Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Nej, har inte gjort något med den, byte den för ungefär 1 månad sedan då den gick sönder dock hade jag samma problem med den när jag försökte få igång Live igen.

Direkt när jag försöker logga in på Marketplaces står det, "Your account has been suspended due to a problem with your payment option, säker på att det står så för att jag använder E-kort vilket gör att de inte kan dra pengar ifrån mig varje månad, men det ska väl inte ha med saken att göra igentligen jag ska kunna gå in på modify och ändra tillbaka till silver?

Ring till deras Support och beskriv problemet. Du är antagligen flaggad med något då det ifrån deras håll ser ut som att du byter kreditkort / saknar pengar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
kollat runt lite och försökt hitta men förgäves, nån som vet ifall NHL 08 är regionsfritt? till 360n ofc

Den är inte regionsfri.
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dh-49-en-70-23cu.html

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

var och köpte orange box och måste säga fyfan vilket spel Portal va, haha helt underbart!

team fortress 2 är riktigt roligt med

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Har ett sjukt irriterande problem. På mitt live-konto står det att jag är från United Kingdom. Antar att det är därför jag får spela mot en massa retarderade britter med skituppkoppling.
Går detta att ändra? Har letat i alla menyer osv men hittar ingenting!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har spelat PGR4 med ratt? Har hört lite varierande åsikter om hur det funkar. Gillar PGR4 stenhårt och skulle vilja köpa en ratt men det känns ju lite onödigt om det inte funkar något vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Har ett sjukt irriterande problem. På mitt live-konto står det att jag är från United Kingdom. Antar att det är därför jag får spela mot en massa retarderade britter med skituppkoppling.
Går detta att ändra? Har letat i alla menyer osv men hittar ingenting!

I dashboard går du till system, console settings och väljer locale.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Enligt Webhallen kom 360-versionen av Orange box ut den 18:e, men jag hittar det inte på t.ex. Elgigantens hemsida. Är Orange box till 360 ute ännu och om inte, när släpps det?

Permalänk
Medlem

Orange Box finns på Onoff, såg det i Ystad iaf.

edit: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52564?opendocum...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Orange Box finns på Onoff, såg det i Ystad iaf.

edit: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52564?opendocum...

Ok, tiptop! Danke Schön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ok, tiptop! Danke Schön.

Kein problem

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd

Någon här som provat köra 360 på en gammal 4:3 CRT?
Det går att välja 1280x1024 va? Sen vid spel så minskar den automatiskt till WS, eller har jag fått det fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Någon här som provat köra 360 på en gammal 4:3 CRT?
Det går att välja 1280x1024 va? Sen vid spel så minskar den automatiskt till WS, eller har jag fått det fel?

Har provat fungerar bra. Spelar oftast på en 19" TFT med just den upplösningen också, vackert. Så köp, det är på tiden nu! När Mass Effect snart e här.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tjena är det bara jag som dreglar efter Naruto Rise of a nija ser riktigt ballt ut kommer 2 november puhh riktigt kul, någon som kommer köpa det förutom jag heh?

Sedan har vi Assassin's Creed ooo ser riktigt bra ut länktar heheh blir en dyr månad för mig puhh offrar live guld för dessa två spelen hehe har inte råd att förnya gulmedlemskapet den månaden lol

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena är det bara jag som dreglar efter Naruto Rise of a nija ser riktigt ballt ut kommer 2 november puhh riktigt kul, någon som kommer köpa det förutom jag heh?

jag kommer iaf köpa naruto på release

hehe fixade nyss
The One Free Bullet [40] - Finish Episode One firing exactly one bullet. Grenade, crowbar, rocket, and Gravgun kills are okay!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Har forbokat Naruto:RoaN Ser riktigt skoj ut

Gillade serien till ca avnsitt 50 sedan blev det skit, men spelet ser riktigt roligt ut

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Har forbokat Naruto:RoaN Ser riktigt skoj ut

Gillade serien till ca avnsitt 50 sedan blev det skit, men spelet ser riktigt roligt ut

va slutade du vid 50 puhhh jag följde hela serien gör det än hehe, efter 50 så börja det ändå hända en del grejer riktigt bra avsnitt det är bara över 100 som det blir skit med alla fillers osv.

läste att man kan möta varandra över live sen hhe det får lätt bli ett par fighter live hoho nopp nu skall man sticka till plugget segt....

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

fan de e synd att dom gjort konsoll versionen på Team Fortress 2 så dåligt ;/ tvingas att köpa de till PC med i princip alla servrar med mer än 10 spelare laggar, leaderbordsen funkar inte, interfacet hänger sig efter typ varje game så man måste reboota konsollen, blää

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

bläddrade lite i tråden men hittade inte svar på denna noob-fråga:
precis beställt en 360 och undrar: hur funkar det med live-medlemskap och live-poäng för att kunna spela online och vad kostar det? har förstått att man behöver guld för att kunna spela alls?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
bläddrade lite i tråden men hittade inte svar på denna noob-fråga:
precis beställt en 360 och undrar: hur funkar det med live-medlemskap och live-poäng för att kunna spela online och vad kostar det? har förstått att man behöver guld för att kunna spela alls?

guld kostar 69kr i månaden, och det är allt du behöver betala för att kunna spela online, ladda ner demos, spelfilmer etc

du behöver inte guld ifall du inte vill spela online du kan spela singeplayer / kolla dvd filmer med silver

edit: "Live-poäng" som du kan köpa i affärer är bara för att tanka vissa arcade spel, eller vissa speciella teman etc det är i princip inget du behöver

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

tackar!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

För att fortsätta Live-diskussionen.. är det bara jag som tycker att det är helt värdelöst att de drar 69 kr automatiskt varje månad, istället för att jag själv betalar in pengarna?

Jag menar, det borde ju vara så att jag får en påminnelse ett tag innan månaden är slut och om jag inte betalar, så får jag inte använda Live helt enkelt. Riktigt kasst!

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
För att fortsätta Live-diskussionen.. är det bara jag som tycker att det är helt värdelöst att de drar 69 kr automatiskt varje månad, istället för att jag själv betalar in pengarna?

Jag menar, det borde ju vara så att jag får en påminnelse ett tag innan månaden är slut och om jag inte betalar, så får jag inte använda Live helt enkelt. Riktigt kasst!

Hmmm men de har de nu.. Jag köper mitt live via game när jag känner ok nu har jag pengar och tid köper då tremåndards kort på 199kr.
som fick för ett par dagar sen ett mail från xboxlive som angav att guld går ut den 25 o ifall jag vill förnya den så kan jag klicka på länken eller köpa hos någon spelbutik....

se de har de

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Hmmm men de har de nu.. Jag köper mitt live via game när jag känner ok nu har jag pengar och tid köper då tremåndards kort på 199kr.
som fick för ett par dagar sen ett mail från xboxlive som angav att guld går ut den 25 o ifall jag vill förnya den så kan jag klicka på länken eller köpa hos någon spelbutik....

se de har de

Jo, det är ju sant.. kanske skulle ha skrivit att jag menade om man betalar med VISA, då är det tydligen så att de drar pengar automatiskt. Jag har inte haft min krysslåda i en månad än, så jag kan ju inte säga att jag är 100 säker. Men det visar sig väl.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Need for speed Prostreet finns att tanka på Live!.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Kör på min 22tum datorskärm, vilken upplösning blir bäst tro :p?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Kör på min 22tum datorskärm, vilken upplösning blir bäst tro :p?

Hmm, vad sägs om att prova? Se vad du gillar bäst?:P;)

Permalänk
Medlem

Skall nog förboka Mass Effect i dagarna, jag behöver bara lämna in 3st gamla xbox spel + betala 1 € så får jag det. Känns som ett kap.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
guld kostar 69kr i månaden, och det är allt du behöver betala för att kunna spela online, ladda ner demos, spelfilmer etc

du behöver inte guld ifall du inte vill spela online du kan spela singeplayer / kolla dvd filmer med silver

edit: "Live-poäng" som du kan köpa i affärer är bara för att tanka vissa arcade spel, eller vissa speciella teman etc det är i princip inget du behöver

Det går att göra mer än spela singleplayer/kolla dvd med silver

Man kan göra ALLT med silver som med guld förutom att spela multiplayer.
Tanka demos mm går utmärkt.

Detta är du nog fullt medveten om, men jag ville förtydliga det du skrev.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Jo, det är ju sant.. kanske skulle ha skrivit att jag menade om man betalar med VISA, då är det tydligen så att de drar pengar automatiskt. Jag har inte haft min krysslåda i en månad än, så jag kan ju inte säga att jag är 100 säker. Men det visar sig väl.

på min box drog dom varje månad automatiskt från mitt visa.. tills mitt visa blev knäckt och jag beställde nytt då fick jag mejl om att mitt visa kort inte var i bruk och jag skulle skriva in nya uppgifter för att ha kvar live.

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .j
Det går att göra mer än spela singleplayer/kolla dvd med silver

Man kan göra ALLT med silver som med guld förutom att spela multiplayer.
Tanka demos mm går utmärkt.

Detta är du nog fullt medveten om, men jag ville förtydliga det du skrev.

kanske det men det var inte jag, så tack

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |