Permalänk
Hedersmedlem

M visar vart stationerna leder.. helt rätt. Men problemet var att jag valde en quest som var i St. Martin's och dit hade jag inte tillträde ännu. Man skulle snacka med Lann först innan man fick tillträde dit.

Permalänk
Inaktiv

Men har man valt att 'track quest' så ser man ju på kartan var man ska...

Permalänk
Hedersmedlem

det visste jag inte då har jag lärt mig något nytt

Permalänk
Medlem

Med mina 2Gb ram och min gamla Intel Pentium 4 3.0GHz processor, samt ett Ati Radeon 2600HD Pro 512 mb grafikkort så kör jag allting (DX10) på högsta utan ett enda lagg
Är stolt och glad över det, de flesta andra verkar ha crashar, fps problem osv.

Spelet i sig p0wnar totalt Älskar konceptet, men mest älskar jag hack n slash stilen. Så grymt skönt spel.

Kan inte folk skriva lite vad de heter och sånt? Kanske posta en bild på sin gubbe?
Själv kommer jag göra det snart, när jag har bestämt mig för vad jag ska vara.

Gött.

Visa signatur

AMD x4 3.2 4GBRAM 9800GT 1GB

Permalänk
Medlem

skulle nån kunna förklara för mig hur PVP funkar i detta spel?

Permalänk
Medlem

Det har nog inte kommit än, eller?
Iallafall, det finns eller kommer komma PVP arenor som man kan slåss på tror jag.
Mer vet jag inte ><

Visa signatur

AMD x4 3.2 4GBRAM 9800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Om du ska PVPa nån får ni först "parta" och sen gå ut ur staden, och där kan ni sen göra er hostile, typ. Har inte testat själv men.. som sagt ska arenor komma.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja subscriba
Någon som gör det och kan säga om det är värt det eller ej?

Visa signatur

AMD x4 3.2 4GBRAM 9800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Finns det någon Sweclockers guild eller så som man kan joina?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XertnA
Finns det någon Sweclockers guild eller så som man kan joina?

det finns det, kika här

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Tjo, installerade HGL och körde i dx 10 utan problem sen skulle jag gå in och köra igen i dx 10 men då laggade allt svin mkt redan i menyn där man väljer character. I dx 9 så fungerar det också klockrent. Någon som har en lösning? Har vista

Edit.
Hittade felet, installerade en nyare version av drivrutinerna till graffat men jag kunde inte heller ha den nyaste versionen för då blir alla filmer vita...

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur många man kan vara i ett "party"

Permalänk

Hur funkar detta nu med subscriptions? Man kommer inte ha tillgång till updates utan att subscriba eller? Tycker att man borde kunna köpa dessa senare separat.

Jag absolut vägrar månadsavgift! Inte för att tjura, men jag tycker det är absolut vidrigt. Skulle jag gilla detta spel lika mycket som D2 så skulle det kosta mig tusentals kronor.

Kan någon vara så hemskt söt och reda ut detta för mig?

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk
Medlem

Jag körde HGL på min gamla dator, med 20-25 fps på sämsta grfikinställningarna.

Nu har jag beställt:
AMD ATHLON X2 6000+
2 GB PC 6400
Sapphire HD3850 256mb
Gigabyte GA-M57SLI-S4
Hiper 580watt
Windows XP
mm...

Jag tänkte spela HGL på högsta inställningarna, vad tror ni min fps kommer att ligga på?

Permalänk
Hedersmedlem

det kommer ju definitivt flyta på utan problem.. det kan jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Jag körde HGL på min gamla dator, med 20-25 fps på sämsta grfikinställningarna.

Nu har jag beställt:
AMD ATHLON X2 6000+
2 GB PC 6400
Sapphire HD3850 256mb
Gigabyte GA-M57SLI-S4
Hiper 580watt
Windows XP
mm...

Jag tänkte spela HGL på högsta inställningarna, vad tror ni min fps kommer att ligga på?

jag har ju nått "liknande"

har en 6400+ cpu, lika mycket minne(också 6400), har iofs ett 3870 512mb, och XP.

absolut högsta grafik och de har bara laggat på en bana, en rätt tidigt i början, runt level 4-6 däromkring. kom sjukt många såna små imps eller vad de var och drog ner min fps på runt 10.. annars ligger jag runt 40-50.

kanske lite lågt, vet inte.. Men så länge jag kan köra på fullt, och de flyter, så är jag nöjd.

och bara för o kolla... Om jag drar ner till "spel-shoppen" i stan o endast köper spelet, kan jag då lira online o få uppdateringar o allt? eller man måste köra nån subscription? isåfall, hur mycket och hur ofta? och hur? kan man också dra ner till spel affären o köpa nått gamecard där eller?

Permalänk
Medlem

ingen subscription överhuvudtaget krävs. det enda du får med subscribtion är lite unika föremål då och då. alla uppdateringar och onlinefunktioner osv finns Eller ja, du kan inte skapa en guild Men du kan gå med i.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
ingen subscription överhuvudtaget krävs. det enda du får med subscribtion är lite unika föremål då och då. alla uppdateringar och onlinefunktioner osv finns Eller ja, du kan inte skapa en guild Men du kan gå med i.

jotack. har köpt spelet nu.

Blev ju faktiskt duktigt besviken. 500kr, och för 100 spänn extra i månaden så fick man ju duktigt mycket extra.

Hardcore Mode
Guild Creation and Management
Larger Stash
Themed Events and Quests
Unique Event Items
Special Event Pets
New Levels to Explore
New Monsters

New Weapons
New Skills and Spells
New Character Classes
Raid-Level Areas
Seasonal / Themed Events and Items
Additional Difficulty and Game Play Modes
Additional PvP Modes and Rewards
Achievement Rewards
Advanced Guild Management Tools
Web-based Rankings and Character Viewing
Achievement Rewards
Advanced Guild Management Tools
Web-based Rankings and Character Viewing

Tänkte jag postar de här så kan folk se vad man får om man betalar 100kr extra i månaden.. kanske stoppar vissa från o köpa det?

Permalänk

9.9 dollar är det väl ändå? det är inga 100 kr=) och vafan är 70 spänn extra i månaden, inte ens en drink i baren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
9.9 dollar är det väl ändå? det är inga 100 kr=) och vafan är 70 spänn extra i månaden, inte ens en drink i baren.

95.48kr för o vara lite mer exakt..

och jo, visst. det är inte mycket.

Men jag köpte spelet i tro om att de var "gratis" o ha full access till vad som fanns i spelet. ^^

Men visst, kanske dumt av mig o inte ta reda på mer..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
95.48kr för o vara lite mer exakt..

och jo, visst. det är inte mycket.

Men jag köpte spelet i tro om att de var "gratis" o ha full access till vad som fanns i spelet. ^^

Men visst, kanske dumt av mig o inte ta reda på mer..

Har du legat i koma?

1.00 USD=6.39627 SEK

Hur får du då 9.9 dollar till 95kr? Jag får det till 63kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Har du legat i koma?

1.00 USD=6.39627 SEK

Hur får du då 9.9 dollar till 95kr? Jag får det till 63kr

Ligger du i koma?

Den 1 Januari 1999 infördes valutan Euro, den finns fortfarande kvar.

1€ = 9.56kr.

9.99*9.56=95.48Sek

peace out.

Permalänk
Hedersmedlem

har för mig någon skrev att priset var 9.9 dollar? :S Det var där jag baserade min räkning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
har för mig någon skrev att priset var 9.9 dollar? :S Det var där jag baserade min räkning.

Tihi fniss

och Banck skrev dollar. De var därifrån du fick dollarn, misstänker jag.

Var han fick dollar ifrån vet jag inte. Men han spelar kanske i US och inte i Europa...

vad vet jag?

Permalänk
Medlem

Varför betala i månaden för ett så ohyggligt tråkigt spel?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Jag gillar hellgate starkt, riktigt najs med item uppgraderingar och sånt, questerna är ganska kul, och karaktärerna ser badass ut ^^.
Spelar blademaster lvl 17 atm på singleplayer.

När jag stängde ner spelet som vanligt försvann min lvl 18 blademaster för 3 dagar sen T_T. Om man bröjar spela multi, sparas gubbarna på nån server då eller något? Vill helst inte att det händer igen.

Multiplayer verkar bara gimpat och lika dyrt som mina wowvanor :(. Men jag är väl illa tvungen att regga mitt account snart eftersom polarna ska börja lira så småningom. Och att spela utan subscribe är inget jag är sugen på.

Som tur är så går det snorfort att lvla. Och det är roligare än de flesta spelen att lvla upp igen. Sen fick jag chansen att lägga lite av mina skills i willpower så jag kan använda mina vapen, gjorde ett misstag och uppgraderade mitt vapen så den krävde mer willpower, så jag fick springa runt med ett svärd tills jag lvlat.

Spelet får 4/5 i betyg av mig i alla fall, har inte varit såhär road av ett singleplayer spel sen overlord

Edit: Störigt att tutorialen är avkryssad när man startar en ny char, kom på att man hade stash idag (om tutorialen tar upp det vet jag inte)

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på spelet, och det flyter inte överdrivet bra på min burk.
Om nån vill köpa det, skicka ett PM, konto osv följer med och har även dye kit från förbokningen

Permalänk

Skönt med ett nytt lir att spela på burken iaf. Än så länge är det underhållande.

Permalänk

Funkar bra hos med med max allt, men jag får spela det i dx9. Ljudet funkar inte så bra i dx10 för mig.

Jag har bra fps i dx10 men ljudet gör det ospelbart så jag håller mig till dx9.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Fungerar detta spel att köra tillsammans över ett lokalt nätverk, eller måste alla spela på internet?