Antec Performance P18x P19x-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Jag har bara toppfläkten på low, och den håller både CPU (E5300) och mitt passiva grafikkort (3870) riktigt svala.

CPU max 55°C - Prime95/2h (idle 35°C)
GPU max 69°C - efter två rundor i 3DMark06 (idle 44°C)

SSD vore inte dumt nu...

http://pici.se/pictures/TysiSHXcJ.jpg

Satan vad snyggt (vad är det för kylare?)!! Synd att den där fläkten låter mer på Low än en CPU-fläkt + bakfläkt som kyler lika mycket.

Permalänk

Det är en Schyte Orochi.

Jag är riktigt nöjd med 20 cm fläkten. (nån 12 cm fläkt får inte ens plats, Orochi'n är för stor, sjukt stor, galet stor)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Det är en Schyte Orochi.

Jag är riktigt nöjd med 20 cm fläkten. (nån 12 cm fläkt får inte ens plats, Orochi'n är för stor, sjukt stor, galet stor)

heh, det var ingen överdrift. Jag har sett Orochi i Solo så trodde P180 mini hade gott om plats för den men det är svårt att få grepp om hur kolossal den är om man inte ägt den själv. Varför blev det en Orochi och inte Passiv ninja eller HR01-plus?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
heh, det var ingen överdrift. Jag har sett Orochi i Solo så trodde P180 mini hade gott om plats för den men det är svårt att få grepp om hur kolossal den är om man inte ägt den själv. Varför blev det en Orochi och inte Passiv ninja eller HR01-plus?

Inet hade kampanj på dem, 208:- om jag minns rätt.

Men idag hade jag inte ens köpt den för det, så otyplig att man gråter varje gång man ska montera HDD, ta ut moderkort eller dra nån sladd.

Men kyler fint gör den. Speciellt i Mini P180, där 20 cm fläkten sitter precis ovanför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Inet hade kampanj på dem, 208:- om jag minns rätt.

Men idag hade jag inte ens köpt den för det, så otyplig att man gråter varje gång man ska montera HDD, ta ut moderkort eller dra nån sladd.

Men kyler fint gör den. Speciellt i Mini P180, där 20 cm fläkten sitter precis ovanför.

208 kr är ju sjukt billigt för en sådan kylare så det var ju inget dåligt köp. Då fattas det bara en SSD för dig.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Mmm, SSD vore trevligt.

Permalänk
Medlem

Någon här som vet nåt ställe man kan få tag på en sidopanel med fönster till P183an? Har googlat runt lite men endast hittat ställen som skeppar till USA och UK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tneegarn
Någon här som vet nåt ställe man kan få tag på en sidopanel med fönster till P183an? Har googlat runt lite men endast hittat ställen som skeppar till USA och UK.

Går ju att göra själv om inte annat, sidan kostar nog itne mycket mer än 200kr från Antec sen lite plexi å någon timmas jobb

Permalänk
Medlem

Tror ni att en glasmästare skulle kunna göra det jobbet? Jag är inte så värst inne på det här med chassimoddning än, så lämnar ju hellre över det till ett proffs om det är enda lösningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tneegarn
Tror ni att en glasmästare skulle kunna göra det jobbet? Jag är inte så värst inne på det här med chassimoddning än, så lämnar ju hellre över det till ett proffs om det är enda lösningen

det tvivlar jag på för det är mer metallarbete än glashantverk, riktigt snygg ursågning måste göras med sticksåg i långsamt tempo.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tneegarn
Tror ni att en glasmästare skulle kunna göra det jobbet? Jag är inte så värst inne på det här med chassimoddning än, så lämnar ju hellre över det till ett proffs om det är enda lösningen

Är du säker på att det är ett datorchassi du ska ha? Låter som ett akvarium passar bättre...

Permalänk
Medlem

Får man plats med ett 5870 i en Antec P182a och är det bara jag som tycker det är svårt att få kabeldragningen snygg i chassit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymmarn
Får man plats med ett 5870 i en Antec P182a och är det bara jag som tycker det är svårt att få kabeldragningen snygg i chassit?

Ja och Ja.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det tog tid att få till kabeldragningen i P18x, men när man väl drar den som man ska, så blir det liksom snyggt på köpet

Däremot hatar jag iallafall buntband! De pajade på löpande band när jag försökte använda dem... Det bara MÅSTE finns ett enklare, smidigare sätt som man kan integrera färdigt i lådan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Problem med Ljud ingångarna på min front till ett P183 chassi.
Datorn fattar inte att jag kopplat in mitt headset via dem.

-Har kollat att kabeln är rätt dit satt på moderkortet vilket det är. Det finns 2 olika kablar från frontpanelen och rätt sladd är i.

Moderkortet som jag använder är: ASUS P7P55 WS Supercomputer

mvh
MAtte

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jag tyckte det tog tid att få till kabeldragningen i P18x, men när man väl drar den som man ska, så blir det liksom snyggt på köpet

Däremot hatar jag iallafall buntband! De pajade på löpande band när jag försökte använda dem... Det bara MÅSTE finns ett enklare, smidigare sätt som man kan integrera färdigt i lådan.

Jag gillar inte heller det speciellt när sladdarna bara kan gå genom på ett sätt annars tar det i dörren, jag har klippt buntbanden som satt på nätagget från början sen ska jag sära på sladdarna lite mer och tejpa allt så det blir så platt som möjligt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Hmm, ska inte antec släppa nåt nytt chassie snart?

Det har varit farligt tyst därifrån tycker jag, Antec P200 kanske?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hmm, ska inte antec släppa nåt nytt chassie snart?

Det har varit farligt tyst därifrån tycker jag, Antec P200 kanske?

Många har pushat för ett nytt Solo nu när Antec Supporten varit på forumet och tagit emot frågor och idéer annars har det mest varit mini-ITX chassin från Antecs sida.

Permalänk
Medlem

Dom har ju släppt two hundred och six hundred också relativt nyligen... (totalt ointressanta lådor för min del), plus lite mini-ITX grejer, plus att de tex uppdaterat P183 litegrann så det har ett hål för CPU-sockeln och extra skruvhål för SSD:er...

Men visst, knappast något revolutionerande!

LANboy Air är väl även på gång, men även det är ett chassi helt skild från min smak...

Håller väl med er andra: en lite djupare P150/Solo/Designer uppdatering som även har 120mm fläkt i fronten och lite annat godis, vore inte så dumt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Det är väl tyvärr bara att inse att Antec tjänar mycket mer pengar på gamer- och standardchassin. Tysta lådor är nog ingen större kassako för dem, och därmed blir det inte mycket nyheter heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Det är väl tyvärr bara att inse att Antec tjänar mycket mer pengar på gamer- och standardchassin. Tysta lådor är nog ingen större kassako för dem, och därmed blir det inte mycket nyheter heller.

Tror dessvärre du har rätt. Dessutom ökar konkurrensen kring tysta chassin, konsumenter som inte är så seriösa köper hellre lådor av lägre kvalitet som Fractal Design Define R2 eller Coolermaster Sileo 500 och sparar lite pengar.

Vill man ha ett Solo till sina långa grafikkort så blir man tvungen att kapa i hårddiskburarna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Har haft min antec P182B i snart 3år köpte det i juli 2007. Är nöjd med det fast hatar original fläckarna.(Det där med tre stegs kontrollen) Och har inte orkat byta dom. Funderar på att köpa ett nytt chassi dock fast då ska jag använda detta till HTPC. Finns bilder i mitt galleri.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Keeper of Traditions

Funderar faktiskt på att köpa ett P183, bara 1249 på inet nu, synd bara att min CPU-kylare inte får plats i ett p193, annars hade jag tagit ett sånt istället.

Dock tycker jag att dem kunde lanserat ett nytt chassie i performance serien nån gång =S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tycker mitt P182 är trevligt dock lite för stort för min smak, ska nog kolla om någon vill byta mot ett Solo eller något annat mindre chassi, kanske ett mindre Lian Li.

Permalänk

Kör någon här Antec Mini P180 tillsammans med Corsair H50?

Jag kör nu H50 i mitt 902, och märkte då att om jag har grafikkortet i den absolut översta kortplatsen (MSI 790FX-GD70) så stöter den undre delen av kylaren emot kortet när kylaren är monterad i den bakre fläktplatsen. Detta gjorde att jag inte kunde använda Crossfire tillsammans med H50, utan fick köra på ett kort som jag monterade i en undre kortplats.

Frågan är om det är samma sak i Mini P180?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Kör någon här Antec Mini P180 tillsammans med Corsair H50?

Jag kör nu H50 i mitt 902, och märkte då att om jag har grafikkortet i den absolut översta kortplatsen (MSI 790FX-GD70) så stöter den undre delen av kylaren emot kortet när kylaren är monterad i den bakre fläktplatsen. Detta gjorde att jag inte kunde använda Crossfire tillsammans med H50, utan fick köra på ett kort som jag monterade i en undre kortplats.

Frågan är om det är samma sak i Mini P180?

Har inget själv men med blåtta ögat så ser det ut som att det finns lite mer plats till godo.

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=14951

http://www.sweclockers.com/imagebank/200803/InsidaPciplatser0...

Permalänk

Sant, men å andra sidan ser det så ut i mitt 902 också. Hmm, får fortsätta kolla runt på diverse forum om saken. Tack för svar i alla fall.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Är det nån som testat om det blir nån skillnad i ljud/vibrationer om man monterar nätagget utan plåt-hållaren?

Nån som testat om fläkten i undre facket verkligen behövs även om man har diskarna där? tycker att undertrycket som skapas av nätagget borde dra in tillräckligt med luft. Möjligtvis skull man sätta igen hålen på baksidan under agget för att tvinga luften att dras in från framsidan. Såg att denna fläkt var optional på P183.

/Dea

Visa signatur

Antec P182, Asus P8Z77-I Deluxe, I5-3570K, 8GB DDR3-1600, 120GB SSD, GTX260 Black Edition, Corsair HX520
FC8-Evo, Gigabyte GA-Z77N-WIFI, I3-3225, 8GB DDR3-1600, 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dea_1:

Är det nån som testat om det blir nån skillnad i ljud/vibrationer om man monterar nätagget utan plåt-hållaren?

Nån som testat om fläkten i undre facket verkligen behövs även om man har diskarna där? tycker att undertrycket som skapas av nätagget borde dra in tillräckligt med luft. Möjligtvis skull man sätta igen hålen på baksidan under agget för att tvinga luften att dras in från framsidan. Såg att denna fläkt var optional på P183.

/Dea

Hållaren gjorde ingen skillnad för mig iaf, hade ett P180 innan där den inte fanns och i mitt P182 som jag har nu kör jag med.

Vad gäller fläkten så kan den vara bra om man kör 4 diskar nere eftersom nätagget får käka värmen själv från diskarna då vilket kommer leda till högre ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vad gäller fläkten så kan den vara bra om man kör 4 diskar nere eftersom nätagget får käka värmen själv från diskarna då vilket kommer leda till högre ljudnivå.

Håller med Fesen, även med bara två diskar. Jag hade hålen runt nätagget förtejpade tidigare och körde utan fläkt (efter att ha läst om det på silentpcreview). Det funkade ju bra men sen insåg jag att fläkten på mitt HX620W började låta onödigt mycket när det blev varmt. Fläkten där nere är tillbaka och tejpen borta. Nätaggregatet är svalt och tyst och fläkten lika sval och tyst.