Empire: Total war

Permalänk
Medlem

Spelet fastnar på laddningskärmen inför strider rätt ofta nu, progressbaren flimrar fram och tillbaka och advisorn pratar på bakom det svarta där det uppenbarligen är ett färdigladdat slagfält. Hör dialogruteklick etc men ser inget.

Permalänk
Inaktiv

Snälla va e detta för fel?

http://img149.imageshack.us/img149/9329/idiotiskt.jpg

Har som sagt 4850 kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emery
Snälla va e detta för fel?

http://img149.imageshack.us/img149/9329/idiotiskt.jpg

Har som sagt 4850 kort

Hade exakt samma, för mig var det XP codecs och drivrutiner som var fel, i windows 7 X64 funbgerar det perfekt. Inte lyckats lösa det i XP än.

Permalänk
Inaktiv

OK kör du w7 beta? eller hur har du fått tag på det?
Känns så grymmt surt att behöva göra allt nytt... men tack de e ju något iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emery
Snälla va e detta för fel?

http://img149.imageshack.us/img149/9329/idiotiskt.jpg

Har som sagt 4850 kort

Ser ut som när ens grafikkort smälter

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Testade o ändrade till "windowed mode" och nu fungerar det UTMÄRKT. Konstigt nog så började även ljudet fungera som det ska.

Men trist att det inte ska gå o köra i fullscreen utan problem. =/

Permalänk
Inaktiv

Asså hade du samma problem...fungerade tyvär inte för mig.....
INga mer tips:S

Permalänk
Medlem

Jag köpte Rome, Medieval 2 och Empire idag.

Som ny i spelserien tycker ni att jag skall börja med Rome eller skall jag kasta mig rätt in i Empire och ge mig ut på haven och skapa en ny Spansk Armada

Permalänk
Medlem

mkt små buggar men spelet är annars skoj och jag älskar tidsperioden. Hoppas ¨på patch snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78
Jag köpte Rome, Medieval 2 och Empire idag.

Som ny i spelserien tycker ni att jag skall börja med Rome eller skall jag kasta mig rätt in i Empire och ge mig ut på haven och skapa en ny Spansk Armada

börja med rome så blir det en sjysst uppgradering när du kommer till empire.. empire behöver ändå patchas.

Ett annat tips är att gå till twcenter.com. Där finns grymt mkt modifikationer som ändrar i princip allt i spelet. Många är oerhört välgjorda jämfört med originalspelet.

Permalänk
Inaktiv

Kan man Partitionnera en hårdisk utan att förlora alla filer?
Så att ma kan instalera w 7?
Hur gör jag i så fall för att Partition?

Permalänk
Medlem

Jag hamnar på http://www.timewarner.com/corp/ om jag skriver in twcenter.com

känns märkligt.

Permalänk
Medlem

Nån som har fått handel i trade theatres att funka som Sverige?
Jag satsade nästan alla mina pengar på att snabbt bygga upp en flotta och skicka till de olika trade theatres innan dom stora imperierna hann åka dit och sno åt sig alla. Jag lyckades norpa åt mig de flesta i Sydameria och Afrika. Men sen kom problemet; nämligen att jag inte får några pengar från alla mina indiaman-skepp som jag satt där.
Jag testade att starta upp en ny campain som Spanien, gjorde precis likadant och fick omkring 400 slantar per indiefarare, men det verkar inte funka om man spelar som Sverige. Synd, annars hade min flotta genererat omkring 10000 extra pengar per omgång, något som hade behövts nu när jag ska gå i krig med Ryssland.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

http://www.twcenter.net/ skall det vara.

Men Greven78, kör spelet först innan du börjar leka med mods

Permalänk
Medlem

Scanian: Indianmen är värdelösa tills nästa vecka då patchen kommer.

Permalänk
Medlem

Ja kör spelet i original först innan du lirar mods. Twcenter.net var de ja. Observera även att det naturligtvis inte finns några rejäla mods för empire ännu. Däremot finns det exempelvis fantastiska Europa Barbarorum och en otrolig Tolkienmod för Rome.

Permalänk

Oh yes, fann lösning till slut, lika bra att dela med sig;
Hi everyone,

I understand some of you are getting the servers too busy error from Steam when trying to install ETW. Unfortunately this error message isn't very good and actually doesn't mean the servers are too busy. In the case of ETW what it usually really means is that you haven't entered your correct CD key.

ETW shipped in many retail boxes with 2 CD keys, one key is printed on a slip of paper and is a key to unlock extra units in-game. The second key is for the game itself and is printed on the back of the manual. If you enter only the extra units key then try to install ETW Steam does not give you a good error and you will instead get the "servers too busy" one. The solution here is to go back and find the other CD key printed on the manual and enter it. At that point you should no longer get the servers too busy and can finish your install and play the game.

This issue may also affect some D2D customers as D2D originally did not issue all users both keys and some users only got the extra units keys. If you are a D2D customer you should now be able to find both keys at their website if you initially only got one and should have had two.

I'm sorry for the confusion and inconvenience this has caused, if you make sure you have entered the correct CD keys (or if you purchased on Steam and thus don't need CD keys) you should not get this error. If you continue to get it try making sure your download region is correct in your Steam settings and restarting Steam.

Permalänk
Medlem

Jag fick också det felet du skriver om agullberg men jag tog bara bort spelet i steam då och sen valde reinstall så fixade det sig. Klockrent

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Att köra i Windowmode löste alla grafikproblem och grafikbuggar i alla operativsystem... hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78
Jag köpte Rome, Medieval 2 och Empire idag.

Som ny i spelserien tycker ni att jag skall börja med Rome eller skall jag kasta mig rätt in i Empire och ge mig ut på haven och skapa en ny Spansk Armada

Själv tycker jag du ska börja med Medieval 2, enormt mycket mer optimerad grafikmotor än Rome, och ladda ner modden Shattered Steel och Crimson Tide (blod-mod)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
http://img22.imageshack.us/img22/2152/empireh.jpg

Jag som spöar dansken utanför Köpenhamn!

=O Lite väl lite Kavalleri =D För mig har det visats sig ge en otrolig fördel att ha stort kavalleri att kunna sätta in på flankerna, då vinner man oavsett om man är 500 man mindre än motståndaren^^ Men ja spöa dansken går alltid ann, var det första jag gjorde ^^

Bifogar en liten bild av en stackars polack som alldeles snart kommer råka mycket illa^^ Trupp förhållandena var f.ö. 2 förband i fördel för polen, vad jag förlorat ser man i listan, alltså inget helt förband (Vill inte att det ska tas som ngt skryt utan vill visa min krigslycka^^):P

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Fyfan för att slåss i så dassigt väder

Permalänk
Medlem

Någon spelar nog på normal
Men gj anyway!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Kan man göra nått så att spelet inte tar slut år 1799?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Kan man göra nått så att spelet inte tar slut år 1799?

Kommer mods....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Ni som spelar spelet med Nivida kort kan jag uppmana att installera drivrutinen 181.22 den ska funkar bäst tycker jag. Sjukt hög fps har man då, men inte med dem andra drivrutinerna. 182.06 funkar okej men fpsn är sjukt mycket högre med 181.22

Så ett tips kör på 181.22

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Hm, liten fråga, hur funkar dessa indiamen skepp?

Och traderoutes. När det står engelska skepp på dessa så växlar deras flagga mellan en britisk och en pirat flagga. Vilket betyder att de snor pengar från den traderouten right?

Men när jag ställer mina skepp på traderoutsen. Då händer ingenting?
Funkar det bara när man är i krig mot den andra som har traderouten?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

yepp måste vara i krig med en person som har traderouten, (röda streck)

Indiamen är broken atm, annars skickar du dem till trade theaters och sätter dem på ett ankare... men funkar bara ibland atm för det är broken som jag sagt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Kan man göra nått så att spelet inte tar slut år 1799?

Öh, jag trodde bara victory condition grejen var till 1799? Sen kan man spela vidare, men inte "vinna" på det sättet?

Permalänk
Medlem

Kör nu very hard- very hard. Maken till dålig AI har jag aldrig sett på fienden (Courtland). T.o.m skirmish AI:n i CoH är bättre. Anfaller med ett förband i taget. Om den råkar ha flera förband i ett slag så blir det fortfarande ett förband i taget, för de andra väntar någonstanns i ett hörn.

En gång när den hade reinforcements gick de in på ett led... man kunde inte anfalla dem fören sista man var inne, tog ju typ 2 min för ett förband att tåga in, för att sedan bli slaktade av mina uppställda trupper. Detta med minst 7 förband.. tog ju en kvart sammanlagt bara att vänta på att de att gå in på kartan.

Väntar på patchen innan jag kör något mera.