Permalänk

Klocka mitt Radeon 850XT?

Jag har aldrig klockat förut och tänkte bara testa och se om det blir någon förbättring i det spelet jag gillar att lira online. Jag har ett Radeon 850XT och undrar om jag kan klocka det. Vilket är det bästa programmet att använda för det, och hur högt kan jag gå? Har läst i forumet att många kör med Riva Turner, men hur tusan vet man vad mitt kort pallar och inte pallar? Nån som testat med samma kort som jag har?

Jag har orginalfläkten på och vet heller inte om jag måste skaffa annan kylning om jag klockar det, eller kan jag köra på samma grejer som redan är på?

Permalänk

Har precis börjat clocka och har läst mycket. Testa ATI Tools, såg ut att vara bra som tusan. Sen finns det ju också RivaTuner eller nått sånt hette det.

Precis överklockat mitt grafik kort till max

Permalänk

Jepps, men jag kan ju kanske sabba nåt? Vet inte alls hur man bör hålla kolla på det där innan man pajar nåt.

Permalänk

Ingen vet hur mycket just ditt kort pallar, det är olika från kort till kort. Det du ska hålla koll på är dina temps, jag hade ett Ati x800 xt förut och vet att det kunde bli väldigt varmt med orginalkylaren, så jag tror inte du kommer nå några värsting resultat. Men så länge kortet inte blir för varmt och du höjer lite i taget så behöver du inte vara orolig för att du ska ta sönder ditt kort