Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
6 st:
Dotter,Moder,Mormor,Far,Morfar,Mormors Far

8 st:
Dotter,Moder,Far,Morfar,Dotter,Moder,Far,Morfar

fel! 4 st. (incest är ok om man håller det innom familjen.)

Förlåt. Men jag tyckte bara att nivån på gåtorna är riktigt låg..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Gåta:
En snigel hade ramlat ner i en 5 meter djup, tom, brunn. Varje timme så kröp han upp 2 meter. Men efter den ansträngningen så var han tvungen att vila en halvtimme och gled då ner en meter igen. Hur lång tid tog det för snigeln att komma upp till brunnens kant?

5.5 timmar.

Dold text
Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

du måste ju ställa en ny gåta.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
du måste ju ställa en ny gåta.

Så man får inte svara med rätt svar om man inte kommer med en ny gåta? Vilken tur att jag la den i spoilertags då.

Men ok då, här kommer en rebus.

SNÖFALL

GL HF!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
En annan gåta, som min svenskalärare drog för oss i 8:an.

En man kommer in på en saloon i vilda västern. Han går fram till bardisken och ber om ett glas vatten.

Servitören bakom disken drar fram ett hagelgevär, siktar på mannen och trycker av.

Geväret klickar. Mannen tackar och går därifrån.

Varför?

Hagelgevär. det haglar från den. Vad består hagel av?

Dold text
Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck

Hagelgevär. det haglar från den. Vad består hagel av?

Dold text

Bly? Tror mer på det tidigare svaret.

Visa signatur

Permalänk

[SPOILER]inte den typens hagel Det finns väl en annan sorts hagel som består av nåt annat? [/SPOILER]:D

Spoilertags är kul. Lärde mig det igår

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
[SPOILER]inte den typens hagel Det finns väl en annan sorts hagel som består av nåt annat? [/SPOILER]:D

Spoilertags är kul. Lärde mig det igår

Min poäng var just att hagel i namnet på geväret kanske inte kommer från hagel som faller från skyn, utan att hagel är ett allmänt namn på "massa små kulor" (eller vad man ska beskriva det som).

Dold text
Visa signatur