkta sura över sin förlust av sitt hem, Undead saknar hjärtan för att de är döda och bryr sig inte om andras känslor, men troll och tauren är ju hyffsat fredliga raser. Trollen tror på det andliga och Tauren vill skydda och bevara naturen.

The scource däremot är väl ändå rätt igenom onda?

Orcerna var ju trevliga shamaner och levde fridfullt tills burning legion och blood pacten med mannorath(?) gjorde de galna och dödade massa dranei och tågade genom portalen tillslut.

Själva scourge är inte onda egentligen, de blir ju styrda av sin ledare bara, som visserligen är ond.

Så varken alliance eller horde är onda, de försöker bara överleva. Men burning legion däremot, de vill inge annat än förstöra världar, har ni inte läst loren?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Även om det är mycket folk nu så är det inte riktigt så packat som det kan vara vid alla startområden när det bara är 3-4 realms uppe. Där snackar vi tjockt med lvl 1-gubbar som ingen kommer att spela på mer än i 5 min.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Lvl 25 med min bloodelf nu :3 spelade inte igår så det har segats

Permalänk
Medlem

Lvl 58 med min bloodelf nu. Inte spelat på 3 dagar så det har gått slött...

Jag kan inte hjälpa att bli irriterad på dessa kommentarer. Får mig bara att vilja tycka folk ska skaffa sig ett jobb, för man kan inte tycka att det går segt om man är 25. Jag har spelat flitigt och är 18, men hinner dock bara spela 2-3 timmar på kvällarna.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower