Måla chassi insida med bitumenfärg?

Permalänk

Måla chassi insida med bitumenfärg?

Biltema samt andra butiker har färg som är baserad på bitumen och vax. Kan det vara lämpiligt att använda sån färg för att ljuddämpa chassit? Blir färgen vaxartad/kladdig när den har torkat?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Jag tycker att det verkar vara smidigare att pensla färg än att skära till mattor. Bitumen ska ju också vara bättre på att dämpa vad jag har förstått.

Permalänk
Medlem

Har du nån länk till, hmm färgen ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Art nr: 36-2431 på Biltema, står att den har en bra ljuddämpande effekt om man målar tjockt skikt.

Permalänk
Medlem

Skulle nog tippa på att mattor är bättre. Ska det hjälpa med färg ska det ju som du sa vara ett tjockt lager... Går säkert fortare och blir säkert mycket bättre resultat med dämpningsmattor... Även sånt finns på biltema

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Har själv sånna ljuddämpningsplattor från biltema. Dämpar hyffsat mycket ljud. Konstigt nog så höjs temperaturen i datorn inte så mycket, max några grader blev det för mig.

Permalänk

kan säja att den färgen är som tjära unjefär.. när den torkat så är den fortfarande väldigt klibbig...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows