Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

någon som kan tipsa på en bra ratt till PS3? lr det kanske kmr lite flera när GT5 släpps?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Har skaffat en ps3, saker man borde tänka på? tips på bra streaming program till datorn etc etc?
Går det bra att streama 720/1080p material?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Har skaffat en ps3, saker man borde tänka på? tips på bra streaming program till datorn etc etc?
Går det bra att streama 720/1080p material?

Tversity och ja 720P funkar perfekt för mig iaf. Trådburen nätverkskoppling är ett måste.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag fick en vit ps3 i julklapp.

Har lite problem med internet dock. Löser det antagligen annars BRB

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Inaktiv

kan du ta en bild på den?

Permalänk
Medlem

There you go!

Har en fråga, har en dator med 2 lan uttag. Tar ett till adsl modemet och ett till switchen, sen kopplar jag en sladd mellan ps3 o switchen. Sen har jag konfigurerat datorn som huvudingång för internet som sedan delar ut internet:et till switchen och vidare till ps3. När jag sedan gör test connection i ps3:an står det "The attempt to obtain an IP adress timed out." Har inte valt någon inställning manual utan tagit allt på automatic. Någon som vet ungefär vad mer jag kan testa?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^

Har en fråga, har en dator med 2 lan uttag. Tar ett till adsl modemet och ett till switchen, sen kopplar jag en sladd mellan ps3 o switchen. Sen har jag konfigurerat datorn som huvudingång för internet som sedan delar ut internet:et till switchen och vidare till ps3. När jag sedan gör test connection i ps3:an står det "The attempt to obtain an IP adress timed out." Har inte valt någon inställning manual utan tagit allt på automatic. Någon som vet ungefär vad mer jag kan testa?

Den förväntar sig DHCP hos värden. Ge dynamiskt IP till PS3:an eller så väljer du ett IP på datorn och sedan ställer du in det manuellt på PS3:an

Permalänk
Medlem

Nu tar vi det lite lugnt

Ska jag sätta ett 192.168.0.xxx på datorn och sedan exakt samma på ps3an?

Tack för att du orkar svara ens. Har alltid svårt för LAN.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Ja något sånt. Eller så sätter du datorn på att dynamiskt tilldela ett IP.

Permalänk
Medlem

Verkar inte fungera alls. Gud vad drygt detta är. Har inget att spela heller :/. Får väl pröva syrrans wlan imorrn. Dumma sony!

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Är det helt kört att hitta en 60gb version någonstans tror ni? :/

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^

Har en fråga, har en dator med 2 lan uttag. Tar ett till adsl modemet och ett till switchen, sen kopplar jag en sladd mellan ps3 o switchen. Sen har jag konfigurerat datorn som huvudingång för internet som sedan delar ut internet:et till switchen och vidare till ps3. När jag sedan gör test connection i ps3:an står det "The attempt to obtain an IP adress timed out." Har inte valt någon inställning manual utan tagit allt på automatic. Någon som vet ungefär vad mer jag kan testa?

Nu vet jag inte riktigt hur man gör med en switch men min dator har också två LAN-ingångar (får internet tilldelat från en router) och när jag skulle dela ut internet till min bärbara så bryggade jag bara "anslutning till lokalt nätverk 1&2", sen har jag för mig att det funka. Kan dock fungera annorlund när modemet är direkt kopplet till dotorn vet inte hur det ligger till riktigt.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Är det helt kört att hitta en 60gb version någonstans tror ni? :/

Blocket och Tradera finns ju iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte232
Nu vet jag inte riktigt hur man gör med en switch men min dator har också två LAN-ingångar (får internet tilldelat från en router) och när jag skulle dela ut internet till min bärbara så bryggade jag bara "anslutning till lokalt nätverk 1&2", sen har jag för mig att det funka. Kan dock fungera annorlund när modemet är direkt kopplet till dotorn vet inte hur det ligger till riktigt.

Då tog du ena lan uttaget till modemet och det andra direkt till laptopen? Behöver man inte en speciell sladd då?

Tack

EDIT: Nu löste det sig, vetikatten vad jag gjorde, kommer inte ihåf

Tackar igen!

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Fick Guitar Hero III idag, FYFAN va ballt:) Jag o storebrorsan stog o rockade i några timmar:)

Notis: PS3 är nog en ganska populär julklapp:) Grannkompisen fick sig ett utan att önskat sig de:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Då tog du ena lan uttaget till modemet och det andra direkt till laptopen? Behöver man inte en speciell sladd då?

Tack

EDIT: Nu löste det sig, vetikatten vad jag gjorde, kommer inte ihåf

Tackar igen!

Har en router mellan dator och modem, men så bra att det funkar nu.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Tversity och ja 720P funkar perfekt för mig iaf. Trådburen nätverkskoppling är ett måste.

Hur bär du dig åt för att få .mkv filer att fungera?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hur bär du dig åt för att få .mkv filer att fungera?

Behöver väl inte vara mkv?

Permalänk
Medlem

Uncharted installerat, ska se hur demot är nu Sen blir det ny tv imorrn/onsdag Gud vad roligt!

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Jo, spelkonsol var hyffsat populärt i år.

Då fick man lite julklappar också

Spider-Man 3, Die Hard 4.0, The Simpsons Movie & Ratchet & Clank: Tools of Destruction.

Permalänk

Mina julklappar: Ratchet & Clank: Tools of Destruction, Uncharted: Drake's Fortune, Guitar Hero III: Legends of Rock, Spider-Man 3, Pirates of Caribbean 3: At Worlds End

En hel del fast vissa var iofs brorsans...

Blir en del spelande idag...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

GH3 ftw.

fick iofs inga gaming relaterade julklappar själv.
sånt köper jag själv och får garanterat det jag vill ha

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
någon som kan tipsa på en bra ratt till PS3? lr det kanske kmr lite flera när GT5 släpps?:)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=324740

Permalänk
Medlem

ska iväg och köpa assassins creed nu och ett annat spel...kaaaaanske uncharted, får se.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

http://www.sv-electronics.com/soundvision3/index.php/action/i...

Är detta bluff? Är den som 60GB versionen bara 20GB mer? Från vilket land kommer den och kan den göra samma saker som svenska tro?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

För att få .mkv att streamas via TVersity behöver du ett antal codecs.

ffdshow, AC3filter, Haali media splitter

Och det som kanske behövs ändras är detta
ffdshow video decoder; codecs; h264 ska stå på libavcodec
AC3filter; Stereo 2/0, 16Bits PCM
ffdshow Audio Decoder ; codecs; AC3 ska stå på disabled

Ska gå att få igång Subtitles på nått sätt i inställningarna. men när jag har ställt in det så vill den inte spela upp filmen och tversity crashar. om nån vet så posta gärna

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
http://www.sv-electronics.com/soundvision3/index.php/action/i...

Är detta bluff? Är den som 60GB versionen bara 20GB mer? Från vilket land kommer den och kan den göra samma saker som svenska tro?

Jag misstänker att det är en amerikansk version, vad jag vet har de bättre stöd för ps2 spel i övrigt är de nog samma som 60gb versionen som säljs här.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

fick FF XII, grymt kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
fick iofs inga gaming relaterade julklappar själv.
sånt köper jag själv och får garanterat det jag vill ha

Jag fick pengar från mormor/morfar och mamma/pappa. Köpte de tre filmerna och spelet som jag skrev om innan
Sen fick man så klart lite andra julklappar, men det hade blivit Off-Topic i PlayStation 3-tråden

Permalänk
Medlem

Jag fick Beowulf till ps3 i julklapp, men har inte öppnat det än. Är spelet okej eller ska jag byta det mot t ex Assassins Creed?