Omröstning: Vilka tester vill du se mer av?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Omröstning: Vilka tester vill du se mer av?

SweClockers redaktion arbetar kontinuerligt med att förbättra sajtens innehåll, och veckans omröstning hjälper oss att ta del av våra läsares åsikter. Denna gång har turen kommit till vilka recensioner ni läsare vill se mer av i framtiden. Gör din röst hörd och diskutera – hjälp oss att bli bättre!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

skulle vara kul om ni kunde dra ett om Tv apparater typ vilka som är bäst i 40-42 tums klassen jämföra t.ex sony 40d 3000 osv. Vet att de kan bli lite svårt men hade varit kul. Sedan se hur de fungerar kopplade till datorn och i spel eller nått.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mer av allt! Jag undrar kommer ni recensera ROCCAT's grejer när de kommer? Jag funderar på en Kone eller Lachesis

Permalänk

röstade på typ allt. kan aldrig få för mycket a det goda

skulle som mäki säger vara kul med tv skärmar också, framför allt hur bra dom är tillsammans med datorn. men inte om det blir på bekostnad av resten. finns många tidningar/hemsidor som testar skärmar. och det finns även mycket bra tester. men prollar, moderkort, graffekort är det sämre med. speciellt på svenska, speciellt egna tester (thg.se verkar bara översätta, känns inte lika kul då).

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Hedersmedlem

Mera tysta/ljudlösa system/lösningar, tänker på bla på kylning, mm.

Permalänk
Medlem

ja valde moderkort och kylning.

Svårt o välja bra moderkort nu förtiden, vilka som klockar bra och är tysta osv. Kylning menar jag allt, från chassi fläktar till cpufläkt och gpufläkt osv. Även där svårt o välja rätt, finns många jämlika där ute, men just kornen skulle man vilja kunna hitta i ett test. istället för att få testa hemma själv och lämna tillbaka vartefter

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeadTim
Jag vill ha mer av allt! Jag undrar kommer ni recensera ROCCAT's grejer när de kommer? Jag funderar på en Kone eller Lachesis

Roccat lovade oss testexemplar, men har inte hört av sig sen dess.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
ja valde moderkort och kylning.

Svårt o välja bra moderkort nu förtiden, vilka som klockar bra och är tysta osv. Kylning menar jag allt, från chassi fläktar till cpufläkt och gpufläkt osv. Även där svårt o välja rätt, finns många jämlika där ute, men just kornen skulle man vilja kunna hitta i ett test. istället för att få testa hemma själv och lämna tillbaka vartefter

Titta runt i arkiven, vi har testat det mesta i luftkylningsväg under 2007.

http://www.sweclockers.com/articles_archive.php?query=&date=&...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni ska testa lite billigare minnen. Ni testar för det mesta bara såna som är riktigt dyra.

Permalänk
Medlem

se mer tester på allt utom GFX cpu o minnen de finns de gott om

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se mer recensioner av barebones. Funderar nämligen på att köpa en Shuttle SG31G2B vid nästa uppgradering.

Samt lösningar för att få tyst på allt surr i burken är aldrig fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Roccat lovade oss testexemplar, men har inte hört av sig sen dess.

Men de har väl skjutit upp sin release? Kanske är därför de inte har hört av sig. Jag hoppas de lyckas med sina produkter. Verkar intressanta och innovativa, samt att de vågar satsa mer än andra på ergonomi (verkar det som iallafall).

Permalänk
Medlem

Några saker som jag tycker ni borde recensera här:

Foxconn Quantum Force Mars.
Recension på Phenom och Spider plattformen.
ECS passivt kylda 8800gt när det kommer.
Stort hörlurs test, gärna i lägre prisklassen, 200-500kr.
Antec p180 mini när det kommer.
Stort test av lågwatts nätaggregat, gärna några passiva också.
780i/790i moderkort.
Tycker också ni borde börja testa TV skärmar.
Grafikkortskylare.
Stort test av chassifläktar.
ESI Juli ljudkortet.

Förväntar mig självklart inte att ni ska göra allt det men något vore trevligt

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Hellre kvalité och fokus på datorkomponenter än tester på TV-apparater och massa annat också. Vill man ha information om platt-TV så finns det många andra sidor att kolla upp. Här på Swec will jag främst se sådant som är datorrelaterat.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att tester på CPU, minnen och moderkort brukar de allra flesta riktiga stora utländska sajterna typ Anandtech & Xbitlabs göra riktigt utförligt med stor noggrannhet, så jag röstade på Chassin, Möss&TB och något mer jag redan glömt

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni har en bra blandning av det mesta ni recenscerar, lite väl för glest mellan varje recension ibland bara.

Jag avstod från att rösta och skrev här istället.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Tycker det är tillräckligt med grafikkkortstester. Inte minst p.g.a att det är ganska ointressant i nuläget eftersom grafikkortsmarknaden för spel har varit väldigt enformig år nVdias håll senaste året och det hara bara funnits 1-2 klara val av kort.

Röstade själv på moderkort, minnen, lagring. Moderkort framförallt för det tycker jag är svårt att välja.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Skärmar! TV-apparater kan man surfa in på M3 för att läsa om. Sen hade jag gärna sett fler tester av hårddiskar och bärbara datorer i olika klasser.

Permalänk
Medlem

(Jag kan inte se någon omröstning, är den borttagen eller är det för jag kör Opera eller vad är det frågan om?)

Bildskärmstest är det ont om på nätet, särskilt jämförande.
En bunt USB-tillbehör (fläktar, lampor osv.) skulle vara underhållande läsning.
Trådlösa inmatningsprylar med lång räckvidd (till HTPC).
Prylar för montering av hårddisk i 5,25".
AMD vs Intel i olika prisklasser för moderkort+cpu+minne.
Flaskhalstester: När är det t.ex. värt att snåla in 500kr på propp och lägga de på gfx?
Rengöringsdukar för bildskärm. (Nej, jag skojar inte, har fått för mig att de försämrar antireflexbehandlingen.)
OM ni ska ge er in på hemmabio: Jämförande blindtest på kablar och förstärkare.

Ej recensioner, men ändå tester:
Ormbo eller helt cleant. Temperaturskillnad?
Dammiga eller rena filter och ffa flänsar. Temperaturskillnad?
Tunnt eller tjockt lager av någon vanlig kylpasta. Temperaturskillnad?
Blindtest inbyggt ljud vs flashigt köpt.

Övrigt:
Gärna en elkostnadstabell som avslutning på era recensioner. Årskostnad för Xh/dag idle på grafikkortet, t.ex. Att bara titta på inköpspriset är ju inte alltid så rättvist, och det är fin service för läsaren om ni kan ge en tabell (eller ett par, som det nog krävs).

Men får jag bara välja en sak, är det jämförande bildskärmstest jag vill se.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

LCD och plasma 37-42" skulle vara fint att se recensioner på. Även lite mer ovanliga saker så som VIA Epia skulle vara av intresse.

Permalänk

Bildskärmar, - med paneltyper och annat grundläggande. Jämför CRT och TFT! - Inputlag osv.

Eventuellt tv-apparater med. (flatscreens)

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Vad jag anser så borde några fler recensioner göras kanske några fler besök till olika företag och testa deras nya produkter men även som sagt billigare produkter för dom som har en lite mindre plånbok för att kunna ha en likvärdig dator som en dyr variant.

Sen för dom som vill se lite små tester och bättre vy på olika chassi kolla då in denna sida:
http://www.3dgameman.com/content/category/4/19/48/
väldigt bra sida tycker jag bra förklarat i film format, finns även mer än att bara kolla till chassi....

Permalänk
Medlem

Jag tycker fler chassitester och lagring. Sånt ser man ganska sällan så det vore kul som omväxling :).

Efter det stor grafikkorts testet så behövs nog ej nå mycket mer av det. Kanske en updatering då 3850, x1950pro och 8800GTS (nya) läggs till.

Förutom det så är processor tester alltid lika intressant och bör därför läggas till :P.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.Shooter
Bildskärmar, - med paneltyper och annat grundläggande. Jämför CRT och TFT! - Inputlag osv.

Just bildskärmar kräver mycket kunskap och utrustning för att testa på ett bra sätt. Jag tycker det även platsar i kategorin som Anandtech och Xbitlabs (mfl) gör bättre då de har både kunskapen och utrustningen som behövs.

Det tenderar annars att bli mycket subjektiva bedömningar. Detta är självklart även en del av recensionen, men måste självklart backas upp av objektiva bedömningar och fakta från tester.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det jag verkligen saknar här på sweclockers är sammanställningar över vissa typer av produkter och hur de står sig mot varandra, tex samanställning av cpu:er för hösten 2007. Anandtech kör med såna "roundups" och jag tycker det är guld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riddim
Det jag verkligen saknar här på sweclockers är sammanställningar över vissa typer av produkter och hur de står sig mot varandra, tex samanställning av cpu:er för hösten 2007. Anandtech kör med såna "roundups" och jag tycker det är guld.

Japp.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Egentligen tycker jag att alla recensioner är väldigr roliga att läsa, så min åsikt är främst att ni ska lägga upp recensioner oftare, för i nuläget kommer det ju på sin höjd upp 1 per vecka!

Permalänk
Medlem

Udda och exklusiv hårdvara som krydda i tillvaron?
För vi är ju ett udda och exklusivt sällskap !!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jämföringstester, även budgetprodukter.
gärna fler moderkortstester, gilla den med 5 olika ddr3 moderkort.

Minnes och processor resencioner är inte så nödvändiga, eftersom det är relatift lätt att ta reda på vilket som är mest prisvärt eller bäst enligt mig.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Skärmtester
Gör då inte som alla andra att dela in dem i TN, S-PVA, MVA etc.
TN skärmar som är inte alls är särskilt bra finns en massa tester på.
Så jag skulle vilja se tester på skärmar som har bra skärpa, bildkvalité och som ändå hänger med i spel.
Asus PW201 är en sådan skärm som fick mig i alla fall att höja på ögonbrynen. Men eftersom det är bara TN smörja där de skyltar med hur snabba de är (som man ändå inte kan lita på för att de är uppmätta på så många olika sett och detta gäller även kontrast och ljusstyrka) så vet man inte riktigt vad som är bra.

Om ni gör ett bra bildskärmstest mät upp korrekta värden så att man vet hur bra skärmen är. Att läsa tillverkarens påhittade siffror säger ingenting.
Finns det tendenser till ghostnings?
Om ja blir försvinner detta om man slår av bildförbättringsfunktionen?
Vilka spel fixar den.
Vilka miljöer lämpas sig skärmen.
Ergonomi?
Design?
Stabilitet?
För vem passar skärmen?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Vad jag är mest intresserad av för tillfället är nätaggregat.

Effektivitet, värme, ljudnivå osv.