Alla fyndtips från mellandagsrean

Dreamlinux, gör skäl för sitt namn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag har svårt att bli imponerad av nya distributioner. De har sällan något nytt att komma med och när de har det, brukar det vara obetydligt krafs. Vad är häftigt med Dreamlinux? Inte ett dyft. Inte ens namnet är häftigt. Dreamlinux är inte ens en parentes. Det är på sin höjd en gäspning.

Du behöver inte bli imponerad, jag tipsade till dem som inte har använt linux inna och ville prova

Permalänk
Medlem

har hållt på att installera och greja nu. fast jag får det inte att funka någe bra med olika partioner. har en 60gigs disk. hur ska jag partionera den. skriv gärna rekomenderade storlekar på dom osså. vill få det så bra som möjligt. är lite halv kass när det gäller det i linux.

MVH JOhnny

edit: fick lite hjälp av en polare. gjorde en root på 55gig och en swap på 5. men sen när allt var installerat så har jag bara 1.6gig ledigt på hårdisken. tycker det låter lite konstigt. någon som kan hjälpa?

edit2: problemet e lost. men hur andrar man sa man far svenskt tangentbord

Allt är löst nu

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
Du behöver inte bli imponerad, jag tipsade till dem som inte har använt linux inna och ville prova

Ja, givetvis kretsar inte hela världen kring mig och vad jag tycker. Alla är fria att utveckla och/eller använda vilken distribution de önskar. Jag uttryckte bara min åsikt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

kan man lira cs på detta?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
kan man lira cs på detta?

Inte i linux. Du kan väl köra någon virtuel windows maskin.
Eller dualboot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
Inte i linux. Du kan väl köra någon virtuel windows maskin.
Eller dualboot

Nu är det någon som far med osanning, senast jag testade fungerade "cs", med hjälp av cedega fint i linux.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raw
Nu är det någon som far med osanning, senast jag testade fungerade "cs", med hjälp av cedega fint i linux.

Var det jag menna typ.
Ber om ursäkt jag formulera mig fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
sedan att xfce är runt 3-4 år äldre än OS X.... kan ju undra vem som lånat av vem, och om det ens är relevant. det är ju ett bra UI.

ser nice ut, är nog behändigt för folk som inte använt linux så mycket.

Vad jag vet så började NeXT utveckla det som blev OS X redan i slutet av 80 början på 90 talet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emophic
Vad jag vet så började NeXT utveckla det som blev OS X redan i slutet av 80 början på 90 talet?

Stämmer bra, deras forskning/utveckling lade grund till både MS och Mac's utseende.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

ok. Fick antagligen en trojan på min windows burk igår så nu blir det en linux runda.

ska testa dreamlinux

edit:

njao. funkade väl hyffsat tills jag skulle installera mitt ati kort via kontrollpanelen. slutade med att den pajjade mina befintliga drivare istället. Blev ubuntu efter det.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

*Laddar hem för test*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
[B]sedan att xfce är runt 3-4 år äldre än OS X.... kan ju undra vem som lånat av vem, och om det ens är relevant. det är ju ett bra UI.

du kanske borde kolla på tidigare version av mac os. dom har ju trots allt så gott som alltid haft toppanelen så jag tvivlar rätt starkt på att osx har snott xfce när dom var först med toppanel.
Xfces tidigare versioner alltså upp till 3 var ju en så gott som copycat av CDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sami
du kanske borde kolla på tidigare version av mac os. dom har ju trots allt så gott som alltid haft toppanelen så jag tvivlar rätt starkt på att osx har snott xfce när dom var först med toppanel.
Xfces tidigare versioner alltså upp till 3 var ju en så gott som copycat av CDE

var av 4 hörn en meny placerats känns ju inte så unikt direkt.. men hur är det med saker som filhanterarens utformning tex? den som används nu är ju liknade utformad. (och det känns allt viktigare)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint