Permalänk
Medlem

Jag fick 8/9 men behövde inte göra teletestet. Min syn var för kass för att jag skulle duga till i militären så jag fick mest sitta och rulla tummarna medans de andra cyklade och fick pungen smekt och annat roligt.
Överlag var mönstringen riktigt tråkig. Det enda spännande som hände var att jag höll på att bli överkörd av en buss.

Detta var 1991 vill jag minnas.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

8/9
Hamnade som förare på Strf 9040. Inget teletest. Mönstrade 2004.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

7 om jag inte minns fel.

Blev inte antagen till lumpen pga att jag inte spelat fotboll under mitt liv så jag skulle "inte vara van vid miljön"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Ska mönstra 20 nov. Kan någon vara vänlig och förklara var telgraftestet innebär/går ut på?

Så som jag minns det (gjorde telegrafiprovet under mönstring i mitten av 90-talet) så sitter man vid en dator med hörlurar på sig och får höra olika morsetoner. Man får först en kort introduktion om vilka toner som representerar några olika bokstäver. Sedan börjar provet och man får höra tonerna för olika bokstäver och ska för varje tonsekvens lyckas klicka på rätt bokstav.

T.ex. man hör "da-di-di-di" (-- . . .) och ska minnas att den morsekoden motsvarar bokstaven B, och ska därför klicka på rutan med ett "B" på. Det går långsamt i början, men sedan allt snabbare och snabbare. Det är olika omgångar, och för att ta sig vidare till nästa omgång måste man klickat tillräckligt många rätt, annars åker man ut och testet avslutas. Vad jag minns klarade jag mig till tredje-fjärde omgången nånting, sedan gick det för fort och jag åkte ut.

Telegrafiprovet var dock bara avsett för att hitta personer med bra tonsinne/naturlig fallenhet för telegrafi, för tjänstgöring som telegrafist/signalist. Så ett dåligt resultat påverkade alltså inte ens lämplighet att få andra typer av kvalificerade tjänster. Jag har ingen aning om det fortfarande används vid mönstring i dagsläget eller ej.

Permalänk
Medlem

Fick 9/9

Permalänk
Medlem

8/9, hade nog kunnat få ganska nära full pott om jag inte hade gjort provet tidigt på morgonen efter en natts riktigt dålig sömn.

Permalänk
Medlem

8/9, jag hade antagligen fått 9 om jag inte stressat igenom det så mykcet. Alla mina kompisa drog efter mindre än 15min och då hade jag gjort ungefär hälften. När kompisarna hade gått stressade jag ingenom den andra halvan på mindre än 5 min

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur smart är du?[v.2]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
antingen hänger alla sveriges klipska killar på sweclockers, eller så är det nåt fel på testet.

Jag gissar på det senare.

Ja, eller så svarar bara de som fick bra i tråden.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

7/9 på allmäntestet
9/9 på kondition
8/9 på styrka
9/9 på psyk och ledarskap
A hörsel
B syn
A färgseende

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Jag svarade seriöst på de frågor som jag tyckte verkade roliga. Vilket var den första, därefter tryckte jag bara på nästa. (Struntade i att svara)

Fick 1/9 på testet. Sen psykologen, åkte ut ganska direkt. Missade första bussen hem med 5 minuter. ;[

Permalänk

Jag fick 8/9 var för några år sedan. Då var det inga fysikfrågor iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Har för mig att alla som fick 7 eller bättre fick göra teletestet.

Som jag minns det var det frivilligt? Var länge sedan dock...

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

typ 4 eller nåt.. Skulle säkert kunna fått 7-8 om jag ville.. men klickade fel på saker som jag kunde för att inte visa mig för bra

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

9. Enligt försvarsmakten själva i alla fall ska det bara vara 4% av de mönstrande som får full pott. Tror att de onaturligt höga resultaten på forumet kan ha att göra med att vi är nördar och förväntas ha hög IQ. Man blir inte duktig på datorer om man inte är duktig på att tänka logiskt.